Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Petter Solberg: See oli kõige erilisem võit
|
Loe lisaks |
|
|
Petter Solberg võitis Korsika ralli ja sai Subarule esimese klassikalise asfaldivõidu pärast 1998 aastat. Korsika ralli näitas, et etapi võitmiseks ei piisa ainult kiire olemisest, vaid on vaja ka palju õnne.
Petter Solbergile algas Korsika ralli probleemidega, sest testikatsel lõhkus ta oma auto ning norraka startimine oli üldse küsimärgi all. Subaru meeskond suutis auto siiski korda saada ning sai võistluse lõppedes selle eest ka Inmarsat rallistaari auhinna.
Solberg soovis vihma, sest on teada, et Pirelli rehvid jäävad kuival asfaldil Michelinidele alla. Norraka soov täitus ja ta suutis end esimese päeva kaheksandalt kohalt tõsta poodiumi esimesele astmele.
"Mul ei ole selle kirjeldamiseks sõnu," kommenteeris võidujoovastuses Solberg. "See oli kindlasti mu selle aasta kõige erilisem võit. Mu tunne on fantastiline. Kõik meeskonna liikmed on selle nimel palju teinud ja tõusta neljapäevasest madalseisust nii kõrgele on lausa imeline."
Teise koha sai Carlos Sainz (Citroen), kes viimase katsega napsas selle Francois Duvali (Ford) eest. "Midagi paremat ei oleks saanud juhtuda. Stardin Kataloonias, oma kodurallil, olles liidripositsioonil," lausus autoralli MM-võistluste liidriks tõusnus Sainz.
Duval, kellele Korsika ralli on üks meeldivam, kordas oma maailmameistrivõistluste etappide parimat tulemust. "See oli siiski mulle hea ralli. Autoga ei olnud probleeme ja ma ei teinud vigu. Rehvivalik oli raske, sest ilm oli nii ette-ennustamatu ning väga raske on kontsentreeruda, kui ilm on nii muutlik. Kuid suutsime jääda rahulikuks ja ei teinud vigu - ma olen tulemusega rahul."
Marcus Grönholm (Peugeot) sai rallil neljanda koha. Valitsev maailmameister ei olnud muutlike oludega rahul: "Enamus rallist toimus muutlike ilmaoludega, mida ma vihkan. Suurem osa aega läks kaotsi seetõttu, et oli võimatu ennustada, milliseid rehve vaja on. Kuid loodan, et Hispaanias on paremad tingimused."
Citroeni sõitja Colin McRae leiame lõpptulemustest viiendalt kohalt. "Korsika ralli oli mulle üheks karmimaks katsumuseks," selgitas šotlane. "Ma olen õnnelik, et üldse finišeerisin ja olen tulemusega rahul."
Peugeot asfaldispets sai kirja kuuenda tulemuse. Mees suutis Sanremos täpselt ilma ennustada ja sellega palju aega võita, kuid Korsikal eksis ta teisel rallipäeval rehvivalikuga. "Korsika oli mulle täielik pettumus," kommenteeris Panizzi. "Kui leidsin teiseks päevaks autole õige seadistuse, pidin siiski hädas olema vale rehvivalikuga. Kataloonia peab meile parem tulema."
Seitsmenda koha sai Tommi Mäkinen (Subaru). "Mul on hea meel, et sain Subarule tuua mõne punkti ning mul on hea meel Petteri üle. Loodan ka Katalooniast mõned punktid ära tuua," lausus soomlane.
Viimasele punktikohale platseerus Richard Burns (Peugeot), kes pidi selle ralliga oma maailmameistrivõistluste liidripositsiooni loovutama Carlos Sainzile. "Auto oli hea, kuid muutlikes tingimustes on raske kõvasti pingutada," kurtis Burns.
Korsika ralli jääb kindlasti positiivselt meelde ka Mikko Hirvonenile (Ford), kes ei suutnud küll end sõita punktikohale, kuid nooruke soomlane sai Prantsusmaalt oma esimese maailmameistrivõistluste katsevõidu.
Sebastien Loeb (Citroen) ja Markko Märtin (Ford) pidasid esimesel päeval duelli liidripositsiooni nimel. Kahjuks sai mõlemale saatuslikuks teisel päeval sadanud vihm, mis nad teise kümnesse kukutas. Loeb tegi sõiduvea ja "parkis" oma auto nii, et esiots ei olnud maapinnaga kokkupuutes. Rajale tagasi saamiseks pidi mees kasutama pealtvaatajate abi. Loeb võitis viimasel päeval kõik neli kiiruskatset, kuid see ei andnud prantslasele enamat kolmeteistkümnendast kohast.
Märtin tegi ralli vältel mitu avariid. Teisel päeval juhtunud avariiga seoses pidi ta vahetama rehvi ja kaotas sellega ligi viis minutit. Eelviimasel katsel sõitis eestlane teelt välja ning. Nii Markko kui kaardilugeja Michael Park viidi igaks juhuks haiglasse meedikute pilgu alla.
"Tulime kiirest neljanda käigu kurvist, mis juhatas aeglasemasse ning kaotasin pidurdamisel auto üle kontrolli," selgitas Märtin. "Sõitsime teelt välja puudesse tagaots ees. Oli üsna raske kokkupõrge ja ma lõin kõvasti oma pea ära. Kui oleksime esiotsaga puudesse sõitnud, võinuks tagajärjed üsna halvad olla."
Korsika ralli tulemused
1. Petter Solberg - Philip Mills (Subaru Impreza WRC 03) 3:59:59,9
2. Francois Duval - Stephane Prevot (Ford Focus RS WRC 3) +38,5
3. Carlos Sainz - Marc Marti (Citroen Xsara) +49,1
4. Marcus Grönholm - Timo Rautiainen (Peugeot 206 WRC) +01:25,4
5. Colin Mcrae - Derek Ringer (Citroen Xsara) +01:29,3
6. Gilles Panizzi - Herve Panizzi (Peugeot 206 WRC) +01:43,5
7. Tommi Mäkinen - Kaj Lindstrom (Subaru Impreza WRC 03) +02:33,9
8. Richard Burns - Robert Reid (Peugeot 206 WRC) +02:44,3
9. Philippe Bugalski - Jean-Paul Chiaroni (Citroen Xsara) +02:57,9
10. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 2) +03:47,5
|
|
|
|