Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Tšehhi > Eesti bagisõitjad proovisid kätt Euroopa krossiradadel |
|
Eesti bagisõitjad proovisid kätt Euroopa krossiradadel
Kaks Eesti bagisõitjat osalesid division 3A arvestuses Euroopa meistrisarja etappidel. Kristjan Rajamäe võttis osa nii Saksamaal kui ka Tšehhis peetud võistlusest, Maido Ruusmann sõitis vaid Tšehhis.
28.29. juunil toimunud Seelowi etapp oli eurosarja neljandaks osavõistluseks. Division 3A klassis, kus võistles ka Kristjan Rajamäe. Osavõtjaid startis kokku 20 ja seega peeti eelsõidud kahes grupis.
Ajasõitudes oli eestlane küll viimane, kuid esimeses eelsõidus finišeeris ta oma grupis seitsmendana. Teises ja kolmandas sõidus oli ta vastavalt kaheksas ja üheksas. Kõigi sõitjate kokkuvõttes asus ta peale eelsõite 17ndal kohal ning läks oma positsiooni parandama B-finaalis, mille stardis toimus kokkupõrge nelja võistleja vahel, mistõttu nad kõik ka pealtvaatajateks jäid. Rajamäel õnnestus kokkupõrget vältida ning lõpetada sõit viiendana, mis tähendas kokkuvõttes 13ndat kohta. Nõnda teenis ta neli punkti eelmisel Läti etapil saadud kahele silmale lisaks. Etapi võitis tšehh Ladislav Hanak.
5.6. juulil ehk nädal pärast Seelowi etappi võisteldi Euroopa autokrossi Mekas Nova Pakas Tšehhis. Seal osales lisaks Kristjan Rajamäele ka Maido Ruusmann. 37 võistlejat ehk peaaegu kaks korda rohkem kui Saksamaal, oli võistlejaid division 3A arvestuses.
Rada oli järskude tõsude ja langustega, kuid samas väga kiire, mistõttu oli see küllalt keeruline seal esimest korda võistlejatele.
Ajasõitudes olid Ruusmann ja Rajamäe vastavalt 36. ja 37. Ruusmannil ei jäänud palju puudu, et üldse mitte aega kirja saada, sest ühest ootamatust künkast üle sõites muutus tema bagi ebastabiilseks ning rullus suure kiiruse pealt üle katuse. Ise pääses mees avariist kerge põrutusega, kuid võistlusmasin sai üsna tõsiseid kahjustusi. Olukord oli seda keerulisem, et oli vaja jõuda teise ajasõitude vooru, et saada kirja vähemalt ühe ringi aeg. Vastasel juhul oleks võistlus eestlase jaoks varakult läbi olnud. Õnneks suudeti auto taastada ning jõuti viimasel hetkel teise ajasõitu.
Eelsõidud sõideti tervenisti neljas erinevas grupis. Esimeses eelsõidus olid Ruusmann ja Rajamäe oma sõitudes vastavalt 7. ja 8. Teises eelsõitude voorus parandasid kumbki oma kohta ühe võrra. Viimases eelsõidus oli Rajamäe taas kaheksas, kuid Ruusmannil õnnestus tulla osaliselt tänu üha paremale sõidule ja teisalt tänu eespool toimunud kokkupõrkele kolmandaks. Kokkuvõttes jäid Eesti sõitjad kahjuks B-finaali ukse taha. Ruusmann oli 20. ning Rajamäe pidi leppima 32. kohaga.
Kuigi punkte juurde ei teenitud, said mõlemad sõitjad hinnalise kogemuse võrra rikkamaks. Ruusmann tõdes, et Nova Paka rada nõuab erinevalt Baltimaades asuvatest radadest oluliselt rohkem harjutamist ja masin vajaks ka tunduvalt paremat vedrustust. Viiendat korda järjest võitis taas Ladislav Hanak, kes ei ole hooaja esimesel poolel veel teistele võiduvõimalust jätnud.
|
|
|
|