Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Autoralli hooaeg Leedus algas traagiliselt
Leedu autoralli meistrivõistluste avaetapp "Visaginas 2005" kujunes nii publikule, võistlejaile kui ka korraldajaile õudusunenäoks. Rallil hukkus üks ning sai vigastada üheksa pealtvaatajat.
238 kilomeetri pikkune talveralli, mis juhatas sel nädalavahetusel sisse Leedu autoralli meistrivõistluste hooaja, kujunes traagiliseks ning peatati kolme õnnetuse tõttu.
Esimene nendest juhtus laupäeval 11,8 km pikkusel Pasode kiiruskatsel kella kümne paiku. Rallipaari Arūnas Vaičiūnas - Darius Keraitis Subaru Impreza libises teelt välja, paiskus vastu puud, sõitis läbi turvalindi ja tabas pealtvaatajat, kes viidi murtud jalaga haiglasse.
Paar tundi hiljem, kui sama katset läbiti teistkordselt, juhtus taas õnnetus. Kaks distsiplineerimatut pealtvaatjat üritasid rada ületada, üks neist sai Saulius Petreikise - Arnoldas Goštautase võistlusautolt hoobi ja ta toimetati ajuvigastusega haiglasse.
Traagilisim õnnetus juhtus 13 km pikkusel Grazute katsel, mis sel aastal kandis ARX-Baltika nime. Ekipaaži Tomas Baltramiejūnas - Valdemaras Savickas Opel Kadett lendast trampliinilt rahva sekka ja vigastas seitset inimest. Üks neist suri, üks on kriitilises seisus reanimatsioonis ja kaks on raskes seisus. Teistel läks õnnelikumalt.
Osa süüd lasub tõenäoliselt politseinikel, kes pidid olema kurvides üksikult, kuid kes kogunesid väikestesse gruppidesse. Leedus levivad kuuldused, et ralli oli liiga kiire, kuid organisaatoreid ei süüdistata, sest katsed vastasid FIA poolt nõutud suurimale keskmisele kiirusele (keskmine 119,08 - FIA maksimum 120+- 10%). Samuti oli rada ääristatud turvalintidega.
Ralli võitsid Saulius Girdauskas - Audrius Šošas (Mitsubishi Lancer Evo 7) napi eduga Rokas Lipeikise ja Inga Lipeikytė (Mitsubishi Lancer Evo 8) ees.
|
|
|
|