|
Otsing
|
Sisukord
|
Reklaam
|
Kontaktinfo
Aktuaalne
|
Uudised
|
Fotoalbumid
|
Foorum
Võistlused
Autoralli
Rallisprint
Rallikross
Autokross
Superkross
Rahvakross
Rahvaralli
Rahvasprint
Jäärada
Meedia
Uudised
Artiklid
Intervjuud
Online intervjuud
Fotod
Kalender
Dokumendid
Ankeedid
Juhendid
Profiilid
Võistlejad
Kuulutused
Sõidukid
Varustus
Varuosad
Varia
Rehvid / veljed
Viited
Vaata viiteid
Päevapilt
Küsitlus
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Jah
Ei
Ei oska öelda
Vasta
|
Tulemus
Teata meile
rally.ee
lugeja saab sündivate uudiste kohta ise vihjeid anda:
E-posti aadress:
Saada teade
Partnerid
rallifotod.eu
Avaleht
>
Uudis
> Kommentaarid
Villu Teearu
14. detsember 2005 12:49
Tagasi
Trüki lehekülg
Võistluste korraldajaid kummitab kohtunike nappus
Kommentaare lisatud:
61
Sorteeritud esimestena:
Uuemad
Vanemad
|
1-20
|
21-40
|
41-60
|
61-80
|
kohtunik
, 14.12.2005 14:56
"Probleemiks on see, et praegustel noortel ei ole püsivust ja piisavalt kohusetundlikkust," räägib EAL tehnikakomitee esimees Antti Jermann. "Nad lubavad kohale tulla, aga ei tule ja panevad sellega tegelikult kahtluse alla terve võistluse toimumise."
Probleem on teis endis sest te ei suuda väärtustada kohtunikutööd piisavalt. Kohtunikud suhtlevad samuti omavahel ja kui korraldajad neile tünni teevad siis see saab ka samasuguse vastuse. Kuidas EAL kohtunikele nõnda kohtunikud EAL-le. Mis kuradi kohusetundlikusest te räägite kui te ise ei suuda väärilised olla kohtunike suhtes. Lihtsa aitäh eest ei tehta seda tööd kulla mehed. Ja selle 100.- eeku katse eest ei tehta seda tööd samuti. Selle kohtunikutöö hind on tegelikkuses palju suurem ja need lihtsalt lollid kes end ära lasevad sebida ilma eest. Seda teed te kahjuks lähetegi EAL. Tegin kah entusiasmist ja praegugi teen kuid mingi hetk muutub see tööks ja professionaalseks tööks kus tööd tehakse täpselt nii palju ja täpselt kuidas tasu ja väärtustamine. Toon näite rahvaralli korraldaja ei suuda mõelda kah ja paneb finishi sellise koha peale kuhu pole võimalik autot panna. Joone kohtunik peab siis soos jalad vees kännu otsas istuma ja ülevalt tuleb vihma ja kallid kellad põues varjul ja täidab protokolli ja ütleb samal ajal aegu edasi ja niimodi mitu tundi järjest ja saab selle eest 100eeku millest 50 % kulub söögi peale ja 50% ravimitele et vihmas ja märjas pidi tööd tegema. Nii väärtustatakse meil kohtunikke. AITÄH. Soovitus jätkake samas vaimus ja eiategi endale ustavaid kohtunikke nii mis mühiseb
kohtunik
, 14.12.2005 14:57
Eesti rallikrossi komitee (ERK) asutas aga ametikoha inimesele, kes hakkabki ainult kohtunike probleemidega tegelema. Tööd alustab uuel ametipostil Allan Arias. Esimene eesmärk on Ariase sõnul seatud kohtunike registri loomine, millesse üritatakse koondada võimalikult paljud kohtunikud, et korraldajatel oleks edaspidi valikuvõimalus.
Jälle siis pole raha kuhugi panna kui palgata üks jutumees. Selle vennaga vesteldes jääb mulje et ta ise pole küll kohtunikutööd teinud vaid räägib lihtsalt mingeid tõdesid mida kuulnud. Selle palgaraha võiks mujale suunata. Siinkohal tahaks veel ühe näite tuua kuidas kohtunikke mõnitatakse ja kuidas neisse suhtutakse. Seesamune Arias on ka mind kutsunud kohtunikutööle ja kui ma küsisin et mis siis nagu töö tasu on sain nii halenaljaka vastuse nagu
Tulenevalt eelpoolöeldust saavad korraldajad osalevatele kohtunikele lubada:
1) tasuta sissepääsu (naerukoht. Aitäh lolli jutu eest. Tõesti olen nõus tööle tulema kui tööletulek tasuta juba)
2) tasuta lõunat (aitäh kommenteerin hiljem teie tasuta lõunaid nii et tasub edasi lugeda)
3) 100 EEK päevaraha (tubli. Päev aega väljas olla ja pingelist töd teha ja tagada turcalisust ja sada eeki lendab. Nagu maast leitud)
Kohtunike transpordikulude katteks kahjuks eelarves raha ei jätku. (pole hullu mis see siis teisest eesti otsast ära pole sõita. Küte ju ei maksagi midagi. Peaasi et võistlus saab korraldatud)
Ja mis kuradi registrit sa koostad ja teeskled tööd. Seda on vaja reaalselt teha ja väärtustada mitte mõnitada. Kohtunikke leidub ja neid kellel huvi tegelikult
sass
, 14.12.2005 15:11
Pole mina sellisest ülsekutsest midagi kuulnud. Hea meelega käiks rallidel kohtunikuks kui keegi paluks.
´kerge
, 14.12.2005 15:18
Võistlejatega kaasas käivad "kohtunikud" käivad ainult raja ääres joomas.
kohtunik
, 14.12.2005 15:18
"Võistlejatel on alati endal kaasas inimesi. Saaks neid ära kasutada," pakub Parts.
Just täpselt selline suhtumine teil ongi, et inimesi ära kasutada. Väga lugupeetud Hr. Parts kas see ongi see ideoloogia millega tahate kuhugi jõuda ja kohtunikke meelitada tööle? EAL-le niipalju et selleks et jahuda lolli juttu kohtunike koolitustest peaks asjaga lihtsalt tegelema. Omalt poolt võin öelda et oleme pidevalt uusi huvilisi juurde võtnud ja neid koolitanud kuid see ei paista välja ja polegi vaja. Rallile 2 kohtunikebrigaadi välja panna ja lipukohtunikke leida pole üldse raske aga te ise hirmutate need inimesed minema kuna tasu tehtud töö eest on lihtsalt olematu. Oleks siis et kohtunikku tema mures aidatakse ei . toon mõne näite kus kohtunikud hätta jäetakse. Viimasel Rralllil ei suuda te lisaakusidki organiseerdida, et stopi ja joone vahel aegu saaks ilma tõrgeteta vahendada. Küsimusele et kes toob kuna kuhu uued jaamad vastatakse ei ole midagi anda et vaadake ise kuidas hakkama saate. Austus kohtunikke vastu super. Loomulikult ei taha me et katse ära jääb ja tegime korduskatse mobiiltelefonidega mis minu õpitud teadmiste kohaselt täiesti keelatud. Alatasa on printerites lõppemas paber ja kohtunik peab siis pabistama et kas saab ikka kõik ajad veel lirja või ei. KÜSIMUS: raske on enne igat rallit täis rullid sisse panna?oih peaks vist lõpetama. Ei mitte et rohkem näiteid pole kuidas kohtunikke alandatakse aga siiski ei saa rääkimata jätta sellest kuidas kokkulepe on olnud elvas toimuvale põhjamaade karika võistlusele lipukohtunikuks minemisest. Käidud reedel ja kohusetundlikult tööd tehtud ja järgmisel päeval uuesti truult tagasi tuldud suudate te veelkord üllatada oma mõnituste ja
kohtunik
, 14.12.2005 15:29
nii nüüd siis kommenteerime Arist kah veel ja tema söögi lubadusi. see seisneb selles et hommikul tööle minnes annab Allan pai poiss kohtunikele söögitalongid nagu seda tegi Elvas krossi ajal. siis saadab kohtunikud tööpostidele ja ütleb juurde mõtte et kohtunik ei tohi lahkuda enne kui võistlused läbi ja peab õhtuni oma tööpostil olema. isegi vahepauside ajal. neid vahepause ole ette nähtudki muuseas et kohtunik saaks vahepeal oma pea adekvaatseks hoidmise huvides toita end et saada energiat mis tagab inimese mõtlemisvõime. ja mida muud see lipukohtuniku ülesanne on kui jälgimine ja situatsioonide tõlgendamine ja adekvaatne hindamine. elvas kulla Aris imbus jutt et nüüd saab siis süüa aga kus ja millal täpselt võib lahkuda seda sa ei avalikustanud. miks sa ei öelnud saatjasse et nüüd on paus ja võite söömas käia? kuigi korduvalt pärisime saatjatega selle kohta
aga sa ei suvatsenud vastata. kohusetundliku kohtunikuna ei lahkunud ma enne postilt kui antakse luba. lõpus kui saime koka juurde tuli välja et pole enam süüa. KÜSIMUS kas raske on kokku lugeda et 15 kohtunikku ja toitlustajale siis öelda et kindlasti 15 portsu hoiaksid? see siis ongi teie poolt lubatud tasuta toit lisaks tasuta sissepääsule :) tahad saadan sulle talongi tagais? ei pea järgmine kord uusi trükkima kui tahad järgmisi uusi kohtunike lollitada ja mõnitada. taaskord sülitamine kohtunike pihta. ja info levib ja teiega ei tule koostööd tegema ka paljud teised kohtunikud kes sellel üritusel polnud muuseal. tehke aga edasi tänavalt korjatud mitteadekvaatsete poistega tööd. varsti loete laipu niimodi
to sass
, 14.12.2005 15:32
rallidel ei käida kohtunikuks kaasas vaid kohtunikutööd tegemas. ja see pole niisama et lähen ja olen kohtunik. selleks pead ikka enne paljud asjad selgeks tegema ja teadma. see pole üldse nii lihtne ja pingevaba lebotamine nagu EAL-le ja osadele välja paistab. lebotamine on see sellisel juhul kui üle nurga seda tööd teha
kaits
, 14.12.2005 16:03
Eks tegelikult siit kommentaaridestki paistab välja see kohtunike nappus. Seda, et puudub inimene, kes oleks peakohtuniku ja finišikohtuniku vms. tegelintski vahel.
Peakohtunikul on jubedalt ülesandeid ja ta ei saa kõigiga tegeleda. Peaks olema mõni vahenduskohtunik veel vahel, kellel on õigust ka omal otsuseid vastu võtta.
aron
, 14.12.2005 16:15
mina leian et tegu pole nappuses vaid kohtunikud kellel on vastav tase et seda tööd teha istuvad kodus ja ei tule välja kuna neid petetud ja nende tegemisi ei hinnata piisavalt
sass
, 14.12.2005 16:25
Vat olegi valmis endale kõik selgeks tegema ja ära õppima. Ei kavatsenudki rallidele lebotama minna. Ja kohusetundlik olen ka! Aga ikkagi pole kusagilt vastavat üleskutset kuulnud.
aivar
, 14.12.2005 16:34
asi algab, nagu juba kirjutatud, raha puudumisest. kui korraldajal oleks igale kohtunikule välja käia 500-kroonine päevaraha+transpordikulu, siis oleks ehk juba järjekord ukse taga ja valikuvõimalus. paraku on ka korraldajate eelarved piiripealsed.
samas muidugi on kummaline, et ala tõelisi fanaatikuid on nii vähe. piletiraha maksta ja vaadata (sealjuures iga ilmaga, jalad märjad)viitsivad paljud, aga vaadata ühes kindlas kohas, lippu näidata ja muud vajalikku teha vähesed. on asi siis selles, et, kohtunikuvest seljas, ei saa ennast õhtuks täis juua?
õige ta muidugi on, et ühele postile "aheldatuna" läheb osa kaifist kaduma, ei saa sõbra võistlusauto juures "tarka" juttu ajada, ei saa sinna joosta, kus parasjagu põnev... aga pakkuge lahendusi - korraldajatel on tõesti kohtunike küsimusega suur mure.
aivar
, 14.12.2005 16:44
mis "söögivahetundidesse" puutub, siis olen "kohtunikuga" veidi eriarvamusel. Kas täiskasvanud inimene ei suuda siis tõesti 6-8 tundi söömata olla? inetu on muidugi siis, kui korraldaja lubab söögi ja lõpuks selgub, et juba otsas.
samas suhtun ma sellesse veidi irooniliselt, kui peale krossi-rallikrossi teist vooru kuulutatakse välja tunni-poolteisene söögivahetund. pealtvaatajad on ju ka inimesed ning nemad peavad 10-15 kohtuniku söögipausi pärast lihtsalt ootama ja molutama. korraldajad võiksid siin loomingulisemad olla: kas anda lipumeestele kaasa moonakott (tänapäeval on ju kõik asjad lihtsal kujul saadaval), või toita kohtunikke treeningute ning võistluse vahel, kui on ka tavaliselt vähemalt tunniajane paus.
nagunii tekib võistlusesse pause ("laipade" vedu, raja hooldus jms), mis pealtvaatajatele ei meeldi. asjatundja oskab ennast boksides lõbustada, aga nö pealtvaatajal tänavalt on igav ja tema tahab, et autod sõidaksid. ning suurem osa piletiga pealtvaatajaist ongi just pooleldi juhuslikud inimesed.
jama
, 14.12.2005 16:49
KES ÜLDSE TAHAB SEAL KOHTUNIK OLLA? MINA KÜLL EI TAHA RIKASTE VÕSUKESTE RALLIKS KOHTUNIK OLLA. MA TAHAKS ISE RALLIT SÕITA, MITTE MINGITELE 18.a RIKKURITELE SEAL MORAALI PIDADA
aivar
, 14.12.2005 16:55
ja veel. "kohtunik" kirjutab: "Ja mis kuradi registrit sa koostad ja teeskled tööd. Seda on vaja reaalselt teha ja väärtustada mitte mõnitada."
kui registrit koostataks ja sellega tõepoolest tegeletaks, siis, ma usun, oleks sellest siiski abi. tean isiklikult brigaadi, kust mitmed asjalikud mehed käiksid ja oleksid kohtunikud ka ärapõlatud sajase eest. juhul muidugi, kui transport kinni makstaks. on mehi, kes läheksid Virust hea meelega saarele rallit vaatama (ning vajadusel ka kohtunikuks), kuid peavad just transporti kalliks ning nii suured fanatid ka pole, et ise ennast pakuks ning endale transpordi otsiks.
registri olemasolul ja kellegi õigel koordineerimisel annaks asja ajada küll, sest minejaid pole kunagi üks. näiteks: EAL-i ametnik vaatab registrist, et ahaaa, Aadu Tallinnast on tubli mees. Võrus on ralli ja kohtunikku vaja. helistab Aadule, et kas saab minna. ja kui saab, siis otsib Aadule mõnda autosse istekoha, sest küllap leidub mõni võistleja-kohtunik veel, kes Tallinnast Võrru konkreetsele võistlusele läheb.
myy
, 14.12.2005 17:00
aga kui panna rally stardimax 200 eek võrra suuremax ja kui rahvaralloyl võtab osa 150 ekipaasi teeb see juba 30 000 lisaraha ja arvan et selle rahaga saab juba nii mõnigi kohtunik maxtud? sest minul kui sõitjal pole enam vahet kas maxan 800 või 1000 eek sest rallieelarvesse teeb se tyhise lisakulutuse( teine mõte) on: tee kohtunike fond, kui yhelt rallylt jäi raha yle siis järgmise sprindi kus ei tule välja saad kasutada vanu ressursse
aivar
, 14.12.2005 17:18
vot myy ja tekstis oleva Hillar Kalami jutul on iva sees - kahe asja kombineerimisel võiks sellest tõesti abi olla. esiteks peaks regaja klubi oma kohtuniku "esitamisel" mingit alet saama ja teiseks võiks tõesti mingi "kohtunike fond" olla. ehk siis - EAL peaks kohtunike, vähemalt nn võtmefiguuride (peakohtunik, sekretariaat, ajamõõtjad) tasustamise enda kanda võtma. aga see ei tohi jälle nii olla, et "fondi" raha küsitakse korraldajailt ning võistlejailt ja sellisel juhul peab ka kohtunike tase tõepoolest vastav olema.
minu arunatukesele on jätkuvalt arusaamatu, et EAL ei tee MV toimumise etapi heaks praktiliselt mitte midagi (vähemalt on see nii krossis ja rallikrossis). samal ajal, kui iga teine alaliit maksab klubile MV korraldamise eest, küsib EAL klubilt selle eest hoopis ise raha (võistluse registreerimise tasu, raja litsentsitasu). kergejõustiku klubid hõõruvad käsi, kui saavad suuremaid võistlusi korraldada, sest inventari jms eest makstab liit renti, osa kohtunikke on tasustatud liidu poolt jne. klubi hooleks jääb vaid need tegelased leida, kes maha aetud lati tagasi panevad ning kettad odad platsilt kokku korjavad.
klubid maksavad EAL-ile niigi regaja litsentsi eest 7500 ja aktiivsemad neist, kes midagi ka korraldavad, saavad oma aktiivsuse eest veel "karistadagi".
minu arvates võiks vähemalt nii olla, et klubi, kes mõne MV etapi korraldab, oleks mõnest maksust vabastatud või saaks hinnaalandust. saaks sellegi raha kohtunike vahel laiali jagatud.
aigar
, 14.12.2005 17:21
täitsa nõus myy ettepanekutega. loomulikult saaks tasutud ja tehtud kui suured ninad ise ainult enda peale ei mõtleks ja raha oma kukrusse ei pistaks.
aivar
, 14.12.2005 17:40
ma toon siinkohal ära mõne aasta taguse krossi eelarve. paljud summad on ümardatud, nii mõneski kohas annab alla kaubelda, aga samas võib asi ka kallimaks minna. arvestatud pole korraldaja kulusid (telefon, bensiin), samuti mitte heina niitmist enne võistlust ja prahi koristamist, sest see sai korraldaja poolt isiklikult tehtud. kirjas pole ka nn pikaajalisi investeeringuid - raja ehitamist, aga ka lippusid, foori, infotahvleid jne, sest need on kunagi valmis tehtud ja kes enam teab, palju nad maksid.
aga niisis
KULUD
raja hooldus (sh taastamine) 5000.-
kiirabi 5000.-
päästeteenistus 5000.-
helibuss 2500.-
informaator 1500.-
kraana 3500.-
karikad (4 klassi, 4x3x300.-) 3600.-
lipumehed (10, a´100.-) 1000.-
peakohtunik 500.-
ajamõõtjate brigaad (sh transport) 2500.-
teh komisj+distantsiülem (sh transa) 1000.-
teh. abi traktor rajal 1000.-
kastmine 1000.-
reklaam 1900.-
peldikud 1600.-
regamine EAL-is 400.-
KOKKU 37 000
aigar
, 14.12.2005 17:45
ühesõnaga saana aru et korraldajad otsivad tasuta tööjõudu oma üritustele kohtunike näol:)?
aivar
, 14.12.2005 17:48
TULUD
osavõtumaks (40 meest, a`400) 16 000
müüjad 5000.- (tegelikult on see summa konkreetsel näitel liiga optimistlik)
KOKKU 21 000
16 000 puhul tuleb palvetada ja paluda jumalat, et vihama ei sajaks ja rahvas tuleks ning piletiraha laekuks.
sponsorid? naerukoht, sest mingi krossi korraldamiseks sularaha saamine võrdub hunnniku hallide juuste ja närvirakkude hävimisega. auhinnalauale midagi ikka saab, aga taskuraadiote, mobiiltelefonide paelade ja muu sellisega kraanajuhile ikka ei maksa. suuremad auhinnad lähevad võistlejaile (ma ei usu, et oleks korraldajat, kes sponsorilt saadud mikrouuni enda kööki viiks)
rallide puhul tuleb igasse artiklisse null või kaks otsa kirjutada, lisaks on ridu kindlasti rohkem. nii et korraldajaid kasuahnuses süüdistada on ikka väga lühinägelik. muidugi, kui oled valge juut ja suudad mõnest firmast 50 000-100 000 välja ajada, võid ka plussi jääda, kuid sellegi küsimine on suur töö ja kui selle eest midagi ka enda taskusse jääb, siis süüdistamist see küll ei vääri.
|
1-20
|
21-40
|
41-60
|
61-80
|
Kasutajakonto
Kasutaja:
Salasõna:
Registreeru kasutajaks
Unustasin parooli
Nädala uudiste TOP
10.05.2025
In memoriam Toomas Bernstein (30.04.1939–05.05.2025)
Uudiste arhiiv
Autotest
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
Fotoreportaažid
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus
(
0
)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli
(
0
)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24
(
0
)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
Diskuteeri ja avalda arvamust
30.04.2025 16:53
EMV Rallikrossis 2025 . 1. etapp
(
1
)
19.04.2025 04:40
Kehala Karikas 2. Etapp . Video
(
0
)
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video.
(
0
)
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202
(
0
)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025
(
1
)
Vaata foorumiteemasid
Avaleht
|
Otsing
|
Sisukord
|
RSS
|
WAP
|
Reklaam
|
Kontaktinfo
|
Reeglid
Kõik õigused kaitstud © Dangerman OÜ.