Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Krosskartide rallisprindi meistrivõistlused algavad Kehalas |
|
Krosskartide rallisprindi meistrivõistlused algavad Kehalas
Esmakordselt toimuvad tänavu Eesti meistrivõistlused krosskartide rallisprindis. Esimesed kaks etappi leiavad aset 10. ja 11. juunil Lääne-Virumaal Kehala ringil.
Krosskart on mootorispordis üsna uudne võistlusvahend. Siiani on nende kiirete võistlusmasinatega mõõtu võetud ainult Eesti rallikrossi meistrivõistlustel, millega liituti 2017. aastal.
"Kui krossirajal võistlemist alustasime, siis esimestel hooaegadel oli 12-15 osavõtjat, edasi ikka juba paarkümmend. Nüüd on krosskarte aga Eestis juba palju, kuid selline iseenda vastu sõitimise võimalus puudub. Sprindis võisteldakse autoralli distsipliinis, kus iga minuti tagant lastakse uus masin rajale," rääkis Eero Nõgene, kolmekordne Eesti meister rallikrossis ja uue võistlussarja eestvedaja koos CKR Estonia tiimiga.
1980. aastatel Rootsis leiutatud võimsa mootoriga krosskart on eriti populaarseks saanud Põhjamaades ja Lõuna-Euroopas, kus krossirajal on korraga ikka mitukümmend masinat. "Mõnes mõttes on krosskart küll kallis auto, aga kiiruse ja jõudluse poolest kõige odavam, mida saab võrrelda kiiruse ja perfomance mõttes päris ralliautoga. Tegelikult võib see olla isegi mingites oludes kiiruselt võrreldav WRC-autoga. 2018. aasta Estonia rallil Elva linnakatsel oli meil sprint enne ralliautosid, pärast aegu vaadates selgus, et olime esikolmikus poolteist sekundit kiiremad kui pärast samal katsel sõitnud WRC-autod," meenutas Nõgene.
Krosskartide sprindisarjas võisteldakse kolmes klassis: Crosskart 125 cc (10-16-aastased), Crosskart 650 (15-aastased ja vanemad) ning Crosskart Xtreme (15-aastased ja vanemad).
"Ei pea tegema peenhäälestust krossi ja sprindi jaoks eraldi. Sarja kalender on ka koostatud nii, et kellelgi ei jääks sellepärast sprindirajale tulemata, sest sõidab juba Eesti või Põhjamaade rallikrossi," ütles võistluse direktor Simo Koskinen.
Krosskardid on üha menukamaks saanud just noorte hulgas. "Kui tahad hakata mõistliku raha eest kiiresti sõitma, siis enne ralliautosse hüppamist on crosskart ideaalne kiiruse harjutamiseks. Tegelikult ralliauto juhtimist iga mees selgeks ei saagi, aga krosskart on kerge ja soodne pidada, tal ei ole väga palju võidusõiduosi, mitmeid varuosi võib saada tegelikult isegi poest. Näiteks roolilatt võib olla mõnel mudelil Volkswageni oma ja poolteljed Renault', mitte titaanist või tuuralumiiniumist nagu Lada VFTS-idel 1980. aastatel," rääkis Nõgene.
Võimsamad krosskardid on varustatud 750 või 850 kuupsentimeetriste neljasilindriliste mootoritega, milllel on ca 150 hobujõudu, seejuures kaalub sõiduk ainult 430 kg. Kiirendavad krosskardid umbes kahe-kolme sekundiga nullist saja kilomeetrini tunnis ning tippkiirus võib olla kuni 200 km/h.
Nende väikeste võimsate masinate võidusõit pakub kindlasti parajalt närvikõdi ka pealtvaatajatele ning loomulikult on Kehala Ringile võistlust vaatama oodatud publik. Pileti saab soetada Piletitaskust.
|
|
|
|