Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Tänak saavutas kodurajal peetud sprindil võidu |
|
Tänak saavutas kodurajal peetud sprindil võidu
|
Loe lisaks |
|
|
14. juunil Orikülas peetud Saaremaa rallisprindi võitis Ott Tänak. Subaru Imprezaga kodurajal võistelnud Kärla noormees saavutas etapivõidu, alistades otsustavas sõidus Margus Remmaku.
Neljarattaveoliste autode arvestuses tegi porisel rajal vihmas sõidetud Eesti rallisprindi meistrivõistluste viienda etapi kaasa üheksa pilooti. Duelli esikoha nimel pidasid Margus Remmak ja Ott Tänak. Avavooru võitis Harju KEK rallitiimi võistleja, teises sõidus oli nobedaim Subaru Autospiritist ridades võistlev saarlane. Otsustavas voorus õnnestus kodurajal kihutanud Tänakul konkurenti edestada vaid 0,5 sekundiga ning sellega kindlustada endale etapivõit.
Kolmanda tulemuse sai üllatuslikult kirja Alo Hintser, kel õnnestus napilt edestada Priit Salurit. Neljandaks platseerunud tartlane möönis, et poodiumikoht oli küll käeulatuses, kuid veidi harjumatu auto, ekstreemsed olud ja ebaõnnestunud rehvivalik enamat ei võimaldanud. "Olid totaalselt valed rehvid. Panime rehvivalikuga puusse! Oma rolli mängis ka võistluspaus." Saluri lisas, et sõita tuleb iga ilmaga ja see oli hea kogemus. "Kõvad kutid, kes neis oludes kiiresti sõitsid. Samas, minul ei ole midagi kurta."
Kokkuvõttes kuuenda tulemuse kirja saanud Ago Ahu märkis, et rada oli uskumatult libe ning pidurdusmaad oli seetõttu väga keeruline valida. Seda koges Subarul võistelnud Ahu "enda nahal", kui avavoorus sillalt allasõidul auto hoog pidurdamisel oodatult ei raugenud ning tuli ette võtta retk üle rajaäärse mullavalli. "Nagu üle valli sain, oli kivi ees. Õnnestus sellest siiski mööda laveerida," lausus ta.
Märksa tõsisemalt lennutas võistlusmasina üle valli aga Ott Tänakuga kõrvuti startinud Margus Remmak, kui teise vooru teisele ringile minnes tabas tema auto parempoolne esiratas mätast, mille tagajärjel sõiduki külg üles kerkis. "Katuse" vältimiseks riskis Remmak autoga hüpata üle kaht rajaosa eraldava mullavalli.
Ka 2WD ralli arvestuses kuulus võit saarlasele. 15 osavõtjaga klassis edestas Hondal võistelnud Reiko Lempu avavoorus kogenumat konkurenti Arvo Ojaperve. Teises sõidus sai Renault Cliol sõitnud mandrimees aga kirja saarlasega sama aja. Et Ojaperv kolmandas voorus kaasa ei teinud, avanes sellega võimalus oma positsiooni parandada ülejäänud konkurentidel. Otsustava sõidu võitis Kristen Kelement. Esikolmik kujunes seega järgmiseks: Lempu, Ojaperv, Kelement.
Viimasena poodiumile pääsenud noorim võistleja tunnistas, et jäi sõiduga väga rahule. "Ilm oli muidugi sajune ja tegi raja libedaks. See muutis võistluse aga huvitavaks," lausus Kelement.
Klassis 2WD sprint röövis saarlaselt võiduvõimaluse Vändra noormees Martin Saar, kes edestas esimeses voorus kõiki rivaale veenva eduga, ent teisest sõidust sai ta võidu vaid 0,3 sekundilise paremusega Kaino Traumanni ees. Orissaare võistleja tunnistas, et konkurendile sedavõrd napp allajäämine jäi hinge kripeldama. "Ma tean ka, kuhu see aeg kadus. Oli probleeme kolmanda käiguga," sõnas võistluse teise tulemusega lõpetanud Traumann. Kolmas oli selles klassis Andres Reitel.
Kuni 16-aastaseid noori käis rajal kümme. Võidu saavutas Martin Kangur, teine oli Siim Plangi ja kolmas Sander Pärn. Kuni 18-aastaste vanuserühmas tegi rallisprindi meistrisarja viienda etapi kaasa 13 noort, kellest tulemuse sai kirja 12. Parimaks osutus Hondal võistelnud Roland Murakas. Poodiumile pääsesid veel Rein Koch ja Timo Heiskonen.
11. Saaremaa rallisprindi korraldustoimkonna liige Toomas Sepp ütles võistluse lõppedes, et tegu oli väga ekstreemse sõiduga. "Seni ei ole ühelgi Oriküla rallisprindil kordagi sadanud - lõpuks see siis juhtus. Varem on olnud nii, et on päev enne tulnud vihma, aga võistluse ajal on olnud kuiv."
|
|
|
|