Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Klassis N3 mängiti poodiumikohad ralli lõpul ringi |
|
Klassis N3 mängiti poodiumikohad ralli lõpul ringi
|
Loe lisaks |
|
|
Veidi üllatuslikult selgusid Lõuna-Eesti rallil N3 klassis ehk väikeses N-rühmas lõplikud kohad alles siis, kui kolm paremat olid oma karikakomplekti juba kätte saanud. Ühe võistluspaari tulemus tühistati.
"Hakkasime Võrust ära sõitma, kui korraga ralli korraldaja helistas. Ütles, et: "Kuule, meil oli väike arusaamatus, oleks sinu karikaid tagasi vaja. Annaksime sulle vastu teise koha omad, kuna Aigar Pärs võeti protesti pärast maha"," rääkis Roland Murakas. "Äge! Teine koht - seda ma küll lootnud ei oleks!"
Võistluspaari Aigar Pärs ja Kristo Kallas tulemus tühistati ebasportliku käitumise tõttu. Nimelt lõhkusid nad viimasel kiiruskatsel head aega püüdes oma võistlusmasina. Teele naasnuna ei pääsenud neist aga rajal mööda hiljem startinud saarlased Reiko Lempu - Indrek Jõeäär, kes jahtisid samuti klassivõitu.
Aigar Pärs oli nördinud, et otsustaval lisakatsel üldse ebameeldiv intsident juhtus, mille käigus enda Honda vasak külg räsida sai. "Tõstis külje üle viimasel katsel," märkis ta. "Oli parem kiire trampliin..."
Palju aega kaotanuna jätkasid Pärs ja Kallas võistlust, kuid peatselt kihutasid nende sabas Lempu ja Jõeäär, kelle Hondal ei püsinud sees teine käik. "Päev oli raske ja sündmusterohke," ohkas piloot. "Oli palju ärevaid momente. Aigarile jõudsime järgi ja pidime tema sabas sõitma ligi seitse kilomeetrit. Alles poolteist kilomeetrit enne katse lõppu saime mööda."
Ebameeldivaid üllatusi selle klassi sõitjaile jagus. Veel viimase katse eel kaotasid Hendrik Kers - Raino Verliin liidrikohal püsinud Pärsile ja Kallasele vaid 4,1 sekundit. Selle hetkeni oli Kers ralliga rahul: "Päris hea! Vaid üks hüpe tuli natuke ootamatult, kuid rehv pidas hästi ja kõik oli väga hea."
Üheksandal katsel paiskus Kersi roolitud Renault Clio aga üle katuse. Sama "trikiga" olid selles masinaklassis hakkama saanud ka Nissanil võistelnud Rünno Ubinhain - Riho Teinveld, Lada Kalinal sõitnud venelased Eduard Kuprianov ja Maxim Tsvetkov ning Renault Cliol kihutanud Arvo Ojaperv - Tarmo Kaseorg. Vaatamata ebaõnnele jätkab kuni 2-liitriste autode arvestuses Eesti meistrisarja liidrina Ojaperv, kelle edu Lempu ees on vaid kaks punkti.
Lõppjärjestus N3 klassis kujunes Lõuna-Eesti rallil järgmiseks: võidu noppisid Reiko Lempu - Indrek Jõeäär kahe minutilise eduga võistluspaari Roland Murakas - Kalle Adler ees, kolmanda tulemuse said kirja Rait Sinijärv - Raido Loel.
Murakas rääkis: "Meil oli alguses selline rahulik tempo. Ei julgenud ühtegi riski võtta, kuid iga katsega kiirus kasvas ja lõpuks oli see juba üpris hea, millega võib rahul olla."
Kolmandat korda Hondal võistelnud Sinijärvele tuli poodiumikoht aga kõige suurema üllatusena. Endine veokamees sõnas, et temale pisikese autoga võidusõitmine veel kuidagi ei istu: "See on kaks korda kergem, kolm korda võimsam ja valest otsast peal!"
Et juht esirattaveolise N-rühma autoga tõesti kohanenud ei ole, sellest andis tunnistust ka auto katkine tagaosa. "Me oleme isegi puid niitnud. Nii juhtus viienda katse teises kurvis," selgitas kaardilugeja. "Põhjus lihtne - esivedu, muud midagi." Loel lisas muigamisi, et vead olid kerged tulema, kuna paarimees tahab Hondaga sõita samal moel kui tagaveolise GAZ-iga.
|
|
|
|