Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Online intervjuu Martin Rauamiga
Autor: rally 15.12.2004 12:20
Teisipäeval, 21. detsembril annab autospordiajakirja rally.ee lugejatele online intervjuu 2004. aastal Eesti meistrivõistluste arvestuses N-rühmas hõbemedali võitnud rallisõitja Martin Rauam. Küsimusi saab esitada nii online intervjuu eel, kui ka vahetult vastamise ajal.

üks küsimus
Autor: All 15.12.2004 13:43
Kas 2005. aastal ka mõned välisstardid plaanis? Kui jah, siis kus? Tänan

Martin Rauam: Tuleval hooajal plaanime kindlasti ka välissõite, kuid milliseid täpselt, seda on täna natuke veel vara öelda. Sõidud on üsna palju seotud meie rahaliste võimalustega, kuid usun, et leiame võimalusi ja häid inimesi, kes on nõus meid aitama.
Kaalume osalemist lähimaade rallidel Soomes, Lätis, Leedus, Rootsis ja Venemaal. Loodan teha mõne stardi ka MM-rallil. Samuti oleks asfaldiralli kogemus väga huvitav. Töötame selle nimel, kuna minu arengujärgus on ülioluline saada välisvõistluste kogemust.

tere Martin
Autor: rain1984 15.12.2004 23:12
Kas sõidad 2005. aastal uue supsiga?

Martin Rauam: Järgmise aasta osas käivad erinevad läbirääkimised, kuid arvame, et vähemalt talvereallid sõidame veel vana autoga, sest aega on vähe ja ei jõua nii kiiresti uut projekti käima lükata. Aga töö kvalitatiivse hüppe nimel käib, ühtteist on ka juba selgunud ja kui kõik vastused on käes, anname kindlasti teada.

martin rauamile
Autor: maximus 15.12.2004 23:27
kas vahel pole olnud plaani et teie sugune suurte teadmistega mees ralli valdkonnas hakkaks näiteks õpetama noori sõitjaid

Martin Rauam: Tänaseks olen rallispordis olnud juba 7-8 aastat ja olen ühtteist ka näinud. Siiski arvan, et päris sõiduõpetajaks oleks veel vara saada. Kindlasti olen oma teadmisi nõus jagama kõigiga, kes seda soovivad. Olen natuke seda tööd teinud ka, paaril rahvarallil olen osalenud noore huvilisega ning eelmisel aastal kutsuti mind paaril korral noortekeskustesse autospordist rääkima, nii et päris võõras see õpetamise teema ei ole. Üldiselt mulle meeldib, kui saan oma teadmistega kellelegi kasulik olla ja kedagi edasi aidata.

Fanclub.
Autor: Timole 16.12.2004 11:32
Milline on Sinu suurim elamus seni, mis on seotud fännidega?

Martin Rauam: Seda on raske öelda. Loomulikult on hirmus tore, kui keegi su töid ja tegemisi jälgib ning tunnustab - see annab palju jõudu juurde. Minu jaoks on väga oluline see, et fännid pärast rallit rahule jääksid ja neil midagi ka vaadata oleks. Kui täitsa võõrad inimesed tulevad pärast kätt suruma ja ütlevad, et väga võimas oli, siis on see suurim tänu, mis sõitjale saab olla. Aga eraldi sündmust on raske välja tuua... Sellel aastal tekkis mu ümber grupp fänne, kes terve hooaja pöialt hoidsid. Selle üle on mul väga hea meel. Mäletan ise pealtvaataja kogemustest palju huvitavaid seiku ja kui rahvas ikka tulihingeliselt kaasa elab ning autot aplausi ning pasunatega saadab, siis see on üsna võimas kogemus. Kahju, et seda autost nii vähe jälgida saab.

Martinile
Autor: kalletamm 16.12.2004 17:42
Mis oli su selle hooaja eredaim hetk?
Meistritiitel jäi seekord tulemata, kas oled pettunud ka?
Mis on su tuleva aasta plaanid ja eesmärgid?

Martin Rauam: Sellel hooajal jäid kõige paremini meelde just kõvad lahingud ehk näiteks Sarma ralli Lätis. Seal käis meil lätlastega N-rühma võidu peale jube rebimine, mille me viimasel katsel 0,2 sekundiga võitsime. Kusjuures ise me siis veel täpseid aegu ei teadnud, nii et põnevust oli kuhjaga. RS Rallit oli nauditav sõita. Pikaks ajaks jääb meelde rehvi purunemine Matsimäe katsel, kuhu kadus võimalik rallivõit. Viimane ärev moment oli siis, kui me Saaremaal viimase katsega kolm kohta tõusime ja Vene meistri Sergei Uspenskiga sekund-sekundis maid jagasime.

Tiitel jäi, jah, jälle saamata ja loomulikult olen pettunud. Aga kui vaadata meie hooaega, siis Võrus kaotasime Tamulal ratta, Tallinnas katkestasime käigukasti rikke tõttu, Virumaal jäime starti hiljaks, Paides sõitsime 18 kilomeetrit kolmel rattal ja kõige selle peale hõbemedal ei tundugi nii paha. Tiitel on tiitel ja Dossik oli sel aastal oma kiiruse ning võimalustega meist üle. Potentsiaalseid võitjaid oli neli meest enne Saaremaad ja me saime halvimast parima ehk hõbeda.

Tänaseks on teada, et sõidan Priit Kinnuneniga. Osalen kindlasti kõigil Eesti meistrivõistluste rallidel. Ülejäänud otsad jätaks täna veel lahti.

Tere Martin!
Autor: differ1 16.12.2004 18:36
Kuidas hindate oma autospordi alast arengut siiani? Mis on teie tulevikueesmärgid?
Mis teie arvate, kas 16-aastaselt tõsisemalt autospordi kallale asumine ei ole äkki liiga hilja (kui varem niisama harjutanud ja "töristanud" päris mitu aastat). Kui vanalt teie alustasite võistlemist?
Ja veel sama küsimus mis keegi siin enne juba küsis. Et, ega pole plaanis hakata noori juhendama?
Edu tulevasteks võistlusteks! Hoian teile pöialt!
Mis rallimehele ikka soovida: "Nael kummi ja katus prügiseks!!!" ;) (...edu ka uuele kaardilugejale)

Martin Rauam: Olen püüdnud oma arengut hoida üsna loogilisel rajal ja pidevalt areneda. Ilma arenguta ei oleks mõtet nii ressursimahuka spordialaga tegeleda. Ma usun, et olen täna veel punktis, kus on võimalik midagi saavutada - ehk et kõrgemale ning kiiremaks areneda. Mina alustasin 13-aastaselt, kuid arvan, et siin reegleid ei ole. Märtin alustas ka 18-aastaselt, Panizzi oli vist isegi üle 25, kui esimest korda tõsiselt sõitma hakkas. Tänane autospordimaailm on arengu osas reegliteta. Võid jõuda paari aastaga tippu nagu Hirvonen, kuid samas võid olla kiire ja proovida terve elu, aga ei jõuagi kuhugi. Seega siin ühtset reeglit pole. Kõik on võimalik ja kui ei proovi, ei juhtu kindlasti midagi!

veel kord martinile
Autor: maximus 19.12.2004 17:37
milline eesti ralli teile enim meeldib ja miks see nii on.....
Milliseks teie hindate üldist taset eesti rallidel ja kui midagi tuleks muuta siis mida

Martin Rauam: Kõige nauditavamad teed sõitja jaoks on minu meelest ikkagi Otepää ümbruses ehk siis RS ralli katsed. Näiteks Puka-Arula-Kääriku lõigud on Eesti ühed paremad, mida üldse välja mõelda annab. Truuta ja Karste trampliinides ise on juba midagi erilist. Arvan, et 2003. aasta E.O.S. ralli oli nii kõval tasemel, et sellist annab veel tükk aega järgi teha. Üldine tase on korralduse poole pealt pisut tõusnud ja seda tänu proffesionaalsematele korraldajatele ning kohtunikele. Samamoodi on ka publiku huvi suurenenud - see teeb ainult rõõmu. Stardinimekirjad on küll pikad, kuid kahjuks on meie vanema generatsiooni säravad tipud kõik lahkunud ja meie ülesanne need kohad nüüd kiiremas korras täita.

Eks näeb, kuidas uued reeglid töötama hakkavad, kuid kogu Eesti autospordi süsteemi veatuks töölerakendamiseks tuleb meil kõigil veel palju vaeva näha. Aga ma ei vinguks. Tuleb asju püüda parandada ning tänu jumalale, et meil neid korraldajaid ja sõitjaid ikka jätkub.

Auto
Autor: ray 21.12.2004 10:02
Sinu karjäärile mõeldes oleks sul võib olla mõttekam JWRC autoga sõita. Kas sa oled ise ka selle peale mõelnud või on see seotud oluliselt suuremate kulutustega ? Eestis sõites oleks muidugi vähe kellegagi kiirust võrrelda...

Martin Rauam: Tegelikult on tipptasemel N-rühma auto ja JWRC-auto ülalpidamiskulud üsna võrdsed. Pigem on JWRC-sarja võistlusauto ülapidamine pisut keerulisem, kuna kõik tükid on A-rühma omad ja tuleb tehasest tellida. Täna on pisut kahtlane see JWRC kandepind ja tulevik, sest kui järgmiseks aastaks registreeris ennast ainult 13 sõitjat, ei ole see eriti hea märk... JWRC maailmameistid Tirabassi, Sola ja Andersson pole mingit meeletut hüpet tehasetiimi teinud, see tekitab küsimuse, kui hästi see hüppelaud neil töötab?

Eestis pole JWRC autoga kellegagi võidu sõita, sest sellist tehnikat pole. Variant on rentida mõnelt välismaa suurelt tiimilt terveks hooajaks autot, kuid see nõuab suurt raha.

Veel üks küsimus
Autor: All 21.12.2004 17:08
Kas Balti karika etappidel plaanid osaleda, sh Venes Peno rallil?

Martin Rauam: Balti karikas on selline väga salpärane asi ja pean tunnistama, et ei tea sellest kuigi palju. Kahtlen, kas selle tiitli pärast eraldi mõnel rallil osaleme hakkame, kuid Venemaa võimalused on meie aruteludest läbi käinud küll ja võimalusel kindlasti ka sõidame. See ei ole siiski meile prioriteediks.

MM-rallidest
Autor: urueesel 21.12.2004 17:29
On MM-rallide plaanis midagi konreetsemat mõtteis? Soome, Rootsi, Saksamaa?

Martin Rauam: MM-ist nii palju, et ei ole veel päris kindlalt otsustanud, kus ja kas võistleme. Rootsi enam ei jõua. Saksamaa ralli on asfaldietapp, mis nõuab hoopis teistsugust asfaldiautot ja ka ettevalmistust, seega tundub kõige tõenäolisem siiski Soome. Kuid ei jätaks märkimata ka teisi Euroopa võimalusi.

Auto seadistamine
Autor: rally 21.12.2004 18:17
Kui autosporti tulid, said õpetussõnu Viljar Ventselilt, Einar Laipaigult ja Lehar Linnolt, hiljem oled palju kokku puutunud Eesti tippsõitja Markko Märtiniga. Kas oled temalt saanud näpunäiteid ka auto seadistamisel?

Martin Rauam: Ventsel ja Laipaik olid tõepoolest mu esimesed õpetajad, edasi Tõldsepp, Linno, Aavad jne. Olen aastate jooksul abi saanud paljudelt erinevatelt inimestelt, kellele ma kõigile väga tänulik olen. Ilma nendeta poleks ma jõudnud siia, kus ma olen, kuid mis putub Markkosse, siis tema ajalised võimalused on nii piiratud, et on päevselge - mingist suurest koolitamisest me rääkida ei saa. Igaüks peab ikka ise hakkama saama, kuid eks ta võimalusel pisut suunab, kui saab. Tema kogemuste juures on tal kindlasti palju õpetada, kuid meie autod on üsna erinevad.

Kaardilugeja vahetus
Autor: rally 21.12.2004 18:19
Anname konkurentidele ka kondi hambusse. Vahetasid hiljuti kaardilugejat - kas see võib kuidagi mõjutada sinu sõitu hooaja avaetapil või piisab treeninglaagrist enne Võru rallit, et tekiks hea koostöö?

Martin Rauam: Võru ralliks proovime 110-protsendiliselt valmis olla ja mingit tagasihoidmise ruumi mina isiklikult siin küll ei näe. Eks me püüame üksteisega harjuda ja on selge, et alguses on olukord pisut uus, kuid me oleme mõlemad kogemusega sõitjad. Loodan küll, et suuremat probleemi ei tohiks tekkida.

Meistritiitel 2005. aastal?
Autor: rally 21.12.2004 18:25
Paar hooaega on saatus sind nöökinud ja oled üsna napilt meistritiitlist ilma jäänud. Kas 2005. aastal tuleb Martin Rauam Eesti meistriks?

Martin Rauam: Peab tulema.

Lõppsõna
Autor: rally 21.12.2004 18:28
Autospordiajakirja rally.ee toimetus tänab Martin Rauamit online intervjuu eest ja soovib kordaminekuid uuel hooajal.

Martin Rauam: Rahulikku jõuluaega kõigile, puhake välja ja siis kohtumiseni uuel aastal uue hooga!

| 1-20 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
27.10.2024
Sander Roosimaal oli seiklusrikas krossihooaeg
Artikli juurde
30.10.2024
Suureformaadilisest seinakalendrist leiab ka meie staaridest tehtud pilte
Artikli juurde
28.10.2024
Eesti võitis FIA mootorispordimängudelt kaks hõbemedalit
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
06.10.2024
Järvamaa rahvaralli 21.09.24 (0)
06.10.2024
Paide ralli 23-24.08.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia