Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
29. august 2006 3:13
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Taali superkross pakkus publikule ohtralt põnevust

 Loe lisaks
Superkrossi sarjas jäänud sõita vaid autokrossid

 Foto: Karmen Vesselov
Pühapäeval, 27. augustil toimus Pärnu maakonnas asuval Taali krossirajal superkrossi karikavõistluste kümnes etapp. Viies võistlusklassis startis kokku kolmkümmend seitse osavõtjat.

Superkrossi kümnes etapp avati minutilise leinaseisakuga traagiliselt hukkunud juuniorklassi sõitja Tauri Jürioja mälestuseks. Seejärel tegid kõik osavõtjad võistlusrajal ühises kolonnis mälestusringi.

Enne Taali superkrossi oli toimunud ka paar autovahetust. Ove Pärtelsoni Peugeot 206 GTi oli nüüd Mareck Puki valduses ja tema sama marki auto oli leidnud uue omaniku Ivo Uutari näol. Pärtelson ei kavatse mitte kiivrit varna riputada, vaid plaanib idanaabrite juurest omale uue võistlusmasina tuua.

Taali superkross oli seekord "katusterohke". Päeva esimese "katusega" sai hakkama Margus Tammoja, kes keeras oma Honda Civicu rattad taeva poole juba treeningsõidus.

Noori oli Taali kohale tulnud neliteist ja see oli ainuke klass, kus tuli kohaldada autokrossi reeglistikku, mis räägib kuidas toimub võistluste käik 13-24 võistleja korral.

Noorteklassi kvalifikatsioonsõidu võitja oli Sten Karuks (VAZ 2108), kuid esimeses poolfinaalis pidi Adavere noormees neljandal ringil katkestama. Seetõttu pidi ta finaalikohta hakkama kätte võitlema läbi B-finaali, mille ta ka võitis.

B-finaal ise aga õnnestus alles kolmandal korral, sest esiteks tehti valestart ja teisel katsel keeras stardijärgses saginas auto katusele võistluste kõige noorem osaleja Janno Ligur (Lada Samara) ja võistlus peatati punase lipuga. Noorteklassi B-finaali kolmandas õnnestunud stardis suutis suutis auto katusele saada ka Steven Puust (Audi 80).

A-finaali võitis Janno Õis (Honda Civic), kuid tema selja taga toimus tõsine rebimine. Sten Karuks, kes alustas finaali kolmandast stardirivist, tõusis üsna ruttu kolmandaks, kuid seal oli ees kõva konkurent Oliver Ojaperve (Lada Samara) näol. Järjekordselt ringilt finišisirgele tulles aga lükati Ojaperve auto võistlussituatsioonis teele risti ja Karuks pääses mööda. Ojaperv lõpetas alles viiendana. Kolmanda koha karika teenis Sander Roosimaa (VW Golf II).

Juunioride klassis oli kiireim Kristjan Heamäe (VW Golf). Grete Männikus (VAZ 2108) tuli teiseks ja Erik Raudsepp (Honda Civic) kolmandaks. Poodiumi viimasele astmele tõusnud noormehe autol lagunes esimeses poolfinaalis käigukast ja sealt edasi pidi kahe rajale jäänud võistleja sõitu raja äärest vaatama.

Esirattaveoliste autode arvestuses kvalifikatsioon-sõidus oli kiireim Marek Kasenurm (VW Golf), kuid lõpuks võitis Mareck Pukk. Teiseks tuli stabiilse sõiduga Tauri Jaanson (Opel Astra). Rainer Schultz (Lada Samara) näitas küll head kiirust, kuid et teises poolfinaals suutis ta võistlusmasina katusele keerata, jäi ta ilma heast stardikohast A-finaalis.

Esirattaveoliste masinaklassis koges kõige suuremat ebaõnne Kaido Orav (VW Golf). Ta suutis tõusta teiseks, kuid viimase ringi lõpul tekkisid autol tehnilsed probleemid ja finišiprotokolli kantud katkestamine üheksandal ringil andis pärnakale alles viienda koha.

Tagarattaveoliste klassis suutis Keio Serbin (VAZ 2101) tõrjuda Maido Ruusmanni (VAZ 2105) möödasõidukatseid ja võitis võistluse. Kolmandale kohele tuli Rauno Orupõld (VAZ 2105).

Vabaklassis tegi Martin Saar (VW Golf) päeva kiireima aja kvalifikatsioonis. Aeg oli nii hea, et Taali raja kereautode uueks rekordiks loetakse alates pühapäevast 41,1 sekundit. Taali raja absoluutne rekord kuulub bagil sõitnud Jaanus Ligurile, kes sel korral oli raja ääres sõitu vaatamas.

Finaalides pidas Martin Saar maha väga põneva lahingu Tiit Rattasepaga (VAZ 2101). Rattasep pidi seekord oma tagaveolise Ladaga esirattaveolisel autol kihutanud konkurendi paremust tunnistama. Tauri Jaanson tõusis vabaklassis poodiumi madalaimale astmele.

Ka vabaklassi sõidud ei jäänud ilma "katusteta" - sellega sai teise poolfinaali kuuendal ringil hakkama Riho Loit (Honda Civic).

Vabaklassis juhtus kinnises pargis pärast ka üks õnneliku lõpuga vahejuhtum. Täna võistlejate kiirele reageerimisele hoiti ära halvim. Nimelt süttis Rainer Kensi võistlusauto all hein. Sõitjad ei kaotanud pead ja lükkasid kibekiirelt auto teise kohta. Igaks juhuks saadeti asja kontrollima ka päästeameti auto.

Tiit Rattasep võttis superfinaalis Martin Saarelt revanši ja rändkarikale saab seekord oma nime graveerida Rattasep.

Meeskondlikult oli parim Vesmel Tuvikeste ja Optitransi ees.

Järgmine superkrossi etapp toimub 17. septembril Taalis. Esialgselt väljakuulutatud kuupäeva muutmise tingis see, et 9. septembril on Laitses rallikrossi Eesti meistrivõistluste etapp.

"See oleks kurjasti ära kasutada superkrossi ja rallikrossi sõitjaid, kes peaksid valima, kummal sõidul startida," põhjendas Erki Spordi esindaja Eiki Eriste kuupäeva muutust.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia