Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Tänavu möödub 20 aastat avavõistlusest Taali krossirajal |
|
Tänavu möödub 20 aastat avavõistlusest Taali krossirajal
|
Loe lisaks |
|
|
5. juunil sõidetakse Pärnumaal Tori vallas asuval Taali krossirajal rallikrossi autospordiajakirja rally.ee karikatele. Sõiduautodele peetav võistlus kuulub Eesti meistrivõistluste arvestusse.
Noortele ja standardklassi võistlejaile algas krossihooaeg Sauga ringrajal, ERK 2500 ja divisjon 1 võistlejad alustavad aga hooaega Kulbilohu võistlusrajal ning krossisõbrad saavad Elvas oma lemmikutele kaasa elada juba 21. mail. Jätkuvad Eesti meistrivõistlused 5. juunil Tori vallas asuval Taali krossirajal, kui Erki Spordi ja autospordiajakirja rally.ee ühisel ettevõtmisel viiakse läbi sarja uus etapp.
Mullune rallikrossimeister alustab hooaega Taalis
Taalis on rallikrossi meistrivõistluste punktide nimel kihutatud juba 80ndatest aastatest alates. Täpselt kümme aastat tagasi tegi samal rajal oma esimese krossistardi Margus Jamnes, kelle kiire ja oskuslik sõit tagas mullu rallikrossis Eesti meistrivõistluste kuldmedali. Kuigi krossimeister Elvas peetaval võistlusel ei osale, lubab mees võimalusel oma Lada Samara Taali krossirajal taas stardijoonele tuua.
Kahekordne rallikrossi meister kinnitab, et võidusõit 860 meetri pikkusel Taali rajal nõuab võistlejalt kogemust ja jõudu. "Taali rada on huvitav, aga raske. Füüsiliselt raske. See on autokrossi raja sarnane ja läheb kergesti rööpasse. Sõitjale väga koormav," sõnab Jamnes.
Esiveolist krossiautot taltsutav piloot iseloomustab Tori vallas asuvat krossirada: "Seal on stardis eelis tagarattaveolisel autol, sest start on mäest alla. Esiveolisel teeb nina kergeks ja ei saa jõudu maha rakendada. Tagaveolisel on jällegi vastupidi, et kõik jõu saab startides tagaratastest välja."
Tänavu täitub 20 aastat esimesest võistlusest
Taali krossirada valmis 20 aastat tagasi ning tänavune meistrisarja etapp on omamoodi verstapost truult krossisõitjaid teeninud raja ajaloos. Esimene võistlus peeti Taalis juba 1985. aastal. Aasta hiljem toimus samas üleliiduline võistlus, kus osales 86 osavõtjat ning mille võitis 12 000 pealtvaataja silme all leedukas Andrius Vadauskas.
Sõiduautodel on Taalis parima aja kirja saanud Mario Karuse, kes suutis ringi läbida 42 sekundiga. Absoluutselt parima aja on aga välja sõitnud Jaanus Ligur neljarattaveolise sõidubagiga. "See oli EM-etapp ja ringiaeg 36 sekundit pärineb ilmselt 2002 või 2003 aastast," sõnab Ligur, kes samal rajal kihutanud nii bagi kui veomasinaga. "Veokale see rada ei sobi, kuid bagile on atraktiivne ja kaifitav. Kuna seal on ka asfaldilõik, saab meeletu kiiruse. Bagiga on seal eht sõita, G-jõu mõju on kiirendusel täiesti tuntav."
Rallikrossilt edastatakse esmakordselt tulemused reaalajas
Kuigi viimastel aastatel on Taalis sõidetud enam superkrossi, kui auto- ja rallikrossi, on traditsioonid au sees ning nii jätkub Eesti rallikrossi meistrivõistluste sari Pärnumaal asuval krossirajal 5. juunil.
Võistlejate eelregistreerimine viiakse läbi Eesti Autospordi Liidu koduleheküljel ning osavõtjate täiendav registreerimine algab võistluspäeva hommikul kell 8. Kuigi krossihuvilisi huvitavad enam pingelised finaalsõidud, mis Taalis algavad kell 14, tasub võistlust jälgima tulla kella üheteistkümneks, mil toimub võistluse ametlik avamine.
Neile, kel puudub võimalus oma lemmikutele rajaservas kaasa elada, pakub rally.ee võimaluse jälgida sündmuste käiku reaalajas edastatavate tulemuste näol. "Minu teada krossivõistlustel Eestis online tulemuste ülekandeid olnud ei ole. Süsteem, mis seda toetaks, on olemas juba üle aasta, kuid reaalselt andmete kohest internetti kandmist ei ole olnud. Otsustasime seekord tulemused koheselt edastada," sõnas peaajavõtja Villu Teearu.
|
|
|
|