Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rauam - Poom osalesid Vaakuna rallil
|
Loe lisaks |
|
|
15. märtsil Mikkelis toimunud ralli pani ainsa Eesti ekipaažina võistlusel startinud Martin Rauami ja tema kaardilugeja Peeter Poomi tõsiselt proovile. Eestlased olid rajal N-rühma Subaruga, mida testiti viimati nädal enne Vaakuna rallit.
Subaru Imprezal startinud Eesti ekipaaž Martin Rauam - Peeter Poom pidi juba esimesel katsel möönma, et võistlusele sai valitud valed rehvid.
"Häda oli selles, et ilm läks soojaks, rada sulas," selgitas Rauam. "Läksime rehvivalikuga alt. Jää ja lumi olnuks meile ok, aga jääkummidega lahtise kruusa ja lume plögas oli väga libe. Startisime viiekümnekolmandana, see oli oluline miinus - varem rajale saanud võistlusautod olid jää rajalt ära kraapinud, seega oli rada meile ootamatult halb. Lootsime, et tuleb tõsine jää ja lumega taliralli, aga paar mahapööret oli hoopiski asfaldil."
Rauam tunnistas, et laupäevased võistlusolud erinesid tublisti reedesest, kui õhutemperatuur oli küll 7 kraadi, ent teekate jääs.
Esimeselt katselt saadi kirja absoluudi kolmekümnekaheksas aeg. "Pingutasin veidi üle ka ja seetõttu jõudsime paaril korral ninaga valli riivata. Arvan, et kaotasime seetõttu ligikaudu kümme sekundit," arutles Rauam Kirmaala katse tulemuse üle. "Halb oli see, et õhuavad läksid lund täis ja mootor ei saanud enam jahutust."
Inkarila 18,47 kilomeetri pikkuse katse viimasel kolmandikul libises Subaru taas valli. "Saime teist katset vast 14-15 kilomeetrit sõita, kui käisime vallis, lumi muidugi mätsis jälle eest kinni ja mootori temperatuur tõusis ohtlikult kõrgeks. Pidasime paremaks mootorile mitte liiga teha ja lõpetasime," selgitas Rauam ralli katkestamise põhjust.
Järgmine võistlus on peatselt 19-aastaseks saavale Martin Rauamile 2.-3. mail toimuv DIO-Tallinna ralli 2003.
Vaata
videot
|
|
|
|