Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
21. november 2024 1:07
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Ott Tänak VS Thierry Neuville. Foto: Red Bull Content Pool

Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid

Eesti aja järgi neljapäeval 11.52 antakse Jaapanis Toyota linnas start autoralli MM-sarja viimasele etapile. Jaapanis selguvad tänavused tootjate, pilootide, kaardilugejate ja WRC2 klassi maailmameistrid.

Tõusva päikese maal läheb starti 44 võistluspaari, kellest kaheksa sõidavad hübriidajamitega varustatud Rally1 autodega, mille osas teatas Rahvusvaheline Autoliit FIA möödunud nädalal, et sellistele autodele jääb tänavune hooaeg viimaseks ja tuleval aastal võisteldakse taas vaid sisepõlemismootorite jõul. Viimaseks jääb võistlus ka Itaalia rehvitootjale Pirelli, kes olnud MM-sarja rehvipartner alates aastast 2021 ja hetkel kasutusel olevale punktisüsteemile.

Eestlased Jaapani MM-rallil

Esimene Jaapani MM-ralli sõideti aastal 2004 ja esimeste võitjatena läksid ajalukku Petter Solberg - Phil Mills. Eestlastest oli sellel võistlusel stardis Markko Märtin, kes sõitis koos Michael Parkiga välja kolmanda koha. 2007. aastal olid PWRC-arvestuses stardis Martin Rauam - Kristo Kraag ja esirattaveolise Suzuki Swift S1600 autoga Urmo Aava - Kuldar Sikk, kes ka klassivõidu võtsid. Aasta hiljem oli taas Jaapanis stardis Rauam, kuid sel korral istus tema Mitsubishis kõrvalistmel Silver Kütt.

Jaapani MM-ralli n-ö esimene tsükkel sai läbi 2010. aastal ja sellega ka Jaapanis Obihiros ja Sapporos sõidetud kruusarallide ajastu. Algselt oleks pidanud Jaapani ralli MM-kalendrisse naasma aastal 2020, kuid Covid-pandeemia lükkas selle kahe aasta võrra edasi.

Ott Tänak - Martin Järveoja aitasid 2022. aastal esmakordselt Jaapanis asfaldil sõidetud etapil Toyota tagahoovis võtta Hyundail kaksikvõidu, sõites välja senise eestlaste parima tulemuse ehk teise koha. Möödunud aastal sõideti Jaapani ralli väga rasketes tingimustes, kus oli nii päikest, vihma kui lund. Kui Toyotad tegid vigade paranduse ja võtsid koduteedel kolmikvõidu, siis Ford Puma Rally1 autol sõitnud Tänak ja Järveoja lõpetasid mulluse võistluse kuuendal kohal.

Tänak tiitliheitluses, kuid vajab võitmiseks konkurentide ebaõnne

Nii tootjate arvestuses MM-sarjas liidrikohal püsiv Hyundai kui ka neist 15 punkti kaugusel olev Toyota rallitiim saadavad Jaapanis starti kolm võistluspaari. Lõuna-Korea autotootja meeskonna juht Cyril Abiteboul sõnas võistluse eel, et liiderpaaril Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe on eelseisval võistlusel eesmärk kindlustada esimene MM-tiitel. Neist 25 punkti kaugusel olevad Ott Tänak ja Martin Järveoja ning teist rallit järjest Hyundai i20 N Rally1 autos istuvad Andreas Mikkelsen - Torstein Eriksen peavad hakkama saama tugeva Toyota kolmiku vastu, kuhu kuuluvad Elfyn Evans - Scott Martin, Sebastien Ogier - Vincent Landais ja Takamoto Katsuta - Aaron Johnston. Ainult Toyota sõitjate alistamisel on Hyundail võimalik tootjate arvestuses kindlustada ajaloo kolmas MM-tiitel.

Kindlasti on oma sõna sekka öelda ka M-Spordi sõitjatel. M-Spordi ridadesse kuuluvad Adrien Fourmaux - Alexandre Coria ja Gregoire Munster - Louis Louka, kellest tõenäoliselt esimeste jaoks jääb see viimaseks ralliks Ford Puma Rally1 autoga.

Kesk-Euroopa ralli võitnud Tänaku ja Järveoja kaotus meeskonnakaaslastele on viimase etapi eel nii suur, et sellest seisust tiitli võitmiseks on vaja enda poolt ideaalset nädalavahetust ja lisaks konkurentide ebaõnne.

"Jaapani ralli on väljakutseid pakkuv ja ilmselt üks keerulisemaid asfaldirallisid. Jaapan on kõigi meistrivõistluste osas ülioluline, seega plaanime kindlasti teha kõik endast oleneva ja anname endast parima. Olukorras, milles me meistrivõistlustel oleme, ei saa me end tagasi hoida. Teame, et Toyota läheb püüdma maksimumi ja punktide vahe on üsna väike, seega peame kindlasti võitlema, et oma eduseisu hoida," rääkis Tänak hooaja viimase etapi eel Hyundai pressiteate vahendusel.

Kui Toyota on püüdmas MM-sarjas tootjate arvestuses tiitlit ja jahitakse rallivõitu koduteedel, siis Toyota GR Yaris Rally2 autoga on eesootaval rallil võimalus endale kindlustada karjääri esimene WRC2 klassi tiitel soomlastel Sami Pajaril ja Enni Mälkönenil, kellele on Jaapanis konkurentsi pakkumas 17 võistluspaari.

Kokku võistlejaid Jaapanis ees ootamas 21 kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 302,59 katsekilomeetrit. Koos ülesõitudega on kogu distantsiks 1017,19 km. Hoolduspark asub Toyota staadionil ja võistluskeskus Toyota Sky hallis.

Vaata lisaks:
www.autosport.ee

Artikli juurde
04.12.2024
Jäärajasõidu karikavõistlused algavad jaanuaris
Artikli juurde
06.12.2024
Lääne-Virumaal plaanitakse käivitada väike veokakrossisari
Artikli juurde
06.12.2024
Eesti rallikrossi meistrisarjas 2025. aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
26.11.2024 13:58
Rally in Latvia (0)
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia