Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Liepāja ralli võitsid Esapekka Lappi ja Janne Ferm |
|
Liepāja ralli võitsid Esapekka Lappi ja Janne Ferm
|
Loe lisaks |
|
|
31. jaanuarist 2. veebruarini Lätis sõidetud Euroopa meistrivõistluste etapil saavutas esikoha Škoda Motorspordi võistluspaar Esapekka Lappi - Janne Ferm autol Škoda Fabia S2000.
Kui veel võistlusrajaga tutvumise ajal 31. jaanuaril oli lund võrdlemisi vähe, siis ööl vastu esimest veebruari hakkas tuiskama ja hommikuks oli maha sadanud korralik kogus lund. Euroopa meistrivõistluste teist etappi alustas Liepājast reede õhtul ühtekokku 56 rallipaari. Lisaks neile asus starti hulgaliselt võistlejaid, kes asusid püüdma Läti meistrisarja punkte. Samaaegselt Euroopa meistrivõistluste etapiga viidi läbi Läti meistrisarja esimene ja teine etapp.
Ralli avapäeval oli kavas kuus kiiruskatset. Kuldīga ümbruse teedel sõidetud esimese rallipäeva lõpetasid liidrikohal Esapekka Lappi - Janne Ferm (Škoda Fabia S2000), kes asusid rallit juhtima päeva viimase katse järel. Soomlased möödusid senisest liiderpaarist Vassili Grjazin - Dmitri Tšumak (Ford Fiesta S2000), edestades venelasi päeva lõppedes 2,6 sekundiga. Kolmandal kohal olid Craig Breen - Alistair Scott Martin (Peugeot 207 S2000), kel oli selleks hetkeks kaotust liidreile kogunenud 59,2 sekundit.
Eestlastest olid laupäevaste katsete järel edukaimad Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes asusid võidusõitu juhtima Production Cup arvestuses. Üldarvestuses olid võrulased kuuendal kohal.
Kaheksandal positsioonil lõpetasid avapäeva Raul Jeets - Andrus Toom (Ford Fiesta R5), kes jäid liidreist kolme minuti ja 20,6 sekundi kaugusele. Teisel katsel käisid tartlased korra ka rajalt väljas, kuid pääsesid teele tagasi. Juhi enda sõnul läks seal kaduma ligemale pool minutit. Viiendal katsel lakkas nende autol toimimast roolivõimendi. "Päeva esimene pool oli veel harjumine uue autoga, kuid viimane katse oli juba päris lõbus," sõnas Jeets.
Probleeme oli teistelgi eestlastel. Samuti MM-Motorspordi Ford Fiesta R5 ralliautoga võistelnud Timmu Kõrge - Erki Pints käisid avakatsel kraavis, pidid tagurdama ja kaotasid seeläbi aega. Neljandal katsel, paar kilomeetrit enne finišit jäid nad raja äärde. Põhjuseks asjaolu, et jahutusventilaatori labad olid ventilaatori küljest kadunud. Radiaator oli kannatada saanud ning jahutusvedelik jooksis välja, kuni ilmselt plokikaan kõveraks läks.
Laupäevane päev oli ühtlasi ka Läti autoralli meistrivõistluste esimeseks etapiks. Avaetapil saavutasid esikoha Vassili Grjazin - Dmitri Tšumak. Absoluutarvestuse teise koha ja N4 klassi võidu teenisid välja Siim Plangi - Marek Sarapuu, keda jäi venelastest lahutama 2 minutit ja 20,9 sekundit. Raul Jeets - Andrus Toom olid üldises pingereas viiendad ning klassis R5 kolmandad.
Mait Maarend - Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo 10) lõpetasid Läti meistrisarja avaetapi N4 klassi seitsmenda kohaga. Kaherattaveolise Ford Focusega võistelnud Karl Martin Volver - Margus Jõerand jätsid ralli pooleli pärast teist katset, põhjuseks kütusepumba rike. Nad olid uuesti stardis pühapäeval, et kaasa teha Läti autoralli meistrivõistluste teisel etapil. Pikalt Volver ja Jõerand paraku sõita ei saanud ning nad olid kütusesüsteemi probleemide tõttu sunnitud ralli pärast teise päeva esimest katset pooleli jätma.
Teise päeva esimesel katsel sõitsid parima aja välja Siim Plangi - Marek Sarapuu, kes päeva teisel katsel olid soomlaste duo Lappi - Ferm järel teised. Paraku oli eestlaste rõõm üürike. Nimelt olid Võrumaa mehed hommikul autot kinnisest pargist välja võttes 16 minutit hilinenud, ületades sellega minutiga lubatud ajalimiidi. Hilinemise põhjuseks oli Plangi sõnul see, et hommikune äratuskell oli ekslikult pandud tund aega õigest ajast hiljem helisema. Üheksandale katsel nad ei startinud, kuna olid võistluste juhi otsusega lubatust suurema hilinemise tõttu võistluselt eemaldatud.
Raul Jeets ja Andrus Toom olid enne viimast katset absoluutarvestuse kuuendal kohal. Kuni viimase katseni sujus tartlastel kõik hästi, siis aga näitas auto viimasel katsel veateadet ja auto jäeti seisma. Ilmnes, et veateade oli ekslik ja nad jätkasid rallit, platseerudes kokkuvõttes 11. kohale.
Liepāja ralli võitsid Esapekka Lappi - Janne Ferm, kes olid kaheteistkümnest kavas olnud kiiruskatsest kiireimad seitsmel. "See oli suurepärane ralli ja ühtlasi hea algus meie hooajale," lausus Lappi. "Laupäeval oli keeruline sügavas lumes sõita ja olud sundisid ettevaatusele - tuli vältida lolle sõiduvigu."
Teise kohaga lõpetasid võistluse Vassili Grjazin - Dmitri Tšumak. Kolmas koht kuulus võistluspaarile Craig Breen - Alistair Scott Martin. Breen märkis, et tegu oli kõige keerulisema talveralliga, kus ta on osalenud: "Midagi sellist ei ole ma varem kogenud. Lumi oli üsna sügav ja raske oli sõita."
Juunioride Euroopa meistrisarja arvestuses võitsid tšehhid Jan Černy - Pavel Kohout (Peugeot 208). Lähimad rivaalid Risto Immonen - Mikko Lukka (Citroën C2) jäid neist 18,6 sekundi kaugusele. Kolmanda koha saavutasid selles arvestuses norralased Petter Kristiansen - Ole Kristian Brennum (Škoda Fabia), keda jäi võitjaist lahutama 55,4 sekundit.
Production Cup arvestuses saavutasid võidu Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes näitasid stabiilset kiirust mõlemal rallipäeval.
Pühapäevane võistlus oli ühtlasi ka Läti autoralli meistrivõistluste teiseks etapiks. R5 klassis olid Jeets ja Toom kaheksandad ning N4 klassis said Maarend ja Kapp kolmanda koha.
Liepāja ralli 2014 tulemused
1. Esapekka Lappi - Janne Ferm (Škoda Fabia S2000) 2:13:11,5
2. Vassili Grjazin - Dmitri Tšumak (Ford Fiesta S2000) +34,7
3. Craig Breen - Alistair Scott Martin (Peugeot 207 S2000) +1:36,8
4. Kajetan Kajetanowicz - Jarosław Baran (Ford Fiesta R5) +2:35,5
5. Sepp Wiegand - Frank Christian (Škoda Fabia S2000) +3:16,1
6. Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10) +5:42,6
7. Ivan Mišin - Vitali Puškar (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4) +6:50,8
8. Stanislav Travnikov - Aleksei Bašmakov (Mitsubishi Lancer Evo 9 R4) +7:15,9
9. Martynas Samuitis - Ramūnas Šaučikovas (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4) +7:23,2
10. Jan Černý - Pavel Kohout (Peugeot 208 R2) +8:37,2
|
|
|
|