Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Solberg saavutas kolmanda järjestikuse võidu
|
Loe lisaks |
|
|
Itaalia rallil saavutas võidu valitsev maailmameister Petter Solberg. 19 kiiruskatse kokkuvõttes edestas norralane Sebastien Loebi enam kui kahe minutiga ja võitis tänavu juba viienda etapi.
"Püüdsin igaks kiiruskatseks maksimaalselt keskenduda. Rohkeid kaljusid ja kive arvestades oli just keskendatust tähtsaim. See nõudis kogu meeskonnalt täielikku pühendumist ja me saime hakkama täiusliku nädalavahetusega. Mul on küll veel võimalusi tiitlit kaitsta, kuid Sebastien on sellele tunduvalt lähemal," lausus Petter Solberg, kes mullu napsas üldkulla prantslase eest alles viimasel etapil.
"Väga raske olnuks Petterit ilma riskeerimata kätte saada ning ma otsustasin võtta selle, mis siin mulle kuulus. Nüüd on Petteril vaja võita veel kolm etappi, minul aga piisab vaid viiest punktist," oli Sebastien Loeb oma teise kohaga rahul. Nii prantslane kui norralane on nüüd tänavu võitnud viis MM-rallit.
Pärast Marcus Grönholmi (Peugeot) suurt ajakaotust laupäeval ja Markko Märtini (Ford) katkestamist kaks katset enne ralli lõppu ei olnud enam kedagi, kes kahe kange omavahelisse arveteklaarimisse sekkuda võinuks. Märtini katkestamise järel kolmanda poodiumikoha hõivanud Loebi tiimikaaslane Carlos Sainz jäi prantslasest maha ühe minuti ja 13 sekundiga.
Kolm etappi (15.- 17. oktoobrini Korsika, 29.- 31. oktoobrini Kataloonia ja 12.- 14. novembrini Austraalia) enne MM-sarja lõppu on Loebil 100 ja Solbergil 74 punkti. Sainz tõusis 61 punktiga kolmandaks ja Märtin langes 59 punktiga neljandaks. Grönholmil on punkte 49 ja Francois Duvalil 47.
Oma senise karjääri kõrgeima koha MM-rallil sai itaallane Andrea Navarra, kes eratiimi Subaruga lõpetas neljandana (+10.16,1). Viies oli Fordile punkte toonud belglane Francois Duval (+10.48,0), kuues veel Gianluigi Galli (Mitsubishi, +25.11,6), seitsmes viimase päevaga kaheksa kohta tõusnud Grönholm (+26.39,2) ja kaheksas sakslane Antony Warmbold (Ford, +28.03,2).
Markko Märtin alustas Sardiinia ralli viimast võistluspäeva lennukalt ja oli kolm katset enne ralli lõppu tõusnud kolmandale kohal. Märtin sai päeva esimesel, 18,10 km pikkusel Limbara kiiruskatsel teise aja, edestas Sainzi 2,9 sekundiga ning 14. kiiruskatse järel olid kaks endist meeskonnakaaslast viigis - mõlemad kaotasid neli katset enne ralli lõppu liidrile Solbergile kahe minuti ja 31,5 sekundiga.
11,59 km pikkusel Terramala katsel oli Fordi esipiloot aga 1,3 sekundi võrra hispaanlasest kiirem ja võttis viimase poodiumikoha enda valdusse. Kogu pingutuse aga nullis 16. kiiruskatse, mil pikkust 8,65 kilomeetrit.
Esimeses vaheajapunktis oli Märtin Sainzist veel sekundi võrra kiirem, kuid siis seiskus tema Ford Focuse mootor. Märtini ja tema kaardilugeja Michael Parki remonditöö andis niipalju tulemust, et üle finišijoone Fordi esipaar siiski jõudis, kuid 28.55,2 pärast katse võitnud Solbergi. Päeva kolmele viimasele kiiruskatsele Märtin ja Park Focuse purunenud turbo tõttu enam siiski ei jõudnud.
|
|
|
|