Mullu veel kaherattaveolise Hondaga võistelnud Markus Abram sõidab tänavu neljarattaveolise Mitsubishiga. Mitmekordsel Eesti meistril võtab uue sõidukiga kohanemine küll aega, kuid kogemuste lisandudes saab temast arvestatav vastane konkurentidele.
Markus Abram vihjas juba läinud aasta algul, et 2013. aastal on tal plaan kiiremasse autosse istuda. Tänavuse rallihooaja avaetapil Võrumaal pakkuski Abram juba konkurentsi N4 klassis Mitsubishi Lancer Evo kümnega.
"Auto sai ostetud uue RS-ina. Hispaaniast see tuli. Ise ehitasin valmis enda jaoks," selgitas mees ralliauto saamislugu. "Enne Tallinna rallit olen autoga sõitnud 350 kilomeetrit. Talvel sai korralik põhi alla tehtud. Trennis sõitsin 150 kilomeetrit, Võru talverallilt lisandus 100 katsekilomeetrit. Kruusatesti jõudsime teha 60 km enne Tallinna rallit. Pluss osalesin Saaremaa rallisprindil, mis oli väga heaks treeninguks enne Tallinna rallit, kuna sai teistega aegu võrrelda. Sellega võis väga rahule jääda."
Tallinna ralli algas koos kaardilugeja Rein Jõessariga võistelnud Markus Abramile üle ootuste hästi. Ralli avapäeva võttis ta kokku selliste sõnadega: "Esimene päev algas Tallinna rallil väga hästi. Lauluväljakul saime kohe tuju üles, sest aeg oli hea ja see tuli ideaalselt välja. Sõitsime üldi viienda aja, N-is oli me neljandad. Vahed olid väga väikesed. Siis tuli metsakatse, kus samamoodi vahed olid väga väikesed. Hea tunne oli! Laitse katse ei sobinud mulle, aga õnneks väga palju kaotust ei tulnud."
"Teise päeva esimene katse Vasalemma oli jälle hea," jätkas ta. "Viies ja seitsmes katse oli selline, mis mulle absoluutselt ei sobinud. Kaotus oli päris suur, üle 2 sekundi kilomeetri kohta. Seda kogunes natuke palju. Pigem esimestel läbimistel sain ennast käima, teised katsed olid nõrgemad mul."
Tallinna ralli üldarvestuse kaheksanda kohaga lõpetanud Markus Abram nentis, et probleemivabalt võidusõit ei sujunud. "Ütleme nii, et olukordi oli. Viimase katse sõitsime nii, et ei teadnud, kas saame lõpuni. Tagasillas oli jube kolin. Ilmselt tagareduktor katki. Võtsime natuke rahulikumalt. Plaan oli kindlalt lõpuni tulla."
Aegu võrdles Markus Abram paljude N4 klassis sõitnud konkurentidega, kuid kõige enam pidas ta silmas soomlase Riku Tahko kiirust. "Terve teise päeva käis võitlus Riku Tahkoga. Olime sekund-sekundis. Viiendal ja seitsmendal katsel andsin talle nii palju ära. Üheteistkümnenda katse peal samamoodi, seal vahe kärises lõpuks päris suureks."
Abram tunnistas ralli lõppedes, et enda uue autoga ta täitsa sõber ehk veel ei ole. "Metsa vahel ei saanud üldse aru, kuidas auto käitub. Kitsa osa peal ei julgenud üldse sellega sõita. Tuleb veel harjuda," kommenteeris ta.
"Sel aastal plaanin kaasa teha Eesti meistrisarja rallid ja mõned Läti meistrivõistluste etapid ning ehk õnnestub mujalegi sõitma minna," valgustas ta põgusalt tulevikuplaane.