Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Lätlased ootavad põhjanaabreid võistlusrajale |
|
Lätlased ootavad põhjanaabreid võistlusrajale
Järgmisel nädalavahetusel peetakse Läti standardautode meistrivõistluste neljas etapp "Talsi 2005". Talsi linna ümbruses peetava rahvaralli korraldajad on teatanud, et ootavad eestlaste rohket osavõttu.
Läti standardautode meistrivõistluste kalendris on sel hooajal kaheksa etappi, neist keerulisimaks peetakse 16. ja 17. juulil peetavat Talsi rahvarallit. Võistluse avapäeval võetakse mõõtu asfaldil ning kruusakattega publikukatsel, teisel päeval kihutatakse vaid kruusal. Talsi rahvaralli raja kogupikkus on ligi 180 kilomeetrit, kiiruskatseid sellest üle 25 kilomeetri.
"Esimesel päeval plaanime nelja asfaldikatset ja ühe kruusakatse. Teisel päeval on kavas viis kruusakatset. Rehvivahetuseks on ka hooldeala," rääkis Talsi rahvaralli rajameister Ojars Krumins rally.ee autospordiajakirjale.
"Esimene ja teine katse olid kasutusel ka eelmisel aastal, kuid sel korral on need ümber tehtud," jätkas Krumins. "See on korduvkatse, mida meie sõitjad nimetavad parimaks asfaldikatseks, millel nad sõitnud. Kitsaste ja laiade sektsioonidega, atraktiivse hüppega. Peab olema väga täpne, et rajal püsida. Kolmas ja neljas katse on Talsi linnas. Tegu on kitsa ja kurvilise katsega tootmishoonete ja majade vahel. Kats ei asu seega mitte linna keskuses, aga ka mitte väga kaugel. Sõitma peab seal ettevaatlikult ja targalt, et kiire olla," kirjeldas Krumins avapäeva kiiruskatseid.
"Korraldajad ootavad nende kiiruskatsete äärde palju pealtvaatajaid nagu ka esimese päeva viimase katse äärde, mis on teada-tuntud paarisrada. Kaks autot sõidavad paralleelrajal ja saavad üksteise tegemisi näha."
Eesti rahvaralluritele lubas Ojars Krumins saladuskatte all öelda, et teise päeva esimene kiiruskatse kopeerib üht sportralli katset (osa katsest - toim.). "Turvalisuse kaalutlustel sõidetakse seda küll teistpidi," märkis ta. "Seal on segu tugevast ja pehmest pinnasest, mõnedes kohtades on kivid, erinevat tüüpi kruusa ja lahtist pinnast. Lisaks hüppeid."
"Teine katse on natuke kiirem kui eelmine, samuti nõksa ohtlikum. Peab olema täpne legend ja hea tiimitöö, et tagada hea tulemus. Külglibisemist armastavad sõitjad saavad seal oma annet näidata," ütles rajameister. "Kolmas katse sõidetakse paarisrajal, kuid seekord ei kihuta kaks autot kõrvuti. Lihtsalt kiiruskatsena."
"Neljas katse on kurviline ja atraktiivne," märkis Krumins. Tema hinnangul on tegu ühe keerulisima ja huvitava kiiruskatsega Talsi lähedal. "Katse on kitsal teel ühe mahajäätud farmi ümber, mis oli kasutusel ka 2005. aasta sportrallil. Vihma korral on libe."
Viimane katse on Talsi rahvaralli traditsiooni kohaselt ka pikim katse. "Osaliselt on see esimese katse kordus. Algus on sama, aga lõpp erineb," sõnas Krumins.
Ojars Krumins lisas, et korraldajate eesmärk on olnud maha märkida hea võistlustrass, mis ei pruugi küll olla väga kiire, kuid on kindlasti heas korras, sõitjaile nauditav ja publikule atraktiivne.
Osavõtjate registreerimine Talsi rahvarallile lõpeb teisipäeval, 12. juulil kell 18. Osavõtjate nimekiri avaldatakse 14. juulil.
Rahvaralli "Talsi 2005" info
|
|
|
|