Tere. Oleme kaks tüüpi 18 ja 17a ja mõtlesime mis tunne on rallit sõita. Niisiis kavatseme osa võtta veebruaris toimuvast Koeru rahvarallist. Autoks oleks siis lada 011. Sõber on juba väga pikkaaega selle ladaga sõitnud ning teab kuidas auto käitub. Mõni targem, ma mõtlen sellist inimest ikka kes enne ralliga tegelneud või tegelenud ralli ladadega võiks nõu anda. Nt mida annaks autojuures veel teha jne. Muidugi me teame, et esimenekord ja ega sealt midagi head loota pole aga noh proovima peab ja ikka prem kui kusagil tänaval kihutada.
Siim.
Hea nõu alustuseks
Autor: Siimss
07.01.2008 23:26
1.Tutvuge Rahvaralli vüistlusmäärustikuga + Rahvaspordi kaardi tegemine 2.Tehke auto vastavalt tehn.tingimustele vastavaks.+kiivrid ja kõik asjad.
tere
Autor: SiimZ
07.01.2008 23:44
Me oleme eelmiseaasta võistlusmäärustikuga tutvunud aga selleaasta oma ei ole veel või lihtsalt ei oska leida?? Aga küsin veel toda et kas oleks mõtet autole panna koonusfilter. Ise arvan et vabalthingavale eriti abi ei ole ainult tuleb totakas tolmuimeja hääl? Ja küsimus veel vedrude kohta jälle olen kuulnud et lõigatakse mingi teatud pikkus maha siis väheke paremini püsivat teel aga endal pole sellesse eriti usku?
Kui täpselt sa tehnilisi tingimusi lugesid? Koonusfiltri võid paigalda ainult originaal õhufiltri korpusesse, mis 011 on sellist mõõtu et sinna ei mahu vist ükski tänapäeva koonusfilter.
Minu soovitus sulle tehnilise poole pealt: 1. Veermik - korralikud amordid, vedrud ja puksid 2. Rehvid
Nendest kahest tingimusest piisab et hea sõiduoskuse juures nii mõelegi võimsamale masinale koht kätte näidata ;) Muidugi raha on lõpuks ikkagi see mis paneb rattad veerema ehk siis mingid odavat "tuuning" amorte ära vaata.
tere
Autor: SiimZ
08.01.2008 00:53
Ok selge. Veermik on suht korras alles ta sellega lõpetas. Tutikad rehvid, eeem, need ostab meile sõbra vanaema:D. Huvitav kas tohiks kleepida kirja "Sponsor:vanaema"? A ja üks küsimus veel, et olen kuulnud, et soovitatakse ladale peale panna mingi vanema tüübi karpa millel pole neid vaakumi mante? Pidi kl rohkem bena võtma hakkama aga selleeest pidavat paremini natuke minema?.
,,,
Autor: SiimZ
08.01.2008 01:00
A ja seda küsin ka, et kuda nende istmetega on praegu on teise auto istmed ehk mitte originaalid. Kas peavad olema originaalid sees need rõvedad ilma selja ja küljetoeta istmed?
Istmed võivad olla vaz 2101-2107 omad. Kohustuslik on peatugi. Ise soovitaksin 07 istmeid mis kõige mugavamad.
tere
Autor: SiimZ
08.01.2008 11:03
Küsin veel toda ka, et kuda selle kaaluvärgiga on, et kas tohiks näiteks tagumise istme eemaldada? Ja kas lakke tohiks näiteks kaamerat panna(onboardcamera)?
S
Autor: Siimss
08.01.2008 12:21
Sellele ma ytlen veelkord et loe mu esimesed 2 soovitust,siis saad teada rohkem kui küsida oskad. Kui sa küsid koonusfiltri,ja tagasistme küsimusi siis sa pole ikka midagi lugend tehn. tingimustest jne.Kui sa seda ei tee,siis sul pole ju midgai loota.
Tagaistet ei tohi välja võtta. Kuid tahad karpat välja vahetada siis oleks vast mõtet mehaaniline karpa. Seest tuleks müra summutus matid ka välja rookida, saab natukene kaalu võitu. Ja taha pange 02 vedrud, need on veidi tugevamad ja paar kolm keerdu lõigake maha.
lugega rahvasprindi tehnilisi tingimusi, mis on kättesaadavad http://www.autosport.ee lehel ning kehtivad alates 01.01.2007 (kehtivad ka aastal 2008). Nt: kui autosse turvapuur panna, siis peab terve auto vastama VÄHEMALT E-rühma tehnilistele tingimustele ja kasutada saab seda autot AINULT rahvasprintidel. Rahvarallis sportralliautode kasutamine on keelatud. Ühtegi istet (ei esi- ega tagaistet) EI TOHI autost eemaldada ega muuta, sama jutt kehtib kõikide muud osade kohta ka ehk veel kord: LUGEGE tehnilisi tingimusi! Ja seal on väga selgelt korduvalt öeldud: kõik, mis ei ole konkreetselt lubatud, ON KEELATUD! Kiivrid peavad vastama teatud tingimustele, mis samuti tehn.ting. kirjas, lisaks on oluline, et autos on turvavarustus (ohukolmnurk, tulekustuti, apteek) ning see on nõuetekohaselt kinnitatud. Väga oluline on ka see, et mõlemal võistlejal PEAB OLEMA litsents ning I- juhil ka autojuhtimisõigust tõendav dokument ehk juhiluba. Mis tingimustel alaealine võib rahvarallis roolis olla, on määrustes kirjas. Nii, et soovitus: printige omale määrused ja tehnilised tingimused välja ning ajage näpuga järge, sest vastaval korral te tehnilisest ülevaatusest kaugemale ei jõua. Edu!
et kui on konkreetne küsimus või mingi asjaga on arusaamatusi, siis on olemas piisavalt pädevaid inimesi, kes alati aitavad. Ka minu meiliaadressilt saab alati abi, kui ise aidata ei oska, suunan edasi. Ärge raisake enda aega ja raha tegemaks midagi, mis hiljem kasutuks osutub.
tehke endale kõigepealt selgeks, mis rallit te sõita plaanite, sest rahvarallis ei ole nõutud ei tulekindlat pesu, kombet, sõidusaapaid ega - kindaid. Rahvarallidel ja -sprintidel peab sõitma pikakäistega riietega, st et pluusil peavad olema pikad käised ning püksid peavad olema pikkade säärtega. See on kõik. Kiiver peab vastama rahvasprindi tehnilistes tingimustes määratud nõuetele. Rahvasprindis ja -rallis võidusõiduriiete kasutamine on vabatahtlik.
teer
Autor: SiimZ
10.01.2008 20:36
Tänud teele. jah sain juba ise ka pihta:D. Kindlalt läheme RAHVARALLILE ja reeglid un ka loetud ja loen veel ning siis loen veel kui auto juures olen et kõi ikka O:K oleks:D. Igastahes tänud.