Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Viru ralli > Viru ralli avapäeva lõpetas liidrina Margus Murakas |
|
Viru ralli avapäeva lõpetas liidrina Margus Murakas
|
Loe lisaks |
|
|
Viru ralli avapäeva lõpetasid liidritena Margus Murakas - Aare Ojamäe. Kuue läbitud kiiruskatse kokkuvõttes saavutas Toyota Corolla WRC-l võistlev rallipaar lähima konkurendi ees ligi minutilise edu.
3.-4. juunil peetava Viru ralli avakatse võitsid A-rühma Mitsubishil võistlevad Priit Saluri - Indrek Lepp. Järgmisel katsel pidid tartlased liidrikoha loovutama WRC-autol võistlevale rallipaarile Margus Murakas - Aare Ojamäe. Liidrikoha haaranud favoriidid võitsid seejärel ülejäänud kiiruskatsed ning lõpetasid ralli avapäeva parima ajaga. Ligi 40 katsekilomeetri läbimise järel edestas tunamullune Viru ralli võitja lähimat konkurenti 56,1 sekundiga.
Priit Saluri tunnistas, et hea koht läks käest, kui kolmandal kiiruskatsel tekkisid probleemid auto piduritega. Häiritud sõidurütmi tõttu möödusid tartlastest neljandal katsel E10 klassis sõitvad Ago Ahu - Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3) ning kuue kiiruskatse kokkuvõttes olid Saluri - Lepp kiireimate meeste hulgast välja langenud. "Suhteliselt hästi algas sõit, kuid nüüd tuleb teist rallipäeva otsast alata. Päris nullist," sõnas Saluri.
Kui Murakase edu on enne teise võistluspäeva algust üsna turvaline, siis ralli avapäeva teisel kohal lõpetanud vennad Ahud peavad tõsiselt silmas pidama neljal kiiruskatsel kolmanda ning kahel teise tulemuse kirja saanud ekipaaži Gunnar Tamm - Kalev Kuzmin. A-rühma Subaru Imprezal kihutav JR Racingu rallipaar hingab Ahudele kuklasse, jäädes neist maha vaid 1,2 sekundiga.
Kahel kiiruskatsel N-rühma parima tulemuse kirja saanud Aleksander Dorossinski ja Dmitri Jeremejev lõpetasid Viru ralli esimese võistluspäeva neljandal kohal. Uuel Subaru Imprezal võistlev Venemaa ekipaaž on arvestatav konkurent isegi A-rühma meestele, seda kinnitab nende hea tulemus kuuelt kiiruskatselt.
Kui venelaste kaotus liiderpaarile on enne teist võistluspäeva 59 sekundit, siis nende edu üldarvestuse viiendal ja N-rühma teisel kohal jätkavale soomlaste Teemu Laatunen - Petri Lantta (Subaru Impreza WRX Sti) ees on õhkõrn - vaid 1,9 sekundit.
Uskumatult head sõitu tegid esmakordselt neljarattaveolisel autol rallit sõitvad Ats Remmelg - Andres Koitla. Seni rallidel Lada Samara rooli keeranud hiidlane valitses N-rühma Mitsubishit sedavõrd hästi, et lõpetas avapäeva kuuendal positsioonil, lüües oluliselt kogenumaid konkurente.
Üldarvestuse seitsmendad olid Kert Uus - Žilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo 7) ja kaheksandad Andres Kask - Kajar Valle (Subaru Impreza).
Parima aja kaherattaveoliste autode arvestuses said kirja Arvo Ojaperv - Mart Ojaperv, kelle edu N-rühma Hondal sõitvate järva meeste Marko Virkoja ja Jaan Põldsepa ees on enne teist võistluspäeva vaid 1,3 sekundiline. A5 klassi Nissan Almeral võistlevad mehed kaotavad kuue katse järel üldliidritele ühe minuti ja 55,4 sekundiga.
Samas masinaklassis võistlevail konkurentidel seevastu ei vedanud - teisel kiiruskatsel jäid mootori purunemise tõttu pealtvaatajaiks Priit Ollino - Simo Koskinen (Nissan Almera GTi) ning linnakatsel kaotasid sõiduvea tõttu aega esmakordselt koos võistlevad Riivo Pappel - Kristo Kraag (Honda Civic Type-R). Kaotust kogunes JR Racingu ekipaažil klassiliidreile kokkuvõttes 25,7 sekundit.
Sama betoonposti, mida Rakveres rammis Riivo Pappel, puksis ka sel hooajal autorallidel osalev Haiti Arendi. Neljanda katse järel oli mõlema mehe seis hea - Pappel kaotas A5 klassi liidrile Arvo Ojapervele vaid 0,6 sekundit, mullu veel rallikrossi sõitnud Haiti Arendi oli E8 klassis kolmas. Pappel pääses kohtumisest postiga lekkiva radiaatoriga ning tal õnnestus läbida ka teine linnaring. Ojaperv libises muidugi eest - tervelt 26 sekundi kaugusele. Kaks A5 rühma autot sel hetkel konkurentsis veel oligi.
Eordil võistleval Haiti Arendil ja Erik Seil nii hästi ei läinud. Nende kohtumine postiga oli ka Pappeli omast põhjalikum - auto käis külgepidi betoonis ja selle tagajärjel purunes käändtelg. "Laiaks sõitsin kurvi, pole midagi parata," tõdes Arendi. "Kahju. Seis oli päris hea." Siiski loodab Arendi laupäeval superally süsteemis jätkata.
Ralli esimese päeva lõpetasid E8 klassi liidrikohal Ott Tänak - Hanno Lõpp (VW Golf) ning E7 klassi parimad olid Kristo Puusepp - Külvar Mand. "Oleme nii palju välja võtnud kui sellest autost tuleb," lausus ka poliitiku ja arstina tuntud kaardilugeja Külvar Mand. "Linnakatse läks päris hästi. Seda näitab ka täpselt üks aeg kahel katsel - ega juurde polnud enam vist kusagilt võtta."
Viru ralli esimesel päeval oli väga palju katkestajaid. "Pikad ja kiired asfaldilõigud küpsetasid autosid kõvasti," arvas võistlejaterivi lõpus startinud veokamees Jaanus Liguri kaardilugeja Aivar Kender. "Karitsa katse oli nagu Ladade surnuaed - üksteise järel masinad seisid. Eks mehed läksid vajutamisega liiale ja lasid mootorid laiali."
"Meil endil jupsis kahel esimesel katsel mootor ja Marco Lee pääses eest," jätkas ta. "Kolmandaks katseks saime masina korralikult käima ning vahe õnnestus tagasi sõita. Linnakatsed olime praktiliselt viigis. Eks homme lähe võidusõiduks!"
Paljud võistlejad on korraldajatele teatanud, et soovivad laupäeval nn superally süsteemis jätkata. Rajale peaks tagasi tulema Jaan Mölder junior, kellel Mitsubishil purunes Mõdriku katse esimesel läbimisel rehv.
"Ebaõnn, et nii läks! Millegi vastu me ei sõitnud ega midagi. Miski terav kivi lõikas rehvi puruks. Hakkasime ratast vahetema, aga tungraud ei tõstnud autot piisavalt üles ja see jäi vahetamata. Kuna kaks katset oli veel sõita, siis tagavarata poleks seda niikuinii sõita saand," selgitas teisel päeval "superally" süsteemis seitsmendana startiv Jaan Mölder junior.
Alustas Viru rallit kokku 53 ekipaaži, neist jätkab võistlust eeldatavasti 48.
|
|
|
|