Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Jari-Matti Latvala: Tahan tulevikuks kogemusi omandada |
|
Jari-Matti Latvala: Tahan tulevikuks kogemusi omandada
|
Loe lisaks |
|
|
Fordi meeskonnas sõitev Jari-Matti Latvala teeb tuleval aastal debüüdi uue Ford Fiestaga juuniorite autoralli MM-võistlusel. 18-aastane soomlane kinnitas, et algav hooaeg saab temale olema kogemuste omandamise aasta.
Kinnitati, et sa osaled 2004 aastal JWRC sarjas. Oled põnevil?
Jah, väga põnevil. See on mulle suur võimalus, et töötada Astra Racinguga koos. Loodan saada maailmameistrivõistluste etappidelt suure kogemuse. Olen kindel, et konkurents on väga tugev ja seega peame me väga kiiresti sõitma.
Mida sa tead Fiestast?
Stardime Monte Carlos Ford Pumaga, sest Fiesta ei saa selleks ajaks veel homologatsiooni. Fiestaga plaanime rajale tulla Akropoli rallil. Olen autot testinud ja see on Pumaga võrreldes eriline, palju parem. Mootor ja vedrustus on fantastilised. Kokkuvõttes on see igati parem auto. Disainerid on teinud väga head tööd. Auto tundub veatu.
Kas sa oled sõitnud nii asfaldil kui kruusal?
Sõitsin Fiestaga vaid asfaldil ja seega ei oska kommenteerida selle kruusapotentsiaali. Saan vaid öelda, et see on asfaldil palju parem. Akropolis saame teada, kuidas auto kruusal käitub. Loodan, et uus auto on Pumaga võrreldes suure samm edasi.
Kuidas Fiestat võrrelda Focus WRC'ga, millega sõitsid Briti meistrivõistlustel?
Need on kaks erinevat autot. Kõige tuntavam on see kurvist väljatulekul. Focusel on nelivedu ja 300 hobujõudu ning tundub alati kiirem kui Fiesta. Kindlasti saab Fiestaga sõita kiiresti, kuid kurvist väljatulek võtab kauem aega. Teine asi, et WRC autoga sõidad palju kiiremini ja kurvid tulevad ka kiiremini.
Kuna sul on Focusega kogemus, kas see annab sulle JWRC-s eelise?
Mitte ilmtingimata, sest mul ei ole erilist kogemust kaherattaveolise autoga. Nagu öeldud, siis see on mulle hea kogemus. Osalen juunior WRC-s ja samuti võistlen mõnel etapil N-rühma autoga.
Kas sa tunned kõiki JWRC etappe?
Tean neist nelja. Monte Carlo on mulle uus ja ma ei ole kunagi osalenud Kataloonias ning Türgis, seega need kolm etappi on mulle äärmiselt rasked. Akropoli ootan, sest siis saame Fiesta ja ma tunnen seda etappi. Tunnen samuti Saksamaad, Suurbritannia rallit ja Itaaliat ning see kogemus aitab. Arvan, et meistrivõistlustele tuleb palju inimesi suuremate kogemustega kui mul on.
Kuidas hindad oma tiitlivõimalusi?
Arvan, et see on natuke liiga raske, sest meil on uus auto. Tean, et auto on kiire, kuid põhiküsimus on, kas ka vastupidav? Uue autoga on alati samamoodi. Peame vaatama, kui kiiresti suudan sõita ja kui tugev see on. Kommenteerida on väga keeruline, sest mul puuduvad suured kogemused kaherattaveoliste autodega. Ma ei võta endale liiga palju kohustusi.
Monte Carlo rallini on vaid paar nädalat. Mis on su plaanid?
Monte Carlo on ääretult raske ralli, mida tean vaatamata sellele, et ma ei ole seal sõitnud. Plaan on võistlus lõpetada. Tahan koguda tulevikuks niipalju kogemusi kui võimalik. Seal on väga lihtne teelt välja sõita.
Kes saab olema sinu kaardilugeja?
2003 aasta Briti meistrivõistlustel startisime Walesi kaardilugeja Carl Williamsoniga ning siis meil juhtus Jim Clarke Memoriaalrallil suur õnnetus. Ta sai üsna palju kannatada, kuid nüüd on temaga kõik korras, sada protsenti. Kui Carl oli vigastatud, siis töötas minuga koos Soome kaardilugeja Miikka Anttila. Plaan on, et JWRC etappidel töötan Miikkaga ja teistel rallidel, mida sõidan N-rühma autoga, Carliga.
Vaata lisaks:
www.fordrallyesport.com
|
|
|
|