Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
23. august 2020 22:22
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Ott Tänak võitis kõrgetasemelise Lõuna-Eesti ralli

 Loe lisaks
Uuendatud autoga kihutanud Gross: hommik oli õudusuneägu

Sami Pajari võistles esmakordselt Eesti ralliteedel

Robert Virves kindlustas liidrikohta järjekordse võiduga

Elfyn Evans sai kiiretelt Lõuna-Eesti teedelt karmi õppetunni

Rallimaailma vägevad valmistuvad homseks sõiduks

Maailma parimad rallisõitjad stardivad Lõuna-Eesti rallil

Plaanis muutused: Lõuna-Eesti ralli toimub ühepäevasena

Lõuna-Eesti rallile lubatakse 6000 pealtvaatajat

28. augustil Võrumaa kruusateedel peetud RedGrey Team - Lõuna-Eesti rallil võidutses Hyundai Motorspordi võistluspaar Ott Tänak - Martin Järveoja, kes võitis kaheksast kiiruskatsest seitse.

Kui veel ralli eelõhtul teed tolmasid ja testikatsel kihutati tolmus, siis ööl vastu võistluspäeva sadas tublisti vihma. Rallipäeva hommikul oli ilm vahelduva pilvisusega, ent teed veel märjad. Pärastlõunal sõideti juba kuivades oludes.

Kohe avakatsest alates asusid sõitu dikteerima Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC). Eestlastel püsisid kannul kõik Toyota Gazoo Racingu võistlejad: Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC), Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) ja Elfyn Evans - Scott Martin (Toyota Yaris WRC). Viiendal kiiruskatsel lendas Elfyn Evansi roolitud auto kiires kurvis pärast teeäärse kännu tabamist kaugele metsa ja neile oli sõit selleks korraks läbi. Nii kerkisid koha võrra, neljandaks, eestlaste tiimikaaslased Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Belglased siiski sel positsioonil pikalt ei püsinud, sest juba järgmise kiiruskatse järel edestasid neid M-Spordi ridades võistlevad, ent seekord Janpro tiimi Ford Fiesta WRC-ga kihutanud Esapekka Lappi - Janne Ferm. Sama (ehk arvult kuuenda) kiiruskatse võidu napsasid Ott Tänaku ja Martin Järveoja eest soomlased Kalle Rovanperä ja Jonne Halttunen.

Kuigi Toyota sõitjate unistus olnuks kahtlemata kolmikvõit, sellest valju häälega ei kõneldud. Kommentaarides rõhutati pigem, et põhieesmärk oli siiski vaid autode testimine ja sobivate seadistuste leidmine eelseisvaks MM-etapiks. Hyundaiga kihutanud Ott Tänak seevastu ei salanud, et üritas osadel kiiruskatsetel nobedam olla: "Siin pidi hakkama tempoga sõitma. Meie jaoks oli siin võimalus võrrelda kiirust konkurentidega. Tahaksin loota, et auto on kiiretel teedel paremaks saanud. Toyotaga ei ole lihtne konkureerida." Ta lisas, et tegu oli töise ja tiheda nädalaga: "Kõigepealt testisime, siis oli testikatse ja seejärel rallit terve päev. Nägime, et on kohti, kus saame paremaks."

Ralli teise kohaga lõpetanud Kalle Rovanperä rääkis, et tegi ralli vältel auto juures mõningaid seadistuse muudatusi. "Usun, et tegime progressi selles suhtes. Mulle oli see esimene kiire kruusaralli selle autoga. Saime siit palju positiivset, just auto seadistust silmas pidades. Vahed olid väikesed, seega tuli pidevalt täisgaasiga sõita. Sama seis saab olema MM-etapil, kus tuleb kõvasti peal hoida."

Kolmel lisakatsel küündis võitja keskmine kiirus üle 130 km/h. Nagu Elfyn Evans, sõnas ka kuuekordne autoralli maailmameister Sebastien Ogier, et katsed olid sel rallil väga kiired. "Tundsin end roolis siiski enesekindlalt ja see on kõige tähtsam. Kui tahta tipus olla, siis oli väga oluline sel rallil osaleda. Tiim tegi väga õige otsuse, et Lõuna-Eesti rallil välja tulla."

Tänavune Lõuna-Eesti ralli jäi silma väga hea korraldusega ja arvukate tippsõitjate osalemisega. Sama kinnitas ralli võitja: "See ralli tundus tummisem, kui Estonia rallid on olnud. Usun, et see oli Eesti üks kõige kõrgetasemelisemaid rallisid. Konkurents oli selline, mida ei ole varem nähtud."

Kui üldvõidule heitlesid WRC-autodega kihutanud rallimaailma tipud, siis väga terav konkurents oli ka R5 klassis, kus oli võistlustules 13 autot ning kus lõpuks eestlastel poodiumile asja polnudki. Liidrikoht käis ralli teises pooles käest-kätte ja nagu ülimalt pingelisele võidusõidule kohane, sai lõplik pingerida paika alles pärast otsustava kiiruskatse finišit.

Viimasele kiiruskatsele startisid klassiliidritena Nikolai Grjazin - Konstantin Aleksandrov (Hyundai NG i20 R5), kelle edu Jari Huttuneni ja Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) ees oli 1,1 sekundit. Otsustava katse võitsid Huttunen - Lukka. See tähendas, et idanaabrid pidid leppima teise kohaga ja klassivõit kuulus soomlastele. Kui üldiselt on Grjazini näol alati naeratus, siis seekord oli ta meel kuigipalju mõru, sest klassivõit jäi pärast 101,5 katsekilomeetri läbimist sisuliselt vaid 3 sekundi kaugusele. Rallit algfaasis juhtinud Eerik Pietarinen - Antti Linnaketo (Škoda Fabia R5) olid liidreist viimaseks katseks taandunud 7 sekundi kaugusele ja võistluse lõpuks jäid nad klassivõidu võtnud kaasmaalastest 11 sekundi kaugusele.

Eesti võistlejaist oli ses klassis kõige edukam Georg Linnamäe, kes tegi debüüdi neljarattaveolise autoga. Koos ukrainlasest kaardilugeja Volodymyr Korsiaga võistelnud eestlane tõi VW Polo GTI R5 rallimasina R5 klassi autode arvestuses finišisse seitsmendana. Kaotust kogunes klassivõitjaile 54,3 sekundit.

Kui ralli üldvõidu võttis koos Elvast pärit kaardilugejaga võistlev saarlane, siis kaherattaveoliste kuni 1,6-liitrise mootorimahuga autode masinaklassis läks esikoht saarlaste duole. Selle saavutasid Robert Virves - Sander Pruul (Ford Fiesta R2T19), kes tulid ühtlasi võitjaiks Eesti juunioride väljakutsevõistlusel. Saaremaa mehed Kermo Laus - Alain Sivous (Nissan Sunny) saavutasid esikoha 1,6-liitrise mootoritöömahuga kaherattaveoliste E9 klassi autode arvestuses.

Neljarattaveoliste N4 ja E12 klassi autode arvestuses tuli koos kaardilugeja Robert Loštšenikoviga autol Mitsubishi Lancer Evo 7 võitjaks valgalane Ranno Bundsen.

R3, A7, N3 ja E10 klassi autode koondklassis võitsid RedGrey Team - Lõuna Eesti ralli David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3). E11 klassis, kus sõidetakse üle 2-liitrise mootorimahuga tagarattaveoliste autodega, alistasid rivaalid Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3).

Veoautode klassis võidutsesid Tarmo Silt - Raido Loel (GAZ 51).

Mini MM-ralliks tituleeritud võistlust alustas 92 võistluspaari, neist finišisse jõudis 67.



Lõuna-Eesti ralli 2020 tulemused


1. Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 48.28,2
2. Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +13,7
3. Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +29,0
4. Esapekka Lappi - Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +1.46,8
5. Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul (Hyundai I20 Coupe WRC) +2.18,6
6. Georg Gross - Raigo Mōlder (Ford Fiesta WRC) +3.34,7
7. Jari Huttunen - Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +3.38,3
8. Nikolai Grjazin - Konstantin Aleksandrov (Hyundai NG i20 R5) +3.41,6
9. Eerik Pietarinen - Antti Linnaketo (Škoda Fabia R5) +3.49,3
10. Ole-Christian Veiby - Jonas Andersson (Hyundai NG i20 R5) +3.51,8
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
17.04.2024
MM-sari jätkub Horvaatia teedel, kus on stardis ka kolm Eesti ekipaaži
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia