Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Krossisõitjad pakkusid Kulbilohu rajal vaatemängu |
|
Krossisõitjad pakkusid Kulbilohu rajal vaatemängu
|
Loe lisaks |
|
|
21. mail peeti Elvas Eesti meistrivõistluste etapp rallikrossis. Reinsalu Spordi korraldusel peetud võistlusel osales kokku 26 osavõtjat, neist noorteklassis 10, standardis 11 ning ERK arvestuses 5.
Võisteldi Kulbilohu krossirajal erinevates võistlusklassides nii taga-, kui esirattaveolistel autodel. Neljarattaveolisi autosid seekord stardis ei olnud, mistõttu jäid suurimad kiirused nägemata.
Kõige põnevamaks kujunes võistluspäeva alustanud noorte sõit. Egon Kaur saavutas kolmest eelvoorust kahes parima tulemuse ja temale oli uks finaali avatud. Otse A-finaali pääsenud pärnakas läks sõitu juhtima ning suutis vahet teisel positsioonil liikunuga tublisti kasvatada. Kuigi tundus, et võidus kahtlust ei ole, pidi noor sõidumees ring enne finaalsõidu lõppu oma VAZ 2109 käigukasti purunemise tõttu rajaserva keerama.
Noorteklassi sõidu võitis Martin Saar (VW Golf). Teise kohaga lõpetas võistluse üllatuslikult noor neiu Grete Männikus, kes oma kindla sõiduga suutis selja taha jätta nii mõnegi tugeva konkurendi. Teine koht oli ka Gretele endale üllatuseks. Kolmanda tulemuse sai kirja Sten Karuks (Lada Samara).
Kulbilohu rallikrossi võiduga tõusis meistrivõistluste liidriks Martin Saar, kel kirjas 24 punkti. Teisel kohal on Egon Kaur 20 punktiga ning kolmandal positsioonil on avaetapilt 15 punkti kogunud Mihkel Selberg.
Võrdselt 10 punkti on kahe etapi järel kirjas Sten Karuksil, Valdur Kompil, Mikk Maatenil ja Sten Ojal.
Standard klassis suutis Kulbilohus teisi edestada Kert Rungi (VW Golf), teiseks tuli kogenud Põlvamaa võistleja Mait koosa (VW Golf) ning kolmandana lõpetas võistluse Tarmo Kangur (VAZ 2108).
Kõige õnnetumalt läks sel võistlusel Mario Naruskil, kes lõhkus oma auto juba treeningsõidul ning Toomas Kasenurmel, kes tegi esimeses eelvoorus kolmandal ringil efektse "katuse" ning järgmistes sõitudes seetõttu enam startida ei saanud. Kasenurm võitis ka spetsiaalselt parima "katuse tegijale" välja pandud eriauhinna.
Vallisõitude ning tehniliste probleemide tõttu jäi võistlus pooleli ka mitmetel teisel võistlejatel. Kõige enam vaevas krossimehi auto mootorite ülekuumenemine ning roolisüsteemi purunemine.
Kahe etapi järel on standardklassi liider Kert Rungi, kel kirjas 32 punkti. 18 punktiga on teisel kohal Riho Loit ning 15 punktiga on kolmas Holger Kangro.
ERK 2500 klassis võttis kindla võidu Mait Mättik (VAZ 2101), teiseks tuli noor sõidumees Joosep Toots (VAZ 2101) ning kolmanda koha saavutas Honda Civicul võistelnud Margus Tammoja. Meistrivõistluste punkte on Kulbilohus peetud etapil poodiumile pääsenud meestel nüüd kirjas vastavalt 16, 12 ja 10.
Kuigi meistrivõistluste avaetapil ei startinud mitmed kogenud krossimehed nagu Genadi Pedras, Jarek Lepik, Haiti Arendi või Margus Jamnes ning division 1 klassis sel korral üldse mõõtu ei võetud, võib üritust tervikuna mõnede võistlejate ja publiku nurinale vaatamata kordaläinuks pidada.
Korralduse poolelt ei ole Reinsalu Spordile midagi ette heita, kõik sujus libedalt ja pikki ning ebameeldivaid "molutamisi" ei olnud. Raja kastmine ja aukude tasandamine käis ruttu ja kuivaga tekkiv tolm probleeme ei valmistanud.
Eesti rallikrossi meistrivõistlused jätkuvad 5. juunil Pärnumaal Taalis.
|
|
|
|