Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Taali superkrossil särasid noored võidusõitjad |
|
Taali superkrossil särasid noored võidusõitjad
|
Loe lisaks |
|
|
Superkrossi neljandal etapil jäid silma noored võidusõitjad. Noorteklassis võidutses alles kolmandat korda osalenud Janno Ligur, superfinaali rändkarika viis koju Adavere poiss Sten Karuks.
5. märtsil rallikrossi võistlusmäärustiku järgi peetud Taali superkross avas sarja kevadhooaja. Talvistest sõitudest eristas SEB Ühisliisingu karikatele sõidetud etappi sisuliselt vaid reeglite vahetus - lumi oli samamoodi maas ja kihutati jäisel rajal.
Noorteklassis asusid omavahel mõõtu võtma kaheksa noort. Joel Alliksaar (VW Golf 2) võitis kõik eelsõidud, kuid finaalis pidi ta kolmandal ringil katkestama.
A-finaalis sai kõige parema stardi Janno Ligur (Mazda 323), kes tuiskas teisest reast liidriks. Üheksa aastane Karksi-Nuia poiss suutis külma närvi säilitada sõidu lõpuni ning finišeeris palju kogenenumate konkurentide ees.
Noorteklassis saavutas teise koha Vändrast pärit Janno Õis (Honda Civic) ja kolmandana lõpetas võidusõidu Yellow Racing tiimi esindaja Sten Karuks (VAZ 2108). Rauno Orupõld (VAZ 2105), sai neljanda koha, kuid Rapla noormehele kuulus eridiplom, sest tema oli noorteklassi parim tagaveolise auto taltsutaja.
Kuigi juunioreid oli stardis ainult kolm, oli ka selles klassis põnevust palju. Finaali parimalt kohalt startis Tauri Jürioja (VW Golf 2), kes asus ka sõitu juhtima. Liider vahetus neljandal ringil, kui Tori poolses kurvis võidupretendendi tehtud sõiduapsu tõttu haaras juhtohjad Grete Männikus (Lada Samara). Männikus konkurentidele rohkem võimalust ei andnud ja võttis juuniori klassi maksimumpunktid Tauri Jürioja ja Kristjan Heamäe (VW Golf) ees.
Esirattaveoliste autode sõidus oli parima selgitamiseks vaja ka B-finaali, sest kõige magusamasse finaalsõitu mahub vaid kaheksa võistlejat, kuid kohal oli kümme sõitjat. Ove Pärtelson (Peugeot 205) võitis B-finaali ja suutis end sõita A-finaali kolmandale astmele. Tauri Jaanson juhtis esiveoliste finaali alates stardist ja sai esikoha. Teisena lõpetas sõidu Toomas Kasenurm (VW Golf 2).
Ka tagarattaveoliste Ladade klass hakkab populaarsust koguma. Seekord oli selles klassis stardis juba kuus VAZ-tüüpi sõiduautot. "Neid tuleb veel juurde," oli võistluste peakohtunik Erko Eriste kindel.
Lada-klassis võitis Keio Serbin (VAZ 2105). Teisena tuhises üle finišijoone Rauno Orupõld (VAZ 2105) ja kolmandaks tuli Holger Enok (VAZ 2101). Tagarattaveolistele autodele oli Taali rada ilmselgelt kohati liiga libe, sest nii mitmeidki tõuse pidi osa võistlejaist võtma "mitme tehtega", auto tõusust alla libistades ja uuesti hooga seda ületades.
Vabaklassis võitis neljanda etapi Martin Saar (VW Golf). Margus Tammoja (Honda Civic) startis finaalis esikohalt, kuid teisel ringil tekkinud pusklemisest väljus võitjana Saar, kes juhtis sõitu alates kolmandas ringist. Saare ja Tammoja vahele mahtus sõidu lõppedes veel Toomas Kasenurm.
Superfinaali rändkarika viis seekord koju Sten Karuks, kes startis esikohalt ja suutis kõik kogenenumad võistlejad seljataha jätta. Teisena finišeerus Ivo Uutar (Peugeot 205) ja kolmandaks tuli Toomas Kasenurm.
Meeskondlikult oli parim Vesmel Optitransi võistkonna ees.
"No mis saab olla paremat, kui noored niimoodi võidavad," oli võistluste peakorraldaja Eiki Eriste pärast võidusõitu eufoorias. "Vaid üheksa aastase Liguri võit noorteklassis, Grete võit juuniorites ja kõige krooniks Steni supersõit superfinaalis, kus vanad mehed lihtsalt ei saanud noorest jagu. See on vägev ja seda oli hea vaadata!"
Superkrossi järgmine etapp sõidetakse 30. aprillil Valgas.
|
|
|
|