Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
|
Loe lisaks |
|
|
Tänavune rallihooaeg MM-sarjas on pakkunud ohtralt põnevust ja tihedat konkurentsi. Esikohad on jäänud lahtiseks kuni hooaja viimase etapini, mis toimub Jaapanis 21.-24. novembril.
Eelmisel etapil, Kesk-Euroopa rallil, oli eriline tähtsus, kuna see oli üks viimaseid võimalusi koguda otsustavaid punkte enne hooaja lõppu. Rallihooaeg on pakkunud põnevusmomente mitte ainult sõitjatele, vaid ka fännidele, kes soovivad kaasa elada veelgi aktiivsemalt.
Viimastel aastatel on WRC panustamine kogunud populaarsust, kus rallifännid saavad oma teadmisi sõitjate ja meeskondade kohta proovile panna. Eriti põnev on panustada just tiitliheitlusele, kus Thierry Neuville ja Ott Tänak on suured soosikud. Fännid saavad panustada nii individuaalsete rallide tulemuste kui ka üldvõitja peale, mis lisab rallile veelgi rohkem emotsiooni ja pinget. Panustamisvõimalused laienevad ka punktikatsele, kus fännid saavad ennustada, millised sõitjad teenivad lisapunkte viimase kiiruskatse eest. Nii nagu tihe konkurents raja peal, mõjutavad ka fännide panused rallisündmusi jälgides kogu spordiala.
Kesk-Euroopa ralli hõlmas Saksamaa, Austria ja Tšehhi teid, kus sõitjaid ootasid keerulised mägiteed, kitsad asfaldilõigud ja muutlikud ilmastikuolud. Teist korda korraldataud Kesk-Euroopa ralli oli kriitilise tähtsusega, kuna sellel võinuks selguda 2024. aasta maailmameister.
Märkimisväärsed võidud raskete ilmastikutingimuste ja tehniliste väljakutsete kiuste on toonud rallispordile veelgi rohkem fänne. Hooaeg algas mitmete ootamatute sündmustega, sealhulgas keeruliste oludega Rootsi rallil, kus nii Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen kui ka Ott Tänak - Martin Järveoja pidid katkestama, andes võimaluse Esapekka Lappile ja Janne Fermile võidu saavutamiseks. Safari Keenia rallil võitis Kalle Rovanperä, kes kasutas oma oskusi, et tulla toime mudastel teedel, mille tekitasid tugevad vihmad. Kreeka MM-ralli kujunes samuti väljakutseks kõigile osalejatele - Thierry Neuville tõusis võidule, demonstreerides oma kindlat kontrolli auto üle ohtlikel mägiteedel.
Sellel hooajal on kasutusel kolm peamist ralliautomudelit: Toyota GR Yaris Rally1, Hyundai i20 N Rally1 ja Ford Puma Rally1. Kõik need autod on varustatud hübriidtehnoloogiaga, mis ühendab elektrimootori ja traditsioonilise sisepõlemismootori, pakkudes lühiajalist lisavõimsust kiirendustel. See hübriidtehnoloogia on strateegiliselt oluline, eriti ralli keerulistel etappidel, kus täiendav kiirus ja jõud võivad anda otsustava eelise.
Hübriidmootorid on olnud MM-sarjas teemaks alates nende kasutuselevõtust 2022. aastal. Ka tänavusel hooajal on tehnoloogia kohta tulnud vastakaid teateid. Võimalik, et käesolev rallihooaeg jääb viimaseks, kui Rally1 autodel hübriidtehnoloogiat kasutatakse. Sellest plaanitakse loobuda juba järgmisel hooajal, kuid vastava otsuse peab Rahvusvaheline Autoliit FIA veel ametlikult ratifitseerima. Tõenäoliselt juhtub see järgmisel mootorispordinõukogu koosolekul detsembris.
Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport ja M-Sport on tiimid, kes on pidevas võitluses meeskondliku edu nimel.
MM-sarja liidrina läheb hooaja otsustavale etapile liidrina Thierry Neuville, kes liigub oma esimese maailmameistritiitli suunas. Võidušansid on veel ka Ott Tänakul, kes hoiab teist kohta.
Thierry Neuville on juhtpositsioonil 225 punktiga. Maksimaalselt saab üks sõitja ühelt rallilt 30 punkti – 25 võidu eest ja kuni 5 lisapunkti viimase kiiruskatse kaudu. Belglase lähim konkurent Ott Tänak on kogunud 200 punkti.
Tiitliheitlus saab lõpu sel kuul toimuval Jaapani rallil. Kas Thierry Neuville suudab lõpuks oma kauaoodatud tiitlivõidu kindlustada? Samal ajal püsib Ott Tänak võitluses ja Toyota tiim loodab kodumaal tugevale lõpuspurdile. Hyundail on 526 ja Toyotal 511 punkti. On selge, et 2024. aasta jääb meelde kui üks pingelisemaid ja konkurentsitihedamaid MM-rallide ajaloos.
Jaapani ralli keskmeks on Toyota Staadion
FORUM8 Jaapani ralli kogupikkus on tänavu 1017,19 kilomeetrit. Kiiruskatseid on kavas 21, üldpikkusega 302,59 kilomeetrit. Hooaja viimane MM-ralli, mille raames toimub nii ajalooliste ralliautode näitus kui ka suurejooneline Blue Impulse lennušõu, saab alguse neljapäeva, 21. novembri õhtul Aichi prefektuuris Toyora Citys asuval Toyota Staadionil sõidetava 2,1 km pikkuse publikukatsega. Samuti staadionil paikneva stardipoodiumi ületab esimene võistluspaar 13 minutit enne esimese kiiruskatse starti.
Teisel rallipäeval, 22. novembril toimub kaheksa kiiruskatset, mille kogupikkus ulatub 126 kilomeetrini. Reedel on kavas ka ralli pikim, 23,67 km pikkune, kahel korral läbitav Isegami kiiruskatse. Päeva lõpetavad kaks lühikest Okazaki superlisakatset.
Laupäeval sõidetakse võidu seitsmel kiiruskatsel ehk kahel korral läbitakse kolme kiiruskatset ning päeva lõpetuseks kihutatakse taaskord võidu Toyota Staadionile rajatud lühikesel ja tehnilisel publikukatsel.
Rallihooaja viimase MM-ralli otsustaval võistluspäeval tuleb osavõtjail läbida viis lisakatset, kogupikkusega 50,57 km. Ralli lõpetab tavapäraselt publikukatse, mille järel toimub Shimoyama tervisekeskuse juures poodiumitseremoonia. Võitjate autasustamine ja lõputseremoonia korraldatakse Toyota Staadionil.
|
|
|
|