Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
ABS
Autor: hardisii 15.08.2005 01:21
Asi järgmine. Vedasime sõbraga kihla. Tema väidab, et abs on igal pinnasel blokeeruda laskvatest piduritest parem, st. pidurdusteekond on alati lühem. Teab keegi mõnd videot, mis on intetrnetti üles riputatud, kus on näiteks mõni test tehtud? Üleüldsegi on inimestel, keda sellised asjad lähemalt ei huvita arvamus, et peale selle, et auto on paremini juhitav, on ka pidurdusteekond on alati abs'iga lühem. Seda arvavad isegi äsja autokoolis käinud inimesed, teab mis juttu neile siis seal aetakse. Jama lugu natukene..

njaah
Autor: raido 15.08.2005 09:33
huvitav mix siis WRC- del ABS pidureid peal pole???? :S kruusal ple ikka ABS-ga teha mitte paskagi!! tundub et s võitsid, võtke parem kax autot, yx abs piduritega ja yx ilma, minge kuskile kruusateele, sõitke sama kiirusega ja mõõtke pidurdusteekond ära ja siis näetegi...

kogemus
Autor: mondy 15.08.2005 14:24
kogenematul juhil võib abs-iga pidurdusteekond tõesti lühem olla.....ise oleksin talvel äärepealt teisele autole ette sõitnud tänu abs-ile.....kuigi teatud olukordades võib su sõbral siiski õigus olla...

keegi võiks tõesti järgi uurida...
Autor: faca 15.08.2005 17:58
sest mulle endale tundub pidurdamine efektiivsem kui saan ise kontrollida mis toimub - ABS puhul surud pedaali vastu maad ja kõik (ehk siis loodad, et jääb seisma) - sest blokiga saab mõnikord auto trajektoori väga efektiivselt muuta.

abs nati ohtlik ikke
Autor: raido 15.08.2005 19:55
sygisel/talvel/kevadel eriti kui kuskil on väike jääkirmetis peal ja kui sa juhtud sinna peale aint yhe rattaga siis suht jama majas, sest abs ei pidurda yldse ja kimadki näitex ristteele ette nagu juhtus minuga kevadel, see oli siis esimene abs piduri kogemus ka libedaga, kõhu alt võttis õõnsex kyll kui lihtsalt sõidad risttee poole, yhe poole rataste all asfalt ja teistel jääkirmetis ning piduripedaal pexab vasta talda ja auto ikka liigub...

ABS tagab juhitavuse ja EI LÜHENDA pidurdusteekond
Autor: eraisik 16.08.2005 19:17
minu arusaam asjast on see, et ABS on mõeldud juhitavuse tagamiseks. Vanemad ABSid KÕIKIDEL pinnastel ning uued ABSid ENAMUS pinnastel PIKENDAVAD pidurdusteekonda ja mitte ei lühenda. Seda on katseliselt võimalik igalühel mõõta. Miks ma uutele ABSide kohta ütlen, et enamus pinnastel - sest ma ei ole uut ABSi võrrelnud kuival asfaldil ja seega ma ei oska öelda kas uus ABS suudab paremini pidama saada kui blokeerunud ratas. ÜKS erand võib veel olla - uus ABS lamellkummiga võib kiilasjääl kiiremini pidama saada kui lohisev - pole seda testinud kuna pole kunagi lamelliga sõitnud ega plaani ka seda teha. TESTITULT on ABSiga pidurdamine kiilasjääl naelkummiga kiiruselt 60km/h umbes 3-8 meetrit pikem kui blokeerunud rattaga pikim tulemus. Ise sõitsin, ise mõõtsin.

..
Autor: hardisii 17.08.2005 17:04
http://www.mpi.mb.ca/english/dr_tips/antilock_brakes.html
Leidsin ise vastava lehekülje, kus on ka video olemas.

TEST
Autor: Aiq 07.10.2005 20:27
andestust et vana teem üles kergitan, kuid testisi ka siis täna oma auto pidurdus teekonda abs'iga ja ilma.
Auto: VW Golf 4 V5 GTI 2001
Teekate: kruus
Ilmastiku olud: päikse paisteline, pool kuiv kruus (st. ei tolma eriti)
Algkiirus: 100 km/h
Lõppkiirus: 0 km/h
Pidurdus teekond ABS'iga: 64,5 m
Pidurdus teekond ABS'ita: 54m

Muidugi proovisin ka juhitavust, ABS'iga oli võimalik autot juhtida (isegi ühe käega), blokeerunud ratastega aga kiskus autol vasak külg väheke ette (eestvaatest oli auto esimene ots tagumisega võrreldes ~10cm nihkes).

Testisime ka Toyota Yaris TSporti (2004). Pidurdusteekond võrreldes Golfiga oli samades tingimustes mõlemas testis 4-5 m lühem. Kuid pära kipub ette minema ilma ABS'ta. Yarisega proovisime ka asfaldil 170'lt nulli saada, kuid pära läheb liiga kergeks ning tagumised rattad blokeeruvad. Selle tulemusena läks taguots nii ette, et tuli asfaldil külg ees sõita.Kokkuvõttes ei soovita ABS'i maha võtta. Test toimus üldisele liiklusele suletud alal.

;)
Autor: Smurf555 12.10.2005 15:57
ABS muidu tore asi kui sõita linnas ja niisama piima järgi, aga talvel ja kui autoga veel veits rõõmu tunda siis peaks kaitsme ikka välja võtma:)

abs
Autor: peso 16.10.2005 13:37
endal ABSiga selline kurb kogemus, et tänu sellele tegin raplas spinni. kogemata unustasin abs välja lülitamata ja see maksis kurvalt kätte. kes tahab hakata väitma , et see ikka liig suur kiirus või vale trajektoor oli, siis ärge nähke üldse vaeva. abs väljas polnud mingit probleemi pidurdamisel

:
Autor: Rallysemu 28.02.2006 19:23
ABS-i mönu ongi see et kui paned ikka pedaali põhja on võimalik ikka autot juhtida ..ta on siis juhitav........ a proovi tavapiduritega nii et paned sajaga piduri põhja ja proovi kas auto on juhitav??

abs
Autor: smartass 28.02.2006 20:26
no seda teab ju igaüks, et abs on mõeldud ohutumaks pidurdamiseks, mitte kiiremaks .

| 1-20 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia