Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Margus Murakas asfaldikatsetes probleemi ei näe
|
Loe lisaks |
|
|
Kehala ringil Viru ralli esitlusel viibinud võidusõitja Margus Murakas ning võistluse peakorraldaja Märt Ots arvasid, et 3.-4. juunil toimuva autoralli asfaldikatsed ei tohiks võistlejaile lisakulusid tuua.
Teisipäeva pärastlõunal toimus Kehala ringil Viru ralli esitlus, kus viibisid maakonna kõrged ametiisikud (maavanem, Rakvere aselinnapea jne), ralli korraldustoimkond, ajakirjanduse esindajad jt. Oma võidusõidutehnikat demonstreeris Margus Murakas.
"Aastaid on jutuks olnud, et Eestis oleks vaja asfaldil sõidetavat rallit," arutles võistluse peakorraldaja Märt Ots. "Arvan, et ärevuseks pole põhjust, kulud ei suurene nii palju, kui kardetakse."
Mustkattega teele on planeeritud 3. juunil sõidetavad katsed - neli katset väljaspool Rakveret ja kaks linnakatset, kokku 31,5 km. Mõdriku ja Inju ümbruses toimuvad kiiruskatsed asuvad teedel, mida 70-ndatel kasutati pidevalt rallikatsetena, kuid mis tänaseks on saanud mustkatte.
"Tegemist on nn vaese mehe asfaldiga - mitte väga kvaliteetse mustkattega. Igal juhul erineb nende teede kate tublisti Kehala paarisringi asfaldist või linnatänavast," märkis Ots.
Mõdriku ja Inju katseid läbivad võistlejad kahel korral, kuid katse keskmine osa on erinevatel läbimistel erinev. Mõlemal katsel on sees ka kruusalõigud. "Mõnda lõiku ei saa kahel korral läbida, sest metsateed on pehmed ja need muutuksid teistkordsel läbimisel väga halvaks," põhjendas Ots.
Rallisõitja Margus Murakas ütles, et tema asfaldil sõitmises probleemi ei näe. "Olen ise analoogsel rallil Saksamaal võistelnud," rääkis ta.
Auto soovitas Murakas seadistada vastavaks kruusakatsega. "Kui asfaldi vahel on kruusalõik ja asfalt ise pole mitte kõige parema kvaliteediga, siis ei saa rääkida asfaldirallist. Seda enam, et kõnealused asfaldilõigud on minu teada suhteliselt laiad ja kiired, järske mahapidurdusi pole. Minu kogemus ütleb, et kui asfaldi ja kruusa suhe on 80-20 esimese kasuks, tuleks ikkagi valida kruusaseadistus ja -rehvid, sest asfaldil on võita vähem kui kruusal kaotada. Aga eks iga mees otsustab muidugi ise."
|
|
|
|