Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Autoralli MM-sari jätkub etapiga Saksamaa asfaldil
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli MM-võistlused jätkuvad 11. etapiga, mis sõidetakse 26.-28. augustil Saksamaal. Viimasel kolmel aastal on Saksamaa rallil võidutsenud valitsev maailmameister Sebastien Loeb.
Algav võistlus on 2005. aasta esimene ralli "puhta" asfaltkattega teedel. Nagu kõikidel asfaldirallidel, on ka Saksamaal oluline õige rehvivalik. Ühe eksimuse tõttu võib kaotada kogu ralli. Kaarte võib segada muutlik ilm, sest võimalik vihm teeb sealsed teed ülilibedaks.
Esimesena stardib Saksamaa MM-rallil valitsev maailmameister Sebastien Loeb (Citroen), kes on võitnud ka kolm eelmist samas peetud etappi. Prantslane oli oma võistluseelses intervjuus tavapäraselt tagasihoidlik ning lubas, et ei hakka liigseid riske võtma. "Räägitakse, et ma olen favoriit, kuid ma eelistan siiski olla ettevaatlik," ütles Loeb.
Teisel Citroenil võistleb Saksamaal Francois Duval, kes tuli möödunud aastal Loebi järel teisele kohale. Belglane ei pea algavat etappi oma lemmikuks, kuid ta loodab võistluse lõpetada siiski poodiumikohal.
Meeskondlikus arvestuses liidrikohal olev Peugeot meeskond ei ole Saksamaa ralli eel just kõige optimistlikumalt meelestatud. Marcus Grönholmi arvates võivad neil vihma korral võimalused paremad olla.
Markko Märtin ei ole Saksamaa rallit neljandast kohast kõrgemal lõpetanud, kuigi 2003. aastal Ford Focusega võitis ta kümme kiiruskatset 22-st. Saksamaal esmakordselt Peugeot 307 roolis istuva eestlase sõnul on eelolev ralli väga eripärane. "Katsetel on pikad sirged lõigud, kus tuleb tihti pidurdada ja kiirendada, vähe on pikki kurve," ütles Märtin. "Saab näha, kuidas meie auto ja rehvid sellel omapärasel pinnasel käituvad."
Subaru meeskonna poolt on osalejate nimekirja kantud kolm sõitjat. Petter Solbergi kõrval on tehasepunkte jahtimas Stephane Sarrazin, kes sõitis 2004. aasta hooajal asfaldietappidel Subaru erasõitjana paremini, kui keegi oodata oskas.
Oma asfaldidebüüdi teeb Saksamaal andekas austraallane Chris Atkinson, kelle eesmärgiks pole mitte kõrged kohad, vaid auto käitumise tundmaõppimine kõvakattega teel. "Arvan, et kõige keerukamaks asjaks on erinevate pindade haarduvuse etteaimamine. Olen uurinud eelmiste aastate videoülesvõtteid ning tahaksin juba väga ka ise proovida," ütles Atkinson.
Fordi punktidele sõidavad taas Toni Gardemeister ja Roman Kresta. Meeskonnas on toimunud ka väike muudatus - Kresta kaardilugejaks on esmakordselt pärast Rootsi rallit jälle Jan Tomanek, kes pidi võistlemise tervislikel põhjustel mõneks ajaks katki jätma. Kresta kaardilugeja Jan Mozny on Saksa ralli ajal tööl esiauto roolis, andes meeskonnale katsete eel infot võistlusraja seisukorra kohta.
Mitsubishi jätkab ka Saksamaal Harri Rovanperä ja Gigi Galli tandemiga. Mõlemal sõitjal napib sealsetes oludes kogemusi. Rovanperä on Saksamaal sõitnud vaid ühe korra 2002. aastal ning siis tuli tal silmitsi seista mitmete probleemidega. Gallil on Saksamaa rallilt ette näidata vaid kaks katkestamist.
Škoda Motorsport on taas üles andnud kolm rallipaari. Punktidele sõidavad Armin Schwarz ja Alex Bengue, kolmanda autoga sõidab Jan Kopecky. Schwarz sõnas, et kuna Saksa ralli on tema koduvõistlus, siis on see tema jaoks eriti oluline. Nii Bengue kui Kopecky on sel aastal MM-rallidel teinud vaid ühe stardi, kuid tšehh on Fabia WRC-l võistelnud kodustel meistrivõistlustel.
Erasõitjatena lähevad WRC-autodega Saksamaal veel starti Dani Sola (Ford Focus), Manfred Stohl ja Xavi Pons (Citroen Xsara) ning Nicolas Bernardi ja Stepan Vojtech (Peugeot 206).
Trieri ümbruses sõidetav autoralli kuulub 6. etapina JWRC sarja arvestusse ning võistlusel osalevad ka eestlased Urmo Aava - Kuldar Sikk (Suzuki Ignis S1600).
Saksamaa ralli võistlusraja kogupikkus on ligi 1300 kilomeetrit. Lisakatseid on kavas 19 kogupikkusega 355,40 kilomeetrit.
|
|
|
|