Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
13. aprill 2014 12:35
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi

Haapsalu tänavail peetud sprindi võitis Rain Rannala

 Loe lisaks
Haapsalu rahvasprindil osaleb üle saja võistleja

Rahvasprindi karika- ja meistrivõistlused jätkusid laupäeval Haapsalu linnas sõidetud etapiga, kus osales ühtekokku 118 võistlejat. 2,1 kilomeetrise võistlusraja läbis vähima ajaga Rain Rannala.

12. aprillil toimus Igaühe Terviseklubi korraldusel Haapsalu rahvasprint, mis kuulus kolmanda etapina Hepa Premia karikavõistluste ja Lääne regiooni meistrivõistluste arvestusse, teise etapina Eesti Autospordi Liidu karikasarja, neljanda etapina SU klassi karikasarja ning teise osavõistlusena Moskvich Liiga sprindikarika arvestusse.

Kui hommikupoolikul oli rada vihmamärg, siis päeva poole tee kuivas. Kolmanda vooru ajal piilus päikegi pilve tagant. Just siis saadi kirja parimad vooruajad. Võistluse peakorraldaja Kalle Kruusma sõnul oli ilm kuni olnud ilus kuni võistluspäeva eelõhtuni. Maha sadanud vihm tegi sõidu tema hinnangul pealtvaatajatele nauditavaks, kuid sõitjatele keeruliseks, sest rehvivalik oli raskendatud. "Ilm läks teisest voorust ilusaks ja kolmas voor sõideti juba päiksega. Sõidud käisid sekundite, mõnes klassis ka tuhandike peale ja nii oli enne otsustavat vooru lahtiseid otsi poodiumile mitmes klassis."

Kõige kiiremat sõitu tegi äsjasel sprindivõistlusel neljarattaveolisel Mitsubishi Lancer Evo üheksal võistelnud Rain Rannala, saavutades esikoha 4WD klassis. Teise tulemuse sai selles masinaklassis kirja Gert Aasmäe (Mitsubishi Lancer Evo 5), kolmas oli Sander Siniorg (Subaru Impreza). 4WD klassis võistles 21 meest, sealhulgas Aiko Aigro, kes oli etapi eel tabeliliider nii Eesti Autospordi Liidu karikasarjas kui ka Hepa Premia karikasarjas.

Etapivõidu saavutanud Rain Rannala pakkus, et ilmselt jäi viiendaks platseerunud konkurent Aiko Aigro kolme hulgast välja, kuna ta ei sõitnud tavapärase autoga ning vajas seetõttu veel veidi kohanemist. Kui veel mullu tegi Lõuna-Eesti mees sprindiradadel ilma Evo kuuega, siis nüüd on tema istumise all Evo 9 RS. "Eks see ilmselt oli põhjus," oletas Rannala. Ta märkis, et võit tuli talle mõningase üllatusena: "Esikoht tuli üllatusena, kuna ma ei ole ammu sõitnud ja konkurents oli tegelikult päris tihe. Läks õnneks! Gerdiga käis meil võidule tõsine lahing."

Väiksema mootoritöömahuga kaherattaveoliste autode klassis ei jätnud midagi juhuse hooleks Karel Tölp (Honda Integra), kes võitis esimese ja teise vooru ning kindlustas endale seeläbi 2WD-V klassis esikoha. Põhikonkurent Argo Kästik (Honda Civic) pidi leppima teise kohaga. Kolmanda tulemuse sai kirja Gleb Bogdanov (Honda Civic CRX) Martin Kutseri (Volkswagen Golf) ees.

Üle 1,8-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestusklassis asus starti veerandsada võistlejat. Võinuks eeldada, et Haapsalu tänavail paneb oma oskused maksma favoriit Marko Kukuškin (BMW 320i), siis Läänemaa autosportlane jäi võidukarikast paraku ilma. Tema oli kiireim küll teises sõiduvoorus, kuid esimeses ja kolmandas osutus nobedamaks Rene Uukareda (BMW 325), kes saavutas seeläbi ka etapivõidu Marko Kukuškini ees. Kolmas oli Andrek Põllumäe (BMW M3).

Läänemaale üks võit siiski ka jäi. Selle saavutas SU klassis võõra autoga võistelnud Sander Ilves. Tema enda auto oli laiali ja seetõttu rentis ta Kalle Kruusmalt võistlemiseks VAZ 2105. Pärast sõitu ütles Ilves, et sai autol "torud puhtaks lastud" ja nii see võit tuli. Kõige rohkem oligi läänlasi stardis SU klassis, kokku 15. Teise kohaga lõpetas Haapsalu rahvasprindi selles klassis Urmas Roos (AZLK 2140), kolmas oli Meelis Värva (VAZ 2105).

Moskvitšide klassis käis rajal 10 osalejat. Kindla võidu võttis Heigo Tinno (IZ 412), kes edestas konkurente kõigis kolmes sõiduvoorus. Tarmo Kikkatalo (AZLK 2140), kes oli konstantselt teine, lõpetas võistluse teise tulemusega. Kolmandaks platseerus seekord Ago Eller (AZLK 2140).

Noorte, kuni 18-aastaste hulgas osutus võitjaks Kaspar Kasari (Honda Civic). Lauri Peegel (Honda Civic Type-R) oli teine ning Jan Seire (Mitsubishi Colt) kolmas. Selles arvestusklassis poistele konkurentsi pakkunud Chrislin Sepp (Honda Civic) pidi paraku leppima viimase, 12. kohaga.

Naiste arvestusklassis selgitati paremusjärjestus kümne võistleja osavõtul. Esikoha saavutas Margit Mäekivi (Honda Civic), teise tulemuse sai kirja Sirje Potisepp (Honda Civic) ja kolmandaks platseerus Tiina Ehrbach (Volkswagen Golf).

Lisaks mitmete võistlussarjade punkte noppinud sõitjaile tegid Haapsalu rahvasprindi kaherattaveolisel sportautol kaasa Tarmo Reineberk ja Karol Pert. Sõidu võitis Reineberk.

Artikli juurde
31.01.2023
Otepää talverallile registreerus 85 võistluspaari
Artikli juurde
29.01.2023
Eesti Autospordi Liit tunnustas 2022. aasta parimaid
Artikli juurde
04.02.2023
Algab heitlus Estonian Junior Challenge peaauhinnale
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
25.01.2023
Raplamaa rahvaralli 7.01.23 (0)
23.01.2023
Monte Carlo ralli 2023 (0)
16.01.2023
Ott Tänak 2023. hooaja hakul (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
20.01.2023 08:53
Tarvastu karikas 2023 1.etapp (0)
15.01.2023 10:56
Vidzemes Ziemas Kauss 2023 1.Posms Jaunpiebalga (0)
20.11.2022 19:54
Lada cup auto (0)
09.11.2022 21:12
Jaapani WRC ralli 2022 ennustus (0)
25.10.2022 00:35
Saaremaa ralli 2022 (5)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia