Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Otepää talverallile registreerus 85 võistluspaari |
|
Otepää talverallile registreerus 85 võistluspaari
Terminal Oil - Eesti autoralli meistrivõistluste uus hooaeg saab avastardi eeloleval laupäeval Otepääl. Avaetapina sõidetavale Otepää talverallile registreerus kümnes klassis kokku 85 võistluspaari kümnest riigist.
"Väga hea meel on, et Otepää talveralli nimekirjas on üle 80 võistluspaari ja et kõikides klassides on kohal kogu paremik. Lisaks on suur rõõm, et meil on stardis kaks Rally1 hübriidautot, milles ühes istumas Ott Tänak ja Martin Järveoja. Rajaolud on Otepääl endiselt talvised ja lisandunud on ka lund. Teede jääolud on head ja loodame head talverallit," sõnas võistluse juht Marko Koosa.
Otepää talveralli stardirivi avavad 2019. aasta autoralli maailmameistrid Ott Tänak - Martin Järveoja, kes on Lõuna-Eesti teedel võistlemas Ford Puma Rally1 autoga ja valmistumas järgmisel nädalal sõidetavaks Rootsi MM-ralliks. Teise ekipaažina saavad stardi eestlaste meeskonnakaaslased Jourdan Serderidis - Frédéric Miclotte (Ford Puma Rally1). Kui Miclotte on Eestis varem korra võistelnud, siis pühapäeval 59. sünnipäeva tähistanud Serderidisest saab esimene kreeklane, kes Eestis autorallil võistleb.
Järgmised kolm võistluspaari osalevad EMV2 klassi kuuluvatel Rally2 autodel. Neist esimeses istuvad 2022. aasta Eesti absoluutarvestuse ja EMV2 arvestuse meistrid Gregor Jeets - Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo). Nende järel saavad hooaja avavõistluse lähte möödunud aastal mõlemas eelmainitud klassides hõbeda teeninud Priit Koik - Kristo Tamm (VW Polo R5 GTI) ja 2022. aasta Otepää talveralli võitjad Georg Linnamäe - James Morgan (Hyundai i20 N Rally2). Kokku on EMV2 arvestses starti tulemas seitse võistluspaari.
Stardirivi esikümne lõpetavad neli EMV5 klassi võistluspaari. Kokku on EMV5 klassis hooaja avavõistlusele startimas 14 ekipaaži.
Kaheksa-aastase pausi järel on Eesti meistrivõistluste raames sõidetava talveralli stardis ka EMV9 ehk veoautode klassi võistlejad, kes toovad rajale 11 GAZ-i, eesotsas möödunud aastaste meistrite Tarmo Sildi ja Raido Loeliga (GAZ 51).
Klassi EMV Lada meistrivõistluste avaetapi punktide eest hakkab heitlema neli võistluspaari.
Otepää talverallile pääseb rajaäärde jälgima vaid piletiga ja ühe pääsme hind on 17 eurot. Rallipääsme saab soetada eelmüügist aadressil www.piletikeskus.ee. Pilet kehtib kõigil kiiruskatsetel ja Tehvandi spordikeskuses asuvas võistlusautode hooldusalas. Alla 12-aastastele on üritus tasuta. Pilet tuleb vahetada käepaela vastu piletivahetuspunktis Otepää bussijaama platsil või Kanepi keskväljakul. Piletivahetuspunktid on avatud 4. veebruaril kell 6.30 kuni 14.00.
Otepää talveralli võistluskava, katsete info ja kaardid on leitavad möödunud nädala kolmapäeval ilmunud Autolehest. Võistluse tulemusi saab jälgida Sportity keskkonnast. Otepää talveralli lisainfot leiab Otepää talveralli FB lehelt. Otepää talveralli 2023 ametlik ralliraadio on RING FM sagedusel 101,7 Mhz ja kiiruskatsetelt 2, 4, 6 ja 8 teeb ülekandeid Delfi TV.
Otepää talveralli on Eesti meistrivõistluste avaetapiks klassidele EMV1 – EMV10, EMV Lada ja Estonian Junior Challenge.
Hooaja avavõistluse start antakse Tehvandilt 4. veebruaril kell 7.40 ja üle finišipoodiumi sõidab esimene võistlusauto kell 18.10. Kokku ootab võistlejaid ees kaheksa kiiruskatset, mille käigus läbitakse 110,38 katsekilomeetrit.
Otepää talveralli korraldajad panevad rajaäärde tulnud publikule südamele, et kuna rajal on ka kaks Rally1 autot, millel hübriidelektrilised jõuallikad, siis enne kui puudutate peatunud autot, otsige küljeklaasidelt või esiklaasilt rohelist tuld, sest ainult siis võib olla kindel, et auto on ohutu. Kui autol põleb punane tuli koos häiresignaaliga või ei põle ükski tuli, siis tähendab see seda, et auto on ohtlik ja seda puutuda ei tohi.
|
|
|
|