Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Mārtiņš Jankovskis
15. november 2013 18:15
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Dace Janova / 4rati

Talvine rallihooaeg Lätis algab sarjavälise etapiga

Kuigi Läti autoralli meistrivõistluste kalenderplaan ei ole veel lõplikult paigas, kuulub meistrisarja ilmselt kaks talvist etappi. Neist esimene, Liepāja ümbruses sõidetav ralli on ka Euroopa meistrivõistluste etapp ning teiselt, Gulbene regioonis peetavalt võidusõidult antakse lisaks Eesti meistrisarja punkte.

Lätis toimub uue hooaja hakul aga kolmaski talvine ralli, mis sõidetakse 17.-18. jaanuaril Alūksne ümbruse lumistel teedel. See ralli saab Läti rallisprindi meistrivõistluste staatuse. Miks Alūksne autorallit 2014. aastaks Läti rallisarja arvestusse ei lisatud, sellest kõneleb üks võistluse korraldajaist, Renārs Salaks.

2014. aastal ei saa Alūksne rallil sõita Läti meistrisarja punktidele. Miks?

Alūksne ralli on uuel aastal vaid Läti rallisprindi meistrivõistluste etapp. Kuigi ralli meistrisarja arvesutsse võistlust ei lisatud, on positiivne, et korraldame ralli sellele vaatamata.

Kui 2012. aastal oli Alūksne ralli kavas n-ö testvõistlusena, siis kahel viimasel aastal on see sõit olnud kindlalt rallisprindi meistrivõistluste etapp. 2012. aastal täitsime kõik ralli meistrisarja etapile esitatud nõuded, võistlus vastas esitatud kriteeriumitele. Et aga kolm hooaega sõidetakse Lätis talvel Euroopa meistrivõistluste ralli ja Sarma ralli, meie võistluselt meistrivõistluste punkte ei anta. See tähendab, et ka tuleval aastal on tegu ikkagi vaid rallisprindi etapiga.

Sellest tulenevalt tundub, et Alūksne rallit ei lülitata nii pea meistrivõistluste kalendrisse?

Nojah. See on lahe, et Lätis on Euroopa meistrivõistluste etapp, aga kuna neil on 3-aastane leping, jääbki Alūksne ralli seni meistrisarjast välja.

Aga miks mitte muuta võistluse toimumise aega, seda suvel korraldades?

Ei, see ei ole mõeldav, arvestades ilma ja muid aspekte. Saame Alūksne ralli korralikult läbi viia ikkagi vaid talvel.

Võibolla ei ole meistrivõistluste kahe etapi korraldamine samas piirkonnas eriti hea idee, eriti talvel?

Paljud usuvad, et mõlemad rallid justkui konkureeriksid omavahel. See ei ole nii. Tegemist on täiesti erinevate võistlustega. Meie ei näe probleemi, kui mitu sarnast rallit meistrisarja arvestusse kuulub. Rõhutan, tegemist on erinevate võistlustega.

Ehk eestlased tahaksid võistluspaiga lähedust arvestades just Alūksnes sõita ja seetõttu kas ei oleks mõistlik pidada see koos eestlastega?

Sel aastal saatsime Eesti Autospordi Liidule avalduse, et Alūksne ralli võiks kuuluda E-rühma karikasarja arvestusse. Aga E-Cup ja karikavõistlused on nüüdseks liidetud Eesti ralli meistrivõistlustega. Eestlased oleksid teadaolevalt valmis siia koduse meistrisarja punkte jahtima tulema, sest need autosportlased, kes siinsetel teedel varem võistelnud, on korralduse ja oludega igati rahule jäänud.

Aga mis sai edasi?

LAF (Läti Autospordi Föderatsioon - toim) või rallikomitee ei aktsepteerinud seda, et Alūksne rallile anda Eesti meistrivõistluste etapi staatus. Nad nimelt leidsid, et kuna see ei kuulu Läti meistrivõistluste arvestusse, ei ole õige seda rallit lülitada ka välisriigi vastavasse kalendrisse. Eestis teadaolevalt oli kaalumisel võimalus, et Läti meistrisarja etapi staatust määravaks ei peeta, kuid meie vastav ametnikkond ütles, et seda me läbi ei lase. Kui on niisugused reeglid tehtud, meie vastu ei saa. Sellele vaatamata ralli toimub.

Kuigi meistrivõistluste punkte kummagi riigi rallisarjades ei anta, siis osalejate puudust karta ei ole?

Publik tahab muidugi alati näha kiireid sõitjaid ja nauditavat võidusõitu. Nüüd jääb lihtsalt tiitlivõidu nimel käiva sõidu nägemine ära, ei muud. Põhiline on, et oleme saanud tunnustust paljudelt inimestelt.

Kas võib olla nii, et Alūksne ralliga seoses pelgab seda, et puudub korralik taristu ja võistlejatele ning pealtvaatajatele on piirkonnas keeruline leida majutust?

On kurdetud tõesti, et infrastruktuur ei ole nõuetekohane, kuid see ei ole õige. Samas me ei saagi võrrelda ju regionaalselt hotellide ja külalistemajade arvu Alūksnē ja Riia ümbrusega. Aga igal aastal lisandub Alūksnesse üha rohkem majutusvõimalusi. Ka on lähiümbruskonnas linnad nagu Gulbene, Ape ja Eestis Võru, kuhu rallikülalised saavad jääda. Seda kokku liites on majutusasutusi küllaldaselt. Sel aastal oli miinuseks, et linn oli üles kaevatud, teedes haigutasid kraavid. Nüüd on kõik tehtud.. Kui keegi tõesti arvab, et me asume Lätis kusagil pimedas urkas, siis ta eksib. Meil on kõik vajalik alates telefonsidest, tanklatest, lõpetades supermarketitega.

Vaadates viimase Alūksne ralli stardinimekirja, kas võib öelda, et osalejate hulk näitab kasvutendentsi?

Kui esimesel aastal oli Alūksne rallil kuskil 35 meeskonda, siis 2012. aastal juba 49. Tänavu läks rajale 58 rallipaari. Siis oleks võistlejate arv märgatavalt suurem, kui meil oleks Läti autoralli meistrisarja staatus võistlusel, kuid kurtmiseks põhjust pole. Meil on võistelnud mitmeid tugevaid võidusõitjaid Eestist. Samuti on olnud külalisvõistlejaid Venemaalt, Leedust ja Ukrainast.

Mis tuleval aastal rallil uut?

Seda saan öelda, et järgmisel hooajal on varasemaga võrreldes mõningaid muudatusi ees ootamas. Sõidetakse kohtades, mis on pikka aega olnud unustusehõlmas. Osa katsetest on kohtades, mida ralli ei ole kunagi varem läbinud. Siinkohal tänu abilistele Gatis Cimdiņšile ja Juris Osisele.

Kas saate rajaga seotut rohkem valgustada?

Katsete kogupikkus piirdub ligemale 70 kilomeetriga, kuid meil ei oleks probleem leida häid teid, et katsete üldkilometraaž oleks 100 või enamgi. Saan veel seda öelda, et ralli tuleb väga kompaktne. Pealtvaatajad saavad ühest kohast näha sõitu mitmel korral, ilma, et peaks teise kohta ruttama. Seda ma täna veel öelda ei saa, kas katseid tuleb 8 või 10.

Sõitjate osas ei ole veel midagi teada?

Sellega tegeleme. Usun, et tuleb Läti ja Eesti paremik või vähemalt osa neist. Tulemas on kiired sõitjad Ukrainast. Täpsemalt saame sel teemal kõnelda tuleva aasta algul.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia