Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tammemägi meister, Vainumets sarja üllatusliider
|
Loe lisaks |
|
|
2. septembril Taalis peetud veoautode krossi viimasel etapil suutsid medalipretendendid pea külmana hoida ja teenisid välja kohad, mis pikal hooajal juba varem välja võideldud.
Veoautodel GAZ 51/52 oli tänavune meister teatavasti selge juba enne Taalit. Sellele vaatamata tuli järgmine "number üks" Riho Teidla rajale, sõitis välja ka koha A-finaalis, kuid jättis siis otsustavad punktid konkurentide jagada, sest auto mootor ilmutas kergeid haigusemärke. Mis temast ikka päris laiali ajada, kui kõik juba nagunii selge.
Hõbedale ja pronksile kandideerisid kõige reaalsemalt Marek Kõbu, Indrek Järvpõld ning Tarmo Ilves, kuigi kahvatumale medalile oli teoreetilisi võimalusi veel teistelgi. Ilvesega juhtus paraku sama asi, mis aasta tagasi viimasel etapil otsustava jagamise asemel leidis ta end katuselt. Kui mullu käis Ilves külili A-finaali esimeses kurvis, siis tänavu ei jõudnud õnnetu mees niigi kaugele Tarmo Kuusi tõhusal kaasabil läksid rattad taeva poole B-finaalis ja võimaliku pronksmedali asemel tuli ka tänavu leppida kokkuvõtte viienda kohaga.
"Jah, mis teha," vangutas sündmust pealt näinud konkurent Indrek Järvpõld pead. "Medalivõimalus on nüüd kindlam, kuid parema meelega oleksin Tarmoga siiski mees-mehe vastu sõitnud. Nüüd tuleb endal pea külmana hoida, et sama lugu ei juhtuks."
A-finaali asus kindlalt juhtima hooaja lõpus õige kiiruse leidnud Ott Kevvai. Tema võis medalimõtteid siiski vaid teoreetiliselt mõlgutada, nagu ka teine hooaja teise poole kiire mees lätlane Andris Jurcins, kes hõivas teise koha.
Kolmandat positsiooni hoidis kuni viimaste kurvideni Olev Helü, kuid tegi siis sõiduvea ja poodiumile pääses hoopis Aivar Kender. Järvpõld lõpetas neljandana ja sai kokkuvõttes pronksi, Marek Kõbu oli alles kaheksas, kuid sellest piisas hõbedaks. Ilmselt tegutses ka Kõbu kindla peale ja omas rajal toimuvast ülevaadet, sest isegi Järvpõllu kolmas koht etapilt poleks viimast hõbedale aidanud.
GAZ 53-l tegi hooaja ülivõimas valitseja Sigmar Tammemägi eelviimasel etapil ise enda elu raskeks ja jättis viimaseks sõiduks Mait Mäesaarele veel väikese kullavõimaluse. Juhul, kui Mäesaar võitnuks ja Tammemägi olnuks viies, kuulunuks kuld Mäesaarele.
Ka selles klassis võitis siiski kaine arvestus. Kuigi teises poolfinaalis hakkas Tammemägi auto korraks tõrkuma, võttis ta finaalis sisse kolmanda positsiooni ega hakanudki kõrgemat kohta püüdma. Lisaks tegi Mait Mäesaar väikese sõiduvea ja liidriks tõusis tema noorem vend Mikk Mäesaar. Kui eelmisel etapil Kehalas lasi Mikk tiitlivõitu püüdnud venna vabatahtlikult mööda, siis sel korral enam nii ei juhtunud, sest olukord oli selge. Või mine tea, äkki polnudki Maidu sõiduviga juhuslik, võib-olla oli see hoopis aumehelik käitumine väikevenna suhtes ja eelmise võla tasumine?
Tiit Veebel näitas selles klassis, kuidas on võimalik kaks korda ühte auku kukkuda. Mõlemas poolfinaalis keeras ta ühes ja samas kohas oma GAZ-i katusele. Finaalis enam eksimusi ei tulnud ja sealt talle neljas ning kokkuvõttes Argo Alliku järel viies koht.
Kalju Parkeri jaoks lõppes aga hooaeg ilmselt liiga vara kiire sõit ja viies koht Taalist näitavad, et "vanal" jätkub sõidulusti veel küll ja küll.
"Väikestel" veobagidel pälvis etapivõidu tänavu alles teist korda rajale tulnud Vahur Lillmann. Alguses finaali juhtinud Marek Leegistet tabas ebaõnn, kui ta mahajääjast möödudes viimasega kokku põrkas ja lõhkus roolisüsteemi. Nõnda tõusis teiseks Anti Viibur ja kolmandaks Margus Vainumets.
Viimane leidis end pärast Taalit veidi üllatuslikult kokkuvõtte liidrikohalt. Kaasa aitas sellele ka senise liidri Igor Kelgu ebaõnn, kelle bagil purunes finaalis kardaan.
Samas on Vainumetsa edu seaduspärane. Kuni Taalini oli ta bagisarjas päris kindlasti, aga võib-olla ka terves veokameeste seltskonnas, ainus mees, kes läbinud kõik ettenähtud ringid. Taalis see ilus traditsioon kahjuks katkes, sest teises poolfinaalis demonstreeris ta kolme ringi jooksul turvavallis kõõlumist. Vainumets pole tänavu poodiumil käinud vaid ühel etapil, kuid etapivõitu pole tal samuti.
Samasugust ja kadestamisväärset stabiilsust demonstreerib ka Vainumetsa ja Kelgu järel kokkuvõtte kolmas mees Viibur. Tema teeb lausa Hamiltoni sarja uustulnukana on ta poodiumile jõudnud kõikidel etappidel, kus osalenud. Sarnaselt klubikaaslasele Vainumetsale pole ta aga küündinud etapivõiduni ja mitteosalemine hooaja esimesel etapil jätabki ta tihedas konkurentsis kolmandaks.
GAZ 53 veobagil jättis Tanel Kihulane pärast Taalit ainuliidri koha maha ja jagab seda nüüd Kardo Künnapuuga. Mõlemal on punkte 40 ja kui mõlemal õnnestub Varstus finaalis startida, siis on meister see, kes konkurendist ees. Põhimõtteliselt sama kehtib ka kolmanda koha heitluses Andrus Tiidebergi ja Ingar Sassi vahel, kuigi teoreetilisi medalivõimalusi on mõnel mehel veel.
Taalis lõpetati järjestuses Künnapuu, Tiideberg, Kihulane. Sassi taandas end konkurentsist valestardiga.
Kuigi "krokodillide" klass on Eestis jätkuvalt vaeslaps, saab viimane etapp Varstus olema põnev, sest paralleelselt Eesti meistrisarjaga toimub ka Balti meistrivõistluste viimane etapp. Leedulased, kes loodetavasti ikka kohale jõuavad, Eesti sarjas osalevate eestlaste ja lätlaste punkte küll ära ei võta, kuid sõit on ühine ja konkurents selles klassis tuleb seninägematult tihe.
|
|
|
|