Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Karm rehvikontroll lõppes kolme võistleja eemaldamisega |
|
Karm rehvikontroll lõppes kolme võistleja eemaldamisega
|
Loe lisaks |
|
|
29. jaanuaril toimunud Taali superkrossil mõõdeti kõigil finaalsõidu lõpetanud autodel rehvinaastude pikkust ja diskvalifitseeriti kolm võistlejat. Kaks eemaldatut kaotasid ka poodiumikoha.
Tänu mahedale talveilmale oli Taali superkrossi kogunenud vaatama palju pealtvaatajaid. Ilm oli tõepoolest ilus ja päeval sulas puhtaks asfaldil olev sõidutrajektoor.
Kuna noori oli kohal kuus ja juunioreid ainult kolm, siis nagu ka eelmisel etapil, liideti noored ja juuniorid ühte võistlusklassi. Punktiarvestus ja lõplik paremusjärjestus hoiti siiski eraldi.
Noorte ja juuniorite ühisklassis tegi parima kontrollsõidu aja Joel Alliksaar (VW Golf 2), kuid alates poolfinaalidest Viljandi noormehe sõit enam nii hästi ei sujunud. Finaalis keeras Alliksaar oma auto viiendal ringil boksi.
Esimese poolfinaali võitis Yellow Racingu värvides sõitev Sten Karuks (VAZ 2108), teise poolfinaali seevastu Janno Õis (Honda Civic). Noorte poiste vahel tõotas tulla põnev duell. Finaali lõpetas esimesena Karuks, edestades konkurenti 2,1 sekundiga. Parima juuniorklassi võistleja Tauri Jürioja (VW Golf 2) tuli kolmandaks.
Noorteklassi kolmanda tulemuse sai kirja Sander Palmiste (VW Golf). Juuniorite kaks madalamat pjedestaaliastet kuulusid Kristjan Heamäele (VW Golf 2) ja Grete Männikusele (Lada Samara). Finaali lõpetas noorteklassi kolmandana küll esimest korda superkrossi sarjas kaasa tegev Janno Ligur (VW Golf 2), kuid ülemõõduliste naastude kasutamise tõttu noormees diskvalifitseeriti.
Esirattaveoliste autode masinaklassist tuli päeva parim kontrollsõidu aeg ja sellega sai hakkama Ivo Uutar (Peugeot 205 GTi). Kuid valitses seda klassi siiski Tauri Jürioja, kes võitis oma VW Golfil nii poolfinaalid kui ka finaali. Tauri Jaanosn (Opel Astra) tuli teiseks ja Ove Pärtelson (Peugeot 205 GTi) kolmandaks.
Esisilla veoga krossiautode finaalsõit pakkus pealtvaatajatele ka palju põnevust, sest esimese ringi lõpus hakkas Kaido Orava VW Golfi roolisüsteem streikima. Pärnakas ei suutnud autot enam kontrolli all hoida ja vahetult enne stardi-finiši joont keeras ta sõiduvahendi katusele.
Viiendal ringil põrutas Marek Kasenurm (VW Golf) sisse ring varem tehniliste probleemide tõttu katkestanud Margus Suigusaare Opel Kadettile, mistõttu oli ka Kasenurme võistluspäev selleks korraks läbi.
Tagarattaveoliste Ladade klassis oli vaid kohal kolm osalejat. Praktiliselt terve päeva valitses selles arvestuses Alar Mihkels (VAZ 2101), Keio Serbini (VAZ 2105) ja Holger Enoki (VAZ 2101) ees. Finaalsõidus suutis aga Mihkels teha sõiduvea ja Serbin pääses mööda. Finaal lõpetati järjestuses Serbin, Mihkels, Enok.
Vabaklassis eemaldati võistlusjärgselt lausa kaks võidusõitjat liiga pikkade naastude kasutamise tõttu. Nendeks sõitjateks olid Margus Tammoja (Honda Civic) ja Genadi Pedras (Opel Kadett GSi). Margus Tammoja eemaldati võitjakohalt.
Pärast diskvalifitseerimisi tõusis vabaklassi võitjaks Tauri Jaanson (Opel Astra). Martin Saar (VW Golf) tuli teiseks ja Ain Heamäe (VW Golf 2) kolmandaks.
"Päeva alguses võistlejate koosolekul sai vastu võetud otsus, et kontrollitakse klasside esikolmikute naastude vastavust ja seda teati," selgitas võistluste juht Erko Eriste. "Kuna aga rehviteema on eriti jääradadel väga aktuaalne, siis otsustasime kontrollida rehvide naastude vastavust kõikidel finaalsõidu lõpetanud autodel."
Parimaks meeskonnaks krooniti Vesmel, kuid ka sel korral ei olnud Optitransi klubi sõitjatest koosneval võistlkonnal ühtegi konkurenti.
|
|
|
|