Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Remmak tegi Saaremaa sprindil õhulennu
|
Loe lisaks |
|
|
Lausvihmas sõidetud Saaremaa rallisprindil pakkus publikule kõige ärevamaid hetki Margus Remmak, lennutades enda roolitud Mitsubishi Lanceri teises sõiduvoorus üle kahte rajaosa eraldava valli.
"Pirurdusmaa oli sama nagu avavoorus, aga trajektooril rohkem muda ja kiirus kurvi sisenemiseks liiga suur. Korrigeerisin käsipiduriga, aga parempoolne ratas kippus "sisse lõikama". Kurvi sees oli mätas ja see viskas auto üles. Ootasin, kui palju viskab. Oleks visanud kergelt, tulnuks kurvist sujuva kiirendusega läbi, aga see mullavall lõi auto liiga üles," rääkis Margus Remmak. "Tuli suunda kiiresti korrigeerida vasakule, muidu oleks sõit lõppenud katusele lendamisega. Maandusime ratastele, kuid sõidusuund oli muutunud ja lendasime üle valli konkurendi tee peale."
"Mina lahendasin selle olukorra enda arvates parimal võimalikul moel," lisas Remmak. "Nii jäi auto enam-vähem terveks ning klaasid ega plekid viga ei saanud."
Kõrvalrajal sõitnud Ott Tänakust oli Margus Remmak publikule üllatusena tulnud "manöövri" ajal tublisti ees, mis tähendas Subarul võistelnud rivaali puhtalt pääsemist antud olukorrast. Saarlasele anti mõni hetk hiljem uus stardivõimalus, kuna avaooru võitnud tallinlase auto sattumine tema võistlusmasina ette rikkus siiski sõidu.
Remmak märkis, et kahel rattal sõitu tuli ette ka teistel, sealhulgas kodurajal võistelnud Tänakul. "Oli libe ja õnne peale minek. Ott oli samas sõidus 2-3 korda samuti kahel rattal. Vahest minuga juhtunu oli kõige värvikam, kuigi tavaline võistlusolukord ülilibedas situatsioonis."
Lakkamatu vihmasadu muutis raja järjest vesisemaks ning sõitjaile libedamaks. Kolmandas sõidus ei saanud Remmaku hinnangul võidusõidust enam rääkida: "See oli trassi läbimine. Otiga olime suhteliselt võrdsed, kuid siis oli temal poole sekundi jagu õnne rohkem."
Võistluse 4WD klassis saarlase Ott Tänaku järel teise kohaga lõpetanud Margus Remmak sõnas, et tänavusel rallisprindil ei olnud otsest kasu ka 2005. aasta Saaremaa ralli kogemusest Oriküla rajal, mil võistlustrass samuti vee all oli. "Siis oli neljarattaveolistel autodel trajektoor sisse sõidetud. Täna oli ju enne kaherattaveoliste sõit. Tuli nende rööpas laveerida kõigil nelikveolistel. Samas nii hull olukord seekord ikkagi ei olnud, kui toona. Nüüd oli püdel muda, mis ei lasknud autot juhtida ideaaltrajektooris."
Harju KEK ralliklubi võistleja lisas, et ebaõnnele ja vihmasajule vaatamata jättis äsjane võistlus talle väga hea mulje. "Korraldajaid tuleb tänada," lausus ta ja lisas, et saarlastele võinuks raja ääres kaasa elamas olla rohkem kodupublikut.
Fotod: Rando Aav
|
|
|
|