Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Karl Kruuda katkestas Arctic Lapland ralli liidrikohalt |
|
Karl Kruuda katkestas Arctic Lapland ralli liidrikohalt
|
Loe lisaks |
|
|
Soomes Rovaniemi ümbruses sõidetud kahepäevane taliralli sujus Karl Kruudal ja Martin Järveojal edukalt kuni viimase kiiruskatseni, mille eel tekkisid nende Citroen DS3 R5 ralliautol mootoriprobleemid.
Kaheteistkümnest kiiruskatsest koosnenud Arctic Lapland ralli viimase lisakatse eel olid Karl Kruuda - Martin Järveoja liidrikohal. 2,5 sekundit kaotasid neile N-rühma Mitsubishi Lanceriga võistelnud favoriidid Juha Salo - Marko Salminen.
Otsustavat, 50 km pikkust katset eestlased paraku sõita ei saanud, kuna võistlusautol ilmnesid tehnilised probleemid ja neil tuli võistlus katkestada. "Eelviimasel katsel 5 kilomeetrit enne lõppu kadus ilmselt üks pütt tagant ära. Kuna langesime esikoha konkurentsist, otsustasime, et tuleme rajalt maha. Muidu oleks võinud mootorit veel rohkem kahjustada," kommenteeris Kruuda. Ta mainis ka, et mootori purunemise tõttu on lahtine, kus ja millal ta jälle võistleb. "Arvatavasti Rootsis. Aga see ei ole sajaprotsendiliselt kindel, kuna ei tea täpselt, mis katki läks."
22-aastane rallisõitja ütles, et sõiduga oli põhjust rahule jääda. "Üldpildis oleme rahul," sõnas ta. "Olen õnnelik, et saime palju pimedas sõita. Seda nii kahjuks kui õnneks - saime harjutada ekstreemtingimustes sõitmist. Lumetolmuga oli seekord palju ebaõnne. Igal katsel oli tolm üleval, välja arvatud 3,5 km pikkusel lühikesel linnakatsel. Kuna oli külm ja tuult ei olnud, jäi sädelev tolm metsa seisma. Seetõttu oli meil keeruline sõita mõlemal päeval."
Kruuda lisas, et autoga oli õppimist ning on asju, mis tahaksid muutmist: "Nüüd tuleb mõelda, mis ja kuidas. Ma ei tundnud end kõige mugavamalt selle auto roolis."
Juba avapäeval olid võistluse pooleli jätnud Roland Murakas - Kalle Adler. Mitsubishi Lancer Evo üheksaga sõitnud mehed olid teise kiiruskatse järel üldarvestuse viiendal kohal, ent kolmandal lisakatsel lõhkusid nad auto ja neil ei olnud võimalik võistlemist jätkata.
Eesti võistlejaist tänavust rallit paraku keegi ei lõpetanud. Üheksandal kiiruskatsel sõitis teelt välja ja katkestas ka Venemaa rallimees Juri Sidorenko, kelle kõrval Mitsubishi Lancer Evo üheksas oli legendi lugemas tallinlane Sergei Larens. Nende auto jäi täiesti terveks, ent paksu lume tõttu ei pääsenud enam liikuma. Pealtvaatajaid selles kohas ei olnud.
"Minul on väga positiivne emotsioon sellest rallist. Ilus maastik, kaunis talv! Külma 25 kraadi," ütles Sergei Larens. "Juht on natukene kurb. Talle oli kolmas kord Arctic rallil osaleda, kuid seni ei ole õnnestunud siin finišisse jõuda."
Tänavu 50ndat korda peetud Arctic Lapland rallil saavutasid esikoha Juha Salo - Marko Salminen. Kaheksakordsele Soome meistrile Juha Salole oli see viies kord, mil ta selle ralli võitis.
Arctic ralli 2015 tulemused
1. Juha Salo - Marko Salminen (Mitsubishi Lancer Evo 9) 2:28:46,2
2. Joni Nikko - Henri Arpiainen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:43,0
3. Jussi Vainionpää - Mika Juntunen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:58,9
4. Teemu Asunmaa - Jonne Halttunen (Subaru Impreza R4) +3:13,4
5. Kristian Kiviniemi - Matti Kangas (Mitsubishi Lancer Evo 10) +3:18,5
6. Heikki Kovalainen - Jani Pirttinen (Ford Fiesta R5) +3:53,0
7. Kimmo Kurkela - (Ford Fiesta S2000) +5:22,1
8. Michal Solowow - Maciek Baran (Ford Fiesta R5) +7:03,0
9. Markku Viitanen - Mika Alalahti (Mitsubishi Lancer Evo 8) +9:08,9
10. Jarkko Hosike - Mikko Kaikkonen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +10:08,3
|
|
|
|