Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Siim Plangi kasutas rallil enda loodud mobiilirakendust |
|
Siim Plangi kasutas rallil enda loodud mobiilirakendust
Tartu Ülikoolis infotehnoloogia eriala õppiv Siim Plangi lõi mõne aja eest mobiilirakenduse, mis asendab ralliautos klassikalise tripmeetri. Äsjasel Harju rallil Võrumaa võistleja nn õiget tripmeetrit ei kasutanudki.
Esimest korda kasutasid Siim Plangi ja Marek Sarapuu rallil vastavat Androidi-rakendust Tallinna rallil ning seejärel Lätis sõidetud Talsi rallil. Tookord oli autos ka rallisõitjatele tuttav tripmeeter. Mobiilirakenduse kasutamisest saadud positiivne kogemus andis meestele küllaldaselt enesekindlust, et nn klassikalise tripmeetri kasutamisest loobuda. "Harju rallil kasutasime mobiiliäppi ilma õige tripmeetri abita ja see tegi oma tööd väga hästi," lausub Plangi rahulolevalt.
Siim Plangi ütleb, et idee sellise mobiilirakenduse loomiseks tuli tal juba paari aasta eest, kuid toona jäi oskustest puudu. "Siis ma selle tegemisega veel hakkama ei saanud ja see projekt jäi tookord pooleli," nendib ta. Reaalne vajadus tripmeetri järgi sundis Võrumaa noormeest aga sama tööd uuesti ette võtma selle aasta alguses. "Otsisin autole mõistliku hinnaga rallitripmeetrit. Siis mõtlesingi, et miks ei peaks selline asi nutitelefonile tehtav olema. Võtsin nõuks uuesti proovida, et ehk saan seekord valmis. Tegemine võttis aega paar kuud, aga valmis sain," räägib Siim Plangi, kes ralliautos kasutamiseks mõeldud erinevate funktsioonidega mobiilirakenduse tegi valmis ilma kõrvalise abita. "Midagi väga keerulist selle tegemise juures ei olnud. Androidi arendamisega olen juba natuke varem kokku puutunud."
Päris alguses suhtus Siim Plangi mobiilirakenduse kasutamisse ilmselt kõhklevalt, olemata päris kindel, kas telefonis toimiv süsteem on suuteline täielikult füüsilist tripmeetrit asendama. "Kas see just otsene asendus on, aga kindlasti on see väga hea varuplaan," märkis Siim Plangi pärast Tallinna rallit, kui tema võistlusautos paiknes ka ehtne, rallisõidul "asendamatu" Coralba tripmeeter. "Marekiga Tallinna rallil testisime mobiilirakendust esimest korda ja ta siis ütles, et tegelikult see asendab täielikult Coralba. Päris ei julgenud esimese testimise peal seda õiget asja välja visata," kommenteerib Plangi ja lisab, et Androidi-rakendusel on füüsilise tripi ees üks märkimisväärne eelis - see äpp ei kaalu midagi.
Missugust informatsiooni rallil kasutamiseks mõeldud mobiilirakendus annab? Siim Plangi valgustab: "Kuvab meetreid, kui palju oled läbinud. Ja seda igasugusel erineval moel. On kolm valikut: kirjutamise mode, ülesõidu mode ja ralli mode. Kirjutamise variandis on kuvatud ainult meetrid, trip ühe jaoks meetrid ja trip kahe jaoks meetrid, keskmine kiirus ning hetkekiirus. Järgmises valikus arvutatakse ülesõidul aegu. Tuleb sisestada väljumisaeg ja siis arvutab süsteem automaatselt ära, mis kell pead järgmisesse ajavõtukontrollpunkti sisenema. Kui muretseda, kas oled õigesti arvutanud, siis see äpp teeb selle sinu eest ära. Ka ülesõidul on näha kiirus, keskmine kiirus ja kaks tripmeetrit. Ralli valikus sisestad endale stardiaja ja stopper läheb stardiajal automaatselt tööle. Kuna terve ekraan on puutetundlik, siis nii nagu uuesti vajutad, läheb aeg kinni. Seega on see ka kaardilugeja kella eest. Seda kella saab sättida seal nii, kuidas ise soovid."
Siim Plangi kaardilugeja Marek Sarapuu kinnitab, et mobiilirakendus on suurepärane alternatiiv füüsilisele tripmeetrile. "Täitsa asendab tripmeetrit, seda võib julgelt öelda! Midagi häirima ei jäänud. Kõik on tehtud ilusti. Ma usun, et kasutame seda edasi."
Ralli ajal autosse turvapuuri külge, kaardilugeja käe ulatusse paigaldatud telefoni käsitsemine olevat mugav. Marek Sarapuu ütleb, et siiski peab olema tähelepanelik, et vale asja vastu ei lähe, kuna mobiili ekraan on puutetundlik: "Tähelepanelik tuleb olla, aga kui alguses kõik läbi proovid, siis on asi selge ja midagi keerulist ei ole. Sama moodi on tegelikult tripmeetriga, mis on sinust veel rohkem kaugemal ja seal palju väiksematele nuppudele pihta saada pole lihtsam. Pigem on ekraanile parem pihta saada."
"Kui katse aega ise kinni vajutada finišis, siis Tallinna ralli näite põhjal võin öelda, et need kõik ajad tulid samasse sekundisse, mis olid ajavõtusüsteemi poolt mõõdetud. Tripmeetri täpsus telefonil sama. Kui mõõtsime 10 km peale, luges nulli sellega, mis on auto tripmeeter," kiidab kaardilugeja. "Marek tegi esimesest korrast peale ajavõtmisi äpiga ja ei kasutanud enam oma kella," lisab Plangi.
Siim Plangi oletab, et Androidi-rakendus pakub ilmselt huvi paljudele autospordiga seotud inimestele. "Rahvasportlastele, arvan, on see väga huvipakkuv. Olgem ausad, füüsilise tripmeetri kõige odavam variant maksab ikkagi mitusada eurot. Aga see aplikatsioon on tasuta, peaaegu sama tegev asi," sõnab ta. "Arvan, et kõik saavad seda kasutada, kes vajavad infot täpse distantsi kohta. Usun, et kasutusvaldkond on laiem, kui pelgalt sportlik autoralli."
Siim Plangi lisab, et vastukaja on oodatud. "Veateadete ja ettepanekutega võib pöörduda. Ühendust saab kas Facebooki kaudu postkasti kirjutades või e-maili teel. Võib julgelt teada anda, kui kasutamisel ilmneb probleeme. Ka sel juhul võib ühendust võtta, kui kellelgi on soove, mida ta tahaks samas rakenduses näha," lisab Siim Plangi.
Ralli tripmeetri mobiilirakendus on alates tänasest tasuta allalaetav keskkonnast Google Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=ee.siimplangi.rallytripmeter
Pilk Siim Plangi loodud mobiilirakenduse koodile. Foto: Rando Aav
|
|
|
|