Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Külalisvõistlejaist üks tiigis, teine diskvalifitseeritud |
|
Külalisvõistlejaist üks tiigis, teine diskvalifitseeritud
|
Loe lisaks |
|
|
8. septembril sõideti Harjumaal Vasalemmas Eesti meistrivõistluste viimane etapp sõiduautode rallikrossis, kus eestlastele pakkusid sel korral konkurentsi kaks Venemaa sõitjat.
Division 1 klassis osales Vasalemma rallikrossil üks võistleja - Vahur Mitjan. Subaru Imprezal Erki Spordi ridades sõitnud mehele oli see debüüdiks rallikrossil. Samuti tegi meistrisarjas debüüdi Ronald Reisin, kes lõpetas võistluse ERK klassis üheksandal kohal. ERK klassis võistles kokku 18 sõitjat.
Honda karikatele peetud Vasalemma rallikrossil pakkus publikule "vesise elamuse" varemgi Eestis võistelnud Tatjana Jelisejeva. ERK klassis kihutanud venelannale lõppes seekordne võistlus B-finaalis, kus duellis mitmekordse meistri Margus Jamnesega ei õnnstunud tal eestlasest mööduda. Pusklemine rajal lõppes Jamnese üle katuse käimise ja Jelisejeva rajalt väljasõiduga vette. Kumbki sõitja vigastada ei saanud.
Põnevust jagus ka otsustavasse A-finaali. Finaalsõidus sai kõige paremini stardist minema Silver Havamaa, kelle tempos suutis algul püsida kaks esimest vooru võitnud kahekordne rallikrossimeister Haiti Arendi.
Lahingut pidasid omavahel tänavuse meistritiitli nimel mullune noorteklassi meister Sten Oja ja esimest hooaega krossisarjas osalenud Kalle Kütt. Otsustava sõidu esimeses kurvis kaotas Kütt aga võimaluse end maksma panna, sest veljelt maha tulnud vasaku esirehviga olnuks kiire sõit võimatu.
Silver Havamaa suurendas vahet tagant tulijatega ja põnevuse mõttes ootas paaril korral teisi järele. Poodiumikohtadele tema selja taga käis pingeline heitlus Haiti Arendi, Marko Mättiku, Asso Ojandu ning Sten Oja vahel. Samas järjestuses sõit ka lõpetati.
"Võit tuli mulle üllatusena, kuid sellest mingeid järeldusi ma teha ei sooviks ega konkurente alahinnata, sest võibolla lihtsalt ei olnud nende päev," lausus Havamaa.
Klassis ERK standard saavutas etapivõidu Ain Heamäe. Samuti pääsesid poodiumile Virko Juga ja Erki Külvi, kellest esimese tulemuse võinuks võistluse žürii rehvireeglite rikkumise tõttu tühistada. Vasalemma rallikrossi žüriisse kuulunud Eesti Rallikrossi Komitee esimees Hillar Kalam sõnas, et Virko Juga eksis standardklassi tehniliste tingimuste vastu, kui kasutas nõuetele mittevastavaid rehve ning teda karistati 800 kroonise rahatrahviga.
"Mina nimetaks seda kingituseks. Rahvusvahelised reeglid näevad igasuguseid karistusi ette, kuid otsustasime tema tulemust mitte tühistada. See oli vastutulek," rääkis Kalam.
Virko Juga tunnistas rally.ee autospordiajakirjale, et pole endale määratud karistusest kuulnudki. "Karistus? Mille eest? Sõitsin Good Year tänavasõidu rehvidega. Näitasin hommikul tehnilises ka ühte teist rehvi, aga nad ütlesid, et ära seda alla pane, et võib tulla paksu pahandust," rääkis Juga. "Mina ei oska seda karistust kommenteerida!"
Hillar Kalam lausus, et autod peavad vastama kehtestatud tehnilistele tingimustele, vastasel korral võidakse määrata karistusi. "Antud juhul tehniline komisjon eesotsas Martin Toomiga kontrollis autosid kinnises pargis ja esitas andmed žüriile," ütles Kalam.
Rehvireeglite rikkumise eest määrati karistus ka noorteklassis Sten Karuksi ja Arvo Kase järel poodiumile pääsenud Andre Kurele, samuti Janno Ligurile ning Enar-Klaus Kunmanile. "Rehvi kõrgused ei sobinud tehniliste tingimustega nendes klassides," selgitas Hillar Kalam. "Mul on tõsine palve, et sõitjad pöörduks pretensiooniga või tasuks trahvi. Tahame, et otsuseid täidetaks. Reeglid on kõigi jaoks võrdsed."
Kõige rängima karistuse sai sel korral noorteklassis sõitnud Nikolai Martsenko. Venelane diskvalifitseeriti Vasalemma rallikrossi direktori Tanel Kutsari sõnul seoses auto tehnilistele tingimustele mittevastavusega. "Sillablokeering," nentis Kutsar.
Hillar Kalami sõnul tühistas komitee ka Martsenko varasemad tulemused. "Kõik võistlused tühistati. Teised sõitjad said siis vastavalt paremad kohad ja punktid," lausus ta.
Tanel Kutsar rääkis, et võistlusega tervikuna oli põhjust rahule jääda. "Üle pika aja suutsime korralada võistluse, mis kulges ajagraafiku kohaselt ja finaalsõidud algasid täpselt, minuti pealt väljareklaamitud ajal. Super töö kõigi poolt," rõõmustas ta.
"Mul on hea meel, et suutsime rajale meelitada lisaks põhitegijatele veel ka uusi ja vanu kiireid sõitjaid. ERK finaali tulemused olid etteaimatavad - meistritiitli eest võitlevad mehed esikohtadele ei olnud konkureerimas. Võimalik, et mindigi muidugi puhtalt taktikale välja."
"Hea meel on selle üle, et mõningad välisvõistlejad meile jõudsid. Oluliselt vähendas nende hulka samal ajal Taanis toimunud NEZ etapp," jätkas Kutsar. "Samuti annab rahuloluks põhjust asjaolu, et rada pidas taas korralikult vastu ja võistlus lõppes suuremate õnnetusteta."
"Lõpetuseks tahan veel südamest tänada Haiti Arendit ja Allan Ariast, kellega koos võistluse korraldasime ja kelleta seda üritust kindlasti poleks olnud. Suur tänu taas ka Villu Mättikule ja kogu tema meeskonnale!"
|
|
|
|