Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
28. mai 2007 22:58
Loe kommentaare (12)
Trüki lehekülg

Tapa veoautokross pakkus mitmeid ootamatusi

 Loe lisaks
Tapa autokrossi ajaks lubatakse kuumust ja äikest

 Foto: Peeter Lumiste
Tapal toimunud Eesti veoautokrossi 4. etapi finaalsõidud erinesid poolfinaalidest kui öö ja päev – pea kõikides klassides tulid karikatega koju mehed, kelle võistluspäev ei alanud sugugi paljutõotavalt.

Võistluspäeval, 27. mail pakkus esimese ootamatuse ilmataat – lubatud palavus oli kohal, kuid kardetud-oodatud äikest mitte. Äikesevihma jagus vaid võistluseelseks päevaks pooleks tunniks, samal ajal kui mujal Eestis möllas tõeline raju. Võistluse ajal ei sadanud piiskagi, kuid tolmutõrjeks ette võetud kastmine tegi raja mõnes lõigus ikkagi poriseks ja libedaks.

Veobagisid GAZ 53 oli sarnaselt eelmisele etapile kohal vaid kolm: lätlased jäid tulemata, lisaks puudus Tääksis nähtud Kardo Künnapuu. Mehed leppisid omavahel ja kohtunikega kokku, et sõidetakse vaid 6 ringi poolfinaalis ja 6 finaalis. Tanel Kihulane läks finaalis konkurentidel kindlalt eest, Helmut Liepkalns seisis paar ringi, kuid sai ikkagi teise koha, sest uustulnuka Ingar Sassi bagi kaotas enne sõidu lõppemist kardaani.

Veobagidel GAZ 51 võidutses esimeses poolfinaalis Marek Leegiste ja teises Igor Kelk. Üheksast võistlejast jäi finaaliks alles 7, sest Rain Languse bagi lagunes esimeses poolfinaalis ja Lauri Leiteni oma teises. Igor Kelk lõbustas ennast ja publikut sellega, et tõukas sõidu lõppedes oma bagiga üle finišijoone ka Leiteni lagunenud auto.

Finaali asus juhtima taas Leegiste, kuid Kelk oli tihedalt kannul ja üllatusena ei jäänud neist kaugele maha ka uustulnuk Anti Viibur. Viimane on omaaegse selle klassi Eesti meistri Indrek Viiburi noorem vend ja sõidab Indreku bagiga. Sarnaselt vennale on ta nooruses tegelenud kardispordiga ja tulnud nimetatud alal ka Eesti meistriks.

Poolel võistlusmaal oli Leegiste sunnitud tehnilise rikke tõttu katkestama. Samal ajal hakkas Viibur Kelgule järjest rohkem pinda käima ja kes teab, mis oleks juhtunud, kui prille pori eest kaitsnud kile poleks paar ringi enne ruudulist lippu otsa saanud. Kelgu ja Viiburi järel sai kolmanda koha Margus Vainumets.

Veoautol GAZ 53 valitses mõlemat poolfinaali eelmise etapi võitja Aare Teder, Sigmar Tammemägi oli sama kindlalt teine. Mait Mäesaar teenis pärast suuremaid ja väiksemaid seiklusi finaaliks kolmanda stardikoha.

Teises poolfinaalis elati üle õnneliku lõpuga õnnetus, kus suur pahandus möödus sõna otseses mõttes sentimeetrite kauguselt. Tiit Veebeli auto kaotas juhitavuse, paiskus üle piirdevalli ja peatus alles pealtvaatajate alas. Täpselt samas kohas asus rajakohtunike tööpost ning piirdelindi taga istusid pealtvaatajad.

Õnneks suutsid mõlemad rajakohtunikud ja pealtvaatajad viimasel hetkel auto eest ära hüpata. Üks laps sai põgenemisel siiski põrutada ja kuna tema seisund polnud koheselt selge, peatati sõit punase lipuga ning meedikud läksid kannatanut üle vaatama.

Närvikõdi pakkus ka rajakohtunike saatus. Nimelt paistis eemalt vaadates, et üks oranžis vestis tegelane on auto all. Seal ta tegelikult oligi, kuid ronis sinna hetk peale auto peatumist, et üles otsida oma kollane lipp ja abi kutsumiseks vajalik raadiosaatja – mõlemad töövahendid olid auto eest põgenemisel maha jäänud.

GAZ 53 finaalis oli rada vesisem kui poolfinaalides – korraldajad tegid tolmu tõrjumiseks tõsist tööd, sest pigem olgu libe, kui halb nähtavus. Uued tingimused istusid kõige paremini Sigmar Tammemägile, kes asus võistlust juhtima. Aare Tederist sai mööda ka Mait Mäesaar ning sõidu edenedes veel Mikk Mäesaar. "Pidurid kadusid ära," selgitas Teder. "Kadusid kõige hullemas võimalikus kohas – uue mäe jalamil. Panin täie kiirusega järsust nõlvast alla, lisaks seisis seal üks konkurent, kellest ma vist päris puhtalt mööda ei mahtunud. Päris hirmus tunne oli, sest selles lõigus oli vaja tugevasti maha pidurdada."

Veokaid klassis GAZ 51/52 oli Tapal selle hooaja kohta ootamatult vähe – vaid 14. Mitmel mehel lagunes eelmisel etapil Tääksis mootor ja kahe nädalaga ei suudetud autosid remontida. Puudus ka kokkuvõttes kolmandat kohta hoidnud Aivar Kender.

Poolfinaalidest pääsesid otse edasi enam-vähem need, kellelt võis seda oodata. Oli siiski ka kadusid: Ott Kevvai auto käitus kui politsei vilkur – töötas, ei töötanud, töötas… B-finaali kaudu ta siiski finaali jõudis, kuid seal jätkas auto vanas vaimus.

Tapa oli taas neetud koht ka sarja senisele liidrile Marek Kõbule. Mullu katkestas ta Tapal tehnilise rikke tõttu. Sel korral jõudis ta läbi B-finaali A-finaali poolele esimesele ringile ja juba viiendale kohale, kui auto ta taas jalameheks jättis.

Lätlane Andris Jurcins, kes sõitis Olev Helü järel välja paremuselt teise kontrollaja, pidi aga süüdistama vaid iseennast – valestardi karistuse tõttu langes ta poolfinaalis neljandaks ja finaalis ei lubanud kesine stardikoht tal esikolmikusse asja teha.

Finaali juhtis algusest lõpuni Olev Helü. Temale on Tapa jälle igatpidi hea võistluspaik – ta võitis sellel rajal ka mullu ning varasemaid esikohakarikaid peaks tal Tapalt olema päris mitu. Esialgu jälitas Helüt päris usinalt Taavi Pindis, kuid kaotas siis tempot ja lasi suurt sõiduosavust nõudnud kurvis mööda ka Riho Teidla.

Viimase manöövri võib kanda ka korraliku kodutöö arvele. Eelmisel õhtul võistluspaika saabunud Teidla jalutas raja koos mõne aasta taguse meistri Kuido Klooreniga läbi ja just selles kurvis seisid mehed kaua ning pidasid põhjalikku sõjaplaani. Kurv ise on salakaval – jälitajal on pea alati võrreldes eessõitjaga eelis; täiskiirusel on võimalik seda kurvi läbida, kuid ainult väga täpsel trajektooril. Väiksemgi eksimus viskab auto rajalt välja, sel korral juhtus nii Kristaps Eglitise ja Viljar Kasega.

"Seda kurvi oskab sõita vaid rajameister Mart Kork ise," tunnustasid mitmed võistlejad Tapa etapi korraldajat. "Seest minnes viskab rajalt välja, väljast tulles sõidad aga pikema maa ning jätad tagumisele mehele "ukse lahti", keda hakkab küll välja kiskuda, kuid kel võimalus eesmisele autole "toetuda"."

GAZ 51/52 tabeliseis läheb järjest põnevamaks. Neljas etapp andis neljanda võitja. Liider on aga hoopis viies - "igavene teine 2007" Riho Teidla. Ta on kordamas mulluse meistri Indrek Järvpõllu tegu - kolm korda teine pluss üks kord viies annab kokkuvõttes päris kindla liidrikoha.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia