Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Marcus Grönholm lõpetas Sardiinia ralli avapäeva liidrina |
|
Marcus Grönholm lõpetas Sardiinia ralli avapäeva liidrina
|
Loe lisaks |
|
|
Fordil sõitev Marcus Grönholm lõpetas Sardiinia MM-ralli esimese võistluspäeva liidrikohal. Avapäeval läbitud kuue katse järel kaotas teist kohta hoidev Sebastien Loeb soomlasele veidi üle poole minuti.
Autoralli MM-võistluste seitsmenda etapi esimene ring on läinud ennustustele kohaselt. Duell toimub Sebastien Loebi ja Marcus Grönholmi vahel.
Citroenil kihutavat prantslast peetakse favoriidiks, kuna ta on võitnud viimased neli järjestikust MM-etappi. Sardiinia ralli esimese ringi lõpetas liidrikohal aga Marcus Grönholm, kes võttis juhtpositsiooni juba esimesel katsel ja hoidis seda päeva lõpuni. Soomlane edestas valitsevat maailmameistrit kokkuvõttes 34,4 sekundilise eduga, võites kuuest kiiruskatsest neli. Kaks katset võitnud prantslasel oli aga probleeme kolmel katsel päeva alguses - auto seadistus ei olnud õige ja kaotust kogunes 40 sekundit.
"Homme peame samuti väga tugevalt suruma", märkis Grönholm. "Peame hästi alustama, sest täna oli väga keeruline päev, aga auto on väga hea."
Keeruliste teeolude tõttu kannatas "tipp-pilootidest" kõige rohkem Petter Solberg, kes katkestas võistluse päeva viimase katse lõpus. Tänu nn superally süsteemile jätkab norralane laupäeval võistlust.
Kolmandal kositsioonil lõpetas Sardiinia ralli esimese päeva Fordi rooliv Mikko Hirvonen. Soomlase järel jõudis neljandale positsioonile Henning Solberg Peugeot'l. Temale järgnesid Daniel Sordo Citroenil ja Gigi Galli Peugeot'l. Itaallane tegi "imesõitu", kuna pärast avakatset oli ta 13. kohal, kuid tõusis järgnevate katsetega viiendaks. "See on väga keeruline ralli," ütles Galli viimase katse lõpus. "Algus ei olnud väga hea, meil olid valed rehvid. Päeva teisel osal läks paremini, ma ründasin ja saime häid tulemusi."
Viimasel punktikohtal lõpetas Sardiinia etapi avapäeva hispaanlane Xavier Pons.
JWRC-arvestuses tõusis liidrikohale Guy Wilks Suzukil. Kuigi tempokalt alustas rallit Urmo Aava, liidrikohta tal lõpuni hoida ei õnnestunud. Eestlane vahetas viiendal katsel kaks korda rehvi, kuid katse lõpul purunes üks all olnud rehvidest taas. Kuna tagavararehve on autos vaid kaks, tuli päeva viimane kiiruskatse läbida katkise rehviga. Avapäeva lõpuks langes Aava viiendaks, kaotades liidrikoha hõivanud britile üle viie ja poole minuti.
Ebaõnn tabas ka esmakordselt Suzukil võistlevat Jaan Mölderit, kui juba avakatsel purunes sõiduvea tõttu auto tagasild. Mölder jätkab rallit superally-süsteemis, nagu ka Luca Betti, kelle Renault Clio lõpetas koostöö viimasel katsel.
"Ebaõnne oli täna kõigil. Vaid Guy Wilks suutis tervete rehvidega päeva lõpetada. Kui vaadata, mis juhtus Per-Gunnar Anderssonil, kelle auto sõitis teelt välja peale rehvipurunemist, siis oli meil isegi piisavalt õnne," võttis Urmo Aava kokku esimese võistluspäeva Sardiinia keerulistes oludes.
Ford Fiesta karikasarjas oli põhitegijaks Alessandro Bettega, Subaru Cup'i kiireim oli Anton Alen, kes osales nädala eest ka Tallinna rallil.
Sardiinia ralli jätkub laupäeval, kui sõidetakse kahel korral kolm kiiruskatset kogupikkusega 137. Pikim katse on Monte Lerno (31 km) ja lühim Filigosu (12 km), mis on ühtlasi ka päeva viimane katse.
|
|
|
|