Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
27. august 2013 16:57
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Karel Tölp võidu poole kihutamas Otepää etapil. Foto: Kaido Saul

Sprindihooaja põnevaima duelli pidasid Tölp ja Kästik

Hepa Premia rahvasprindi karikavõistlustel oli sel hooajal kavas kaheksa etappi. Kõige pingelisemaks kujunes teist aastat järjest võiduduell klassis 2WD-V, kus esikoha saatuse otsustasid omavahel Karel Tölp ja Argo Kästik.

Karel Tölp ja Argo Kästik heitlesid võidu nimel juba möödunud aastal, korjates hooaja lõpuks võrdse arvu punkte. Siis osutus määravaks see, et Tölp oli teeninud rohkem etapivõite. "Käisime võitjat välja selgitamas Hiiumaal Kõrgessaare rahvasprindil, kus olime omas klassis ainult kahekesi. Selle sõidu võit tagas ka võidu eelmisel aastal," kommenteerib Tölp, kes tänavu pidanud konkurendiga maha veelgi tasavägisema lahingu.

"Sellel aastal on olnud veel tasavägisem," kinnitab Karel Tölp. "Kõiki kohti on võrdne arv ja vahele jätsime mõlemad ühe sõidu, kusjuures veel sama sõidu, mis toimus Rapla kardirajal. Vahetasin poolelt hooajalt autot ja ei saanud seda Raplaks korda, samas oli eelmine juba müüdud. Lisaks pidin olema kindlasti tööl sel päeval, et ei teagi spekuleerida, et kui auto korras olnuks, kas siis oleks rajal olnud või mitte."

Argo Kästik ütleb, et võit läks selle ühe vahele jäetud võistluse nahka. Ta annab mõista, et saanuks Rapla rahvasprindilt napsata korralikud punktid ja see võinuks tagada ka karikasarja võidu. "Tegelikult mul ei olnud plaanis hooaega nii tugevalt võtta, kui praegu välja tuli. Kuna aasta algus läks loodetust paremini, tuli rohkem sõita," lausub Kästik.

Tölp ütleb, et pingeline duell, mis sai lõpplahenduse viimasel etapil, tuli kaudselt asjaolust, et ta sel aastal vahetas autot. "Selle põneva seisu tingiski paljuski auto vahetus. Ei saanud kahjuks piisavalt ruttu aru, miks auto liikuda ei taha. Lõpuks avastasime summutis takistuse ja selle, et auto võttis õhku otse radika ventilaatori juurest, mis tähendas seda, et kuum õhk pani auto tööle säästurežiimil. Lisaks ei õnnestunud vedrustuse seadistus ja lõpuks tuli kõik 4 amorti koos vedrudega Kittilä juurde saata. Nüüd on kruusal hea sõita, päris asfaldil kogemust pole."

Argo Kästiku sõnul konkurendi ülinapp võit tuska ei tee. "Karel on ise kiire ja sai hooaja lõpus auto ka liikuma. Need kaks asja kokku andsid talle hea tulemuse. Eks ta muidugi sõidab ka kõikvõimalikud võistlused kaasa ja kogemust on tal ehk rohkem."

Tõesti, Karel Tölp ei võistle mitte ainult Eestis, vaid käib ka piiritagustel võistlustel kätt proovimas. "Laupäeval võistlesin Lätis. Seal betoonil toimis nagu hästi, kuid ikkagi tuli ligi sekund km kohta parimatele kaotust viimasel läbimisel," räägib mees, kes sihib ka Eesti Autospordi Liidu rahvasprindi karikasarjas võitu. "Sel aastal on vaja veel Keila sprint sõita. Senini pole selle autoga asfaldil parimatele kaotust km kohta alla sekundi saanudki. EAL karikasarja võitmiseks on aga vaja Keilas kindlasti võita."

Hepa Premia karikasarja võitja lisab: "Punktitabeleid vaadates võib tunduda, et oleme Argoga teistest palju kiiremad, kuid tegelikult on konkurents esikohale tihe. On võistlusi, kus pole ruumi ühekski kurvi pikaks laskmiseks ja enam 5 hulka ei mahuks, tagurdamist ei või lubada aga isegi mitte rallil."

Hepa Premia karikavõistlustel 2WD-V klassis teenis lõppenud hooajal kolmanda koha välja Meelis Marmor. Üldse võistles aasta jooksul kuni 1,8-liitrise mootori töömahuga kaherattaveoliste autode klassis 44 sõitjat, neist punkte teenis 23. Klassis 2WD-S osutus parimaks Sander Siniorg, klassis 4WD alistas rivaalid Aiko Aigro, naistest võitis Sirje Potisepp, noortest Karmo Salong ja klassis SU teenis võidukarika välja Rainer Meus.
Artikli juurde
14.05.2024
Veokate ja bagidega kihutati Raassilla rajal võidu
Artikli juurde
15.05.2024
Võru asemel sõidetakse Lätis Cēsise rallil
Artikli juurde
13.05.2024
Ott Tänak teenis Portugali MM-rallilt suurima punktiskoori
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia