Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Põhjamaade krossisari jätkub teise etapiga Rootsis |
|
Põhjamaade krossisari jätkub teise etapiga Rootsis
NEZ (North European Zone) rallikrossi meistrivõistlused jätkuvad sel nädalavahetusel teise osavõistlusega Rootsis. Võistlus leiab aset Stockholmi külje all asuva Haninge Högsta krossirajal.
Põhja-Euroopa rallikrossi meistrivõistlused said alguse Eestis Laitse krossirajal peetud võistlusega, kus neljast arvestusklassist kolmes läksid võidud toona välisvõistlejatele. Vaid Open klassi esikolmikusse mahtusid eestlased. Liidripositsiooni haaras Andrus Karu, edestades Rainer Kensi ja Ruve Veskit.
Klassis Fast 1600 teenisid Laitse rallikrossilt parimad NEZ-sarja punktid välisvõistlejad Simonas Bieliauskas ja Virginijus Gertomonas. Punktitabelis asetus kolmandaks B-finaali võitnud ja A-finaalis kolmandaks platseerunud Margus Tammoja.
Division 1 arvestuses mahutasid end Laitse etapi kokkuvõttes kolme parema sekka Aldis Zebergs, Janis Bogdanovich ja Vitalijus Plastininas.
Enne rohkearvulise osavõtjaskonnaga Haninge etappi hoiab Super 2000 klassis liidrikohta Reinis Safonovs. Teisel positsioonil on Silver Havamaa ja kolmandal Vaidas Navickas.
Eesti Autospordi Liidu rallikrossikomitee liikme Tanel Kutsari hinnangul olid eestlased oma kiiruses teistega võrdsed. "Minule valmistas positiivse üllatuse Silver Havamaa. Esmakordselt sellel rajal ja nii tugevas konkurentsis - tubli tulemus!"
"Enamat takistas selgelt auto purunemine. Arvan, et Eesti rallikross saab endale lõpuks mõne särava tähe. Ma ei taha öelda, et meil ei ole seni väga tugevaid tegijaid, vaid seda, et puudub publikule selline üdini positiivne kangelane. Loodan, et Silverist selline saab," rääkis Kutsar.
Havamaa aga nentis, et lõpetab rallikrossiga tegelemise seniks, kuni suhtumine eesti võistlejatesse paremaks muutub.
Välissõitjate muljed esmakordselt LaitseRallyPark võistlusrajal peetud NEZ-etapist kujunesid aga positiivseks. "Võõrkodanikud kinnitasid üksmeelselt - parim seni nähtud rada Eestis. Tulevikus on see igati arvestatav ja rallikrossiks sobiv kompleks," sõnas Kutsar. "On olemas rallikrossiks sobiv raja profiil. Tähelepanuväärne, et ühtegi katust polnud. Ka tänases seisundis saab rajal õige rallikrossirehviga kiirelt sõita, mida tõestas Safonovs."
|
|
|
|