Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Ford soovib Märtinilt MM-tiitlit |
|
Ford soovib Märtinilt MM-tiitlit
|
Loe lisaks |
|
|
Ford BP Rallye Sport tehnikadirektori Christian Loriauxi sõnul ootab Fordi meeskond tuleval aastal MM-tiitlit. Toome teieni Fordi koduleheküljel avaldatud intervjuu.
Christian, meistrivõistlused on möödas ja lõpetasite selle pilootide arvestuses viiendal kohal ja neljandana tootjates. Kas oled nende tulemustega rahul?
Ei, mitte päris. Pean silmas, et kiirus oli kogu aeg olemas. Alguse eesmärk oli õppida autot tundma ja välja saada lapsekingadest, kuid kohe saime aru, et auto on tõeliselt kiire ja suuteline võitma. Kui korra oled seda suutnud, siis tahad alati võitu. Vihale ajavad pisikesed probleemid, mis meil autoga olid ning need ei olnud kordagi keerulised.
Rohkem oli sõiduga tulnud vigu kui fundamentaalseid usaldatavusprobleeme. Vead olid väga lihtsad parandada ja kripeldama jääb see, et Markko Märtin võinuks olla maailmameister, kuid teisest küljest on see hea väljavaade tulevaks aastaks.
Markko on uue autoga eriti hästi kohanenud?
Jah, peaks ütlema, et see on hooaja üks parimaid asju. Ta tegi vea ainult Korsikal ja ülejäänud hooaja sõitis ta fantastiliselt. Minu arvates on ta parim piloot. Arvan, et ta on kiirem kui teised.
Kas oleksite Walesis võitnud, kui poleks tulnud katkestada?
Kindlasti. Arvan, et Markkol oli hea võimalus, sest tal ei olnud meistrivõistluste pinget ja ta on Walesis kiire. Eelmisel aastal lõpetas ta ju teisena. Teame, et uus Focus on kiire, seega tal oli väga tugev võiduvõimalus.
Sul on olnud väga töine aasta. Mis nüüd päevakavas on, puhkus?
Loodan. Jaanuaris ja veebruaris on väga rasked Monte Carlo ja Rootsi rallid ja me peame nendeks testima. Juba praegu töötame tuleva aasta uuenduste kallal ja nagu alati, siis ka sellel aastal plaanime Monte Carlo ja Rootsi testid teha detsembris.
Mis muudatusi me näeme 2004 aastal auto juures?
Uus auto, mis tuli välja Uus-Meremaal, on suur samm edasti, kuid siiski igaks ralliks on meil midagi uut. See on konstantne evolutsioon. Kohe kui jätad arenduse pooleli, saavad konkurendid sind kätte.
Fundamentaalselt jääb auto aga praktiliselt samaks. Aprillis planeerime uue ralliauto homologeerimise, kus on tõenäoliselt aerodünaamika muudetud ja mõned visuaalsed aspektid. Meil on kiirus, nüüd peame keskenduma finišisse jõudmisele.
Meeskonna eesmärk 2004 aastal?
Maailmameistritiitel. OK, tootjate tiitel on natuke ebareaalne, sest selleks peab olema kaks absoluutselt tipp-pilooti, kuid individuaalarvestus on eesmärgiks. Meenutame, et sel hooajal ei oodatud meilt mitte ühtegi võitu. Plaan oli, et 2003 on muutumisaasta, et luua kiire auto ja tulla tuleval aastal maailmameistriks. Me oleme sellel kursil ja loodan, et suudame tuleval aastal selle saavutada.
Vaata lisaks:
www.fordrallyesport.com
|
|
|
|