Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Urmo Aava - Kuldar Sikk Sardiinia rallil kolmandad
Urmo Aava - Kuldar Sikk alustasid pärast kahel päeval toimunud seitset rehvipurunemst Sardiinia ralli viimast võistluspäeva viiendalt kohalt. Võistluse lõppedes jõuti siiski poodiumile.
Pärast laupäeva pärastlõunal toimunud kolme kiiruskatset, mil Urmo Aava Suzuki Swiftil purunes taas kolm rehvi, jäi teda lahutama neljandat kohta hoidnud Citroen C2-l võistlevast Julien Pressacist üks minut ja 37, 3 sekundit. Vahe kolmandal kohal olnud Conrad Rautenbachiga (Renault Clio) oli juba 2.44,6.
Ralli viimasel võistluspäeval ei olnud võistlejatel kasutada ühtegi hooldusala. Aaval tuli see läbida kuue rehviga. Nendest neli olid uued ja kaks juba kasutatud. Hoolimata sellest, otsustas eestlane oskused maksma panna ja üritada seni piisavat ebaõnne talununa võtta riske, et saavutada kokkuvõttes rallilt parim võimalik tulemus.
Päeva esimesed kolm kiiruskatset võitis Per-Gunnar Andersson Suzukil, kes möödus Aaron Burkartist ja tõusis sellega kokkuvõttes kuuendale kohale. Aava saavutas nendelt katsetelt teised ajad, millega ta suutis vähendada vahet eessõitnud Pressaciga 50,8 sekundini. Seni võistlust justkui õnnetähe all JWRC-klassis
juhtinud Guy Wilks oli sunnitud ralli katkestama 15. kiiruskatsel, mil tema võistlusmasinal purunes õlivoolik. Vastavalt superally-süsteemile sai ta igal läbimata katse eest ajalise karistuse viis minutit.
16. ja 17. katse võit läks taas Anderssonile, Aava kaotas talle vastavalt 3,1 ja 5,8 sekundiga. 17. kiiruskatsel sõitis Pressac teelt välja, kaotades aega enam kui kuus minutit. Pealtvaatajate abiga pääses ta siiski taas rajale. Aava oli sellega enne ralli viimast kiiruskatset tõusnud kolmandaks. Puhta sõiduga ei olnud võimalik enam kõrgemale tõusta. Katsel sõideti välja taas Anderssoni järel teine aeg, mis tagas kokkuvõttes Sardiinia rallilt parima Suzuki meeskonnana Aavale JWRC- arvestuses kolmanda koha.
"Õnneks sai see raske ralli läbi ja meie jaoks edukalt. Peale eilset võistluspäeva, mil meil oli purunenud juba seitse rehvi ja läbida tuli nelja uue rehviga veel 80 võistluskilomeetrit, on saavutatud kolmas koht igati hea tulemus. Probleeme jätkus Sardiinia teedel kõigile, nii ka meile. Kuid auto pidas võistluse hästi vastu," kommenteeris eestlane.
"Vaadates hooaega tervikuna, siis võib öelda, et oma peamise eesmärgi võita Per-Gunnar Anderssoni, täitsime me samuti. Ise hindan veel kõige kõrgemalt saavutatud viit kiiruskatse võitu. Mitte ühelgi eelneval MM-etapil ei ole ma seda veel suutnud," sõnas Aava.
|
|
|
|