Aeg lendab armutu kiirusega ja oleks õige aeg arutada vähe teemadel, mida järgmise aasta superkrossi karikavõistluste üldjuhendis parandada. Oodatud on sisuliselt täiesti uued ettepanekud kui ka sõnastuste parandused (et vältida võistlustel erinevate tõlgenduste osas vaidlusi). Kõik ettepanekud vaadatakse korraldajate poolt läbi ja kui see on teostatav ja suurem osadele vastuvõetav, siis saab ka tuleva hooaja üldjuhend selles osas täiendatud.
ma siis selgitan natukene minu poolt artikli kommentaaris pakutud punktitabeli "reformimise" ideed. Mõte selles, et maha ei läheks mitte 3 suvalist etappi, vaid iga "ala" (kross, ringrada jne) üks halvem etapp. kui natukene arvutada, siis päris nii ka ei ole, et olles võitnud näiteks kaks ringraja-etappi saad juba kolmandal "viilida", sest maksimumtulemus käes. ise jah ei saa punkte juurde teenida, aga konkurendilt saab neid vähemaks võtta. hooaja keskel ju ei tea, milline on lõpptulemus ja 2-3 punkti võib olla lõpuks väga otsustav. Näide: sõitja A võidab ringrajas 2 etappi ja teenib 30 punkti. B on kahel korral teine - 26 punkti. Aga kui A kolmandal ringrajaetapil ei osale, ja seal võidutseb B, siis saab tema ju 13+15=28 punkti. teine pluss on minu arvates asjal see, et mõne mehe ilmselgel üleolekul ei saa tema hooaeg liiga vara otsa; või vähemalt säilib ka temal ja publikul huvi viimaste etappide vastu. praegu võiks ju nii mõnigi mees 3 viimast etappi sõitmata jätta, minu pakutud süsteemi korral aga nii ei saa juhtuda, peab 3-st viimasest ka ikka 2 sõitma, kui ülekaal just liiga mäekõrgune pole. põhimõtteliselt sarnast punktisüsteemi kasutatakse näiteks autokrossi EM-il. seal läheb 2 etappi arvestusest välja, aga neist üks hooaja esimesest ja teine teisest poolest. peast ei mäleta, aga kusagil juulis oli tabelis kriips vahel, algas siis "teine poolaeg".
Ettepanekud
Autor: rallipoiss
26.10.2006 23:17
Auto hinna võiks tõsta 50-70 tuhandeni.Noorteklassis jätta ikka üks klass, kui mõni noor tahab auto aretada siis sõitku vabaklassis.Auto kaal võiks olla rallikrossiga sama.Kui juhendis on noorteklass kuni 15, siis kui hooaja keskel saab 15 peaks üleminema juunjoritesse või minema kohe hooaja alguses juunjorite klassi.
Autor: Okivonsuur
31.10.2006 20:20
Noorteklassi poolitamine nüüd küll hea idee ei ole.Hooaja lõpu poole oli see klass konkurentsitult arvukama osavõtjate arvuga ja pakkus publikule rohkelt naudingut ja usun et sõitjatele endale ka pinget. Muidu jälle kakas klassi juures kus on 6-7 võistlejat klassis.Niigi lisandub Moskvichi klass kus alguses kindlasti vähe võistlejaid. Kes tõesti rohkem tahab ja finants võimalust on autot aretada, sellel on ju praegugi võimalus sõita vabaklssis. peksupoisteks nad ei jääks seal oma sõidu oskustelt,vähemalt noorte klassi esiots mitte. Eriste mõtle pealtvaatajate peale ka mitte ainult sõitjatele
teh.tingimused
Autor: ott125
28.11.2006 10:28
Küsimus 2007.a tehniliste tingimuste kohta: kuna superkorssi autod peavad vastama ERK standard tingimustele, siis küsimus punktist 2.4 klaaside kohta. Vastavalt ERK Standard teh.tingimuste punktile 2.4. on alates aastast 2007 kohustuslik 5mm polükarbonaad kui ei kasutata turvakiledega algseid klaase, siis kas see nõue jääb kehtima? Iseeneslikult ei näe küll mõtet kõigi seniste min.1,2mm klaaside väljavahetamisel, pole nagu kuskil sellest tingitud vigastusi ka täheldanud. Küsimus on 5mm polükarbonaadi hinnas: kui eelmine aasta uurisin ja õigesti meeles on oli 5mm polükarbonaadi hind ca.1000kr/m2 ja ega alla lehe ei taha keegi väga müüa, seega tundub suhteliselt põhjendamatu kulutamine.
juhendist
Autor: iff
28.11.2006 14:05
õnnestus peol üks juhend (vist veel projekt) näppu saada ja nüüd kaine peaga :P lugedes mitu küsimust tekkinud... et kas näpukad või muutused. aga ehk Villu või ehk isegi Eiki teab vastata. 3.1 Noored 12-14. (aga kuidas nende veel noorematega on?) 4.3 Rehvid-naelad. Kas naela kaal pole piiritletud? 6.2 Rallikrossi etapid ja finaalid. Kas ongi selline mõte, et C ja B finaalist saabki kõrgemasse edasi ainult 2 võistlejat, mitte 4, nagu seni? 6.6 Ringraja etapid. Ajasõitudes siis 2 ringi? Ehk siis 1 soojenduseks, 2 aegade peale ja 1 maha tulekuks? Või kaks eraldi ajasõitu? Või veel miskit? :)
Rohkem praegu küsimusi ei tekitanud, ehk on veel kellegil . Hea kui selle juhendi üles saaks, sest paljudel pole sellega olnud võimalust tutvuda.
Tegelt tahaks sõita juba :)
Autor: Okivonsuur
03.12.2006 12:08
Ega seal juhendis juhuslikult mingit kalenderplaani polnud.Oleks huvitav teada millal siis asi pihta hakkab.
ja millised need mosseliiga tehn. tingimused olema saavad
Autor: iff
04.12.2006 10:05
oli küll juhuslikult. :P kui tõele vastav see on, saame teada, kui ametlikult juhendid väljas. aga esimene etapp peaks kindel olema.
1. 14. jaanuar Põltsamaa 2. 28. jaanuar Tallinn 3. 4. veebruar Viljandi 4. 18. veebruar Kanepi 5. 4. märts Taali 6. 27. mai Taali 7. 17. juuni Pärnu 8. 15. juuli Pärnu 9. 15. juuli Pärnu 10. 2. september Taali 11. 23. september Valga 12. 7. oktoober Taali
ja coralole, mossedel pole mingeid omi tehnilisi tingimusi. samad, mis ladadel ehk peavad vastama standardklassi nõuetele, välja arvatud rehvid, mis peavad olema masteri toodang. lisavabastusena on lubatud teiste karburaatorite kasutamine ja blokeerivate võtete kasutamine diferentsiaalides.
Tahaks selgust?
Autor: rallipoiss
09.12.2006 23:00
kas amtlike juhendeid ja tehnilisi vartsi tuleb ja kas saab näha lõpliku kalendrit
tahaks teada miks jälle torusid vahetatakse miks ei võiks samaks jääda ja kui palju umbes torude vahetamine maksma võiks minna.vastake kindlalt ädasti on vaja teada.
mõtisklus kalendri üle.
Autor: Okivonsuur
10.12.2006 16:14
Uurides seda kalendrit tekkis küsimus et kas see on iffi näpukas või peetaksegi 2 etappi ühel päeval 8. 15. juuli Pärnu 9. 15. juuli Pärnu Seda ka et väga huvitav et suisa viis etappi juba talvisteks pandud. Ainuke kurb asi selle kalendri juures on 27 mai etapp,kuna samal päeval on kahjuks Bauskas Euroopa Meistrivõistluste etapp autokrossis.
Totu112 mis toru jura sa siin ajad?
Autor: Okivonsuur
10.12.2006 16:16
Ja kui juba sai komenterima hakkatud paneks siia lätlaste kalender projekti ka üles Eiropas Autokrosa čempionāts 3.posms 25.-27.maijs Bauska
Ziemeļeiropas Rallijkrosa čempionāts (projekts) 19.-20.maijs Igaunija 14.-15.jūlijs Vilkiciai, Lietuva Zviedrija 04.-05.augusts s/k Mūsa Bauska 08.-09.septembris Nisum Dānija
Latvijas Autokrosa čempionāts nacionālo klašu vieglajām automašīnām 29.aprīlis Smiltene 12.maijs Priekule 9.jūnijs Valmiera 30.jūnijs Bauska 26.augusts Smiltene 22.septembris Viljandi 14.oktobris Valmiera
Baltijas Autokrosa čempionāts D-3a (projekts) 12.maijs Priekule(LV) 30.jūnijs Bauska (LV) 29.jūlijs Pērnava (EST) 19.augusts Vilkičiai(LT) 2.septembris Ukmerge(LT) 22.septembris Viljandi(EST)
Kausa izcīņas sacensības
Ziemas kauss 20.vai 27.janvāris Brenguļi 03.vai 10.februāris Brenguļi 17.vai 24.februāris Brenguļi
Latvijas kauss 12. klases kravas automašīnām 29.aprīlis Smiltene 26.augusts Smiltene
Autor: iff
11.12.2006 09:23
sry vaan, minu viga jah. 9.etapp peaks olema 19.august Pärnu
Esialgne kalender paistab ka juba muutunud olevat ,kui esimene etapp on Kanepisse tõstetud.
Autor: iff
19.12.2006 09:27
mossed on ladadega ühises arvestuses, seega täitsa olemas. ega pole ka lagul mõtet eraldi teha, suht suure tõenäosusega ei kanna eraldi klassi välja
Autor: iff
19.12.2006 09:29
kanepi muutmine esimeseks suht loogiline ju. kui talve selle aja peale üldse kusagil, siis seal kandis kindlasti. muu tundus siiski paigas olevat, aga kui ilmad sellised edasi, siis sitsime terve talve taalis :P
juhend
Autor: sab
26.12.2006 17:48
vaadates uut 2007 aasta juhendit hakkasid silma mõned vastuolulised asjad..eriti Lada/Mosse klassis
4.Sõiduautod 2WD tagasild Lada ja Moskvitš klass kuni 2000cm3 (müügikohustus
2. 2WD tagasild Lada ja Moskvich ja Vabaklassi 2WD autod peavad vastama ERK 2500 tehnilistele tingimustele
4. 2WD tagasild Lada ja Moskvitš klassis on lubatud kasutada teist karburaatorit ja lubatud on blokeerivate võtete kasutamine diferentsiaalides
esimeses punktis mootori kubatuur 2L teises puktis et erk 2500 tehnilised tingimused mille järgi võib olla 2,5 L kubatuur kolmas punkt lubatud kasutada teist karburaatorit ja plokki...krt need on ju erk2500 tingimustega niigi lubatud
ja üldsegi ei saa ma aru miks on erk2500 tingimused lada klassile pandud...mis saab siis heast ja odavast klassist
ja veel lubatud on kasutada TEIST karburaatorit...st et auto peab olema ÜHE karburaatoriga???..nii saan mina vähemalt aru...samas kui erk 2500 lubab peale panna mida iganes...isiklikult pooldan ÜHTE karburaatorit..ja ei pea olema originaal lada oma
ning üks väga idiootne asi on talverehvidega...naelte arv ei ole piiratud..kui ma võtan masteri suverehvi lõikan sinna 200 klotsi ja panen kõik klotsid naelu täis..siis on see reeglite järgi lubatud??...ühesõnaga jällegi tuleb kraaklemist ja proteste selliste asjade pärast
aru ma ei saa miks juba paar aastat ei suudeta teha korralikku juhendit..vigadest peaks ju õppima...eelmine aasta oli naastudega probleeme..samuti lada klassis käigukastide ja karburaatoritega...tark oleks ju uueks aastaks selline juhend koostada mis ei tekitaks kahtepidi mõtlemist
igatahes ootaks mingisugust vastukaja korraldajatelt ja arvamusi ka sõitjatelt endilt..nii lada/mosse tehniliste tingimuste kui ka talverehvide osas
Autor: ott125
26.12.2006 20:19
Hetkel tundub jah Lada/Mosse klassi puudutav osa suht arusaamatu, kui nii Lada/Mosse klass kui Vaba peavad vastama ERK 2500 teh.tingimustele, mis siis enam üldse Lada/Mosse klassi mõte on? See, et nad tagavedused, mängib rolli ainult talvel ja muul ajal suht võrdne esivedustega. Oli ju alles ,kus nuriseti, et tagaveduste klass kadus ja jäid üle muud marki tagavedused kui Ladad, siis soovitati neil küll Vaba klassi minna. Siiani oli Lada klassis suht olulised piirangud(otsekast, vedrustuse piirangud,jms.) Lada klassis, mis oluliselt hoidsid antud klassi hinda odavamana ja autod võrdsemana.Uue juhendi järgi muutuks klass oluliselt ebavõrdsemaks, kus rahakamad jõuavad investeerida kasti, sisselaskesse, vedrustusse, siis vähem rahakamad peavad leppima ilmselge kaotusega. Kui see pole juhendi koostajate näpukas, siis jääb küll arusaamatuks mida sellega muuta taheti.
See karburaatori teema suht vana ja oleks vast jah võinud muuta sõnastuse selgemaks, aga eks enamus, kellele siiani sõnastus on tõsisemat muret on valmistanud, on pöördunud korraladaja poole ja on saanud vastuseks, et lubatud kasutada mitut karburaatorit.