Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Laupäeval toimub Võrumaal talveralli
|
Loe lisaks |
|
|
16. veebruaril peetakse Võrumaa talveralli, millega saab alguse Eesti autoralli 2013. aasta meistrisari. Samuti kuulub Võru ümbruses peetav võistlus teise etapina Balti taliralli karikavõistluste arvestusse.
Stardirivi avavad Georg Gross - Raigo Mõlder, kelle istumise all Ford Focus WRC. Läänevirulase ja saarlase järel asuvad Võrumaa talveralli starti venelased Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov autol Mitsubishi Lancer Evo 10, kes näitasid väga head kiirust Lätis sõidetud Euroopa meistrisarja teisel etapil. Nende järel lähevad rajale N4 klassi ja absoluutarvestuse Eesti valitsevad meistrid Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9). Neljandat võistlusnumbrit saab kandma Mitsubishi Lancer Evo 10, milles istumas Siim Plangi ja Marek Sarapuu, kes tänavu kaasa teinud kaks rallit. Kindlasti on Võrumaa mehed ühed soosikud N4 klassi esikohale.
Paljud Eesti sõitjad on käinud aasta alguses hoogu kogumas nii Läti kui ka Soome rallidel, kuid on ka sõitjaid, kes alustavad Võrumaa talveralliga hooaega. Sander Pärn ja Ken Järveoja kasutavad Harju KEK rallitiimi poolt ette valmistatud võistlusautot Mitsubishi Lancer Evo 9, Egon Kaur ja Erik Lepikson aga uuemat Subaru Imprezat. Kummalegi meeskonnale on see küll hooaja esimeseks võidusõiduks, kuid selja taga on neil korralikud testipäevad.
Uue tulijana N4 klassis asub starti eelmise aasta kaheveoliste autode klassi A6/N3 Eesti meister Markus Abram, kelle kõrval istub suurte kogemustega kaardilugeja Rein Jõessar. Nende Mitsubishi Lancer Evo 10 saab kandma küljenumbrit 12.
Kaherattaveoliste autode klassis stardib teiste hulgas Võrumaal eelmisel aastal IRC-sarja kaheveoliste klassi kolmanda koha saanud Martin Kangur (Honda Civic Type-R), kelle kaardilugejaks Jarmo Võsa. Konkurents selles klassis kujuneb tihedaks, kui stardis on eelmisest aastast tuttavad Kristo Subi - Teele Sepp, Kevin Kuusik - Carl Terras, Rasmus Uustulnd - Imre Kuusk, Rainer Rohtmets - Rivo Hell ning paljud teised noored sõitjad.
Samuti on rahvusliku E-rühma osavõtjate nimekiri korralik, eesotsas valitsevate meistritega, Ago ja Kalle Ahuga. Neile asuvad taas konkurentsi pakkuma Einar Laipaik - Siimo Suvemaa, Lembit Soe - Ahto Pihlas, Andrus Vahi - Alo Ivask ning paljud teised.
Rallile registreerus kokku 77 võistluspaari Eestist, Lätist, Venemaalt, Ukrainast, Poolast, Soomest ja Belgiast. Poolast on stardis kaks meeskonda, lisaks juba kolmandat korda Võrumaal startivatele Maciej Rzeznikule ja Przemyslaw Mazurile (Mitusbishi Lancer Evo 10 R4) veel Grzegorz Dul - Pawel Drahan (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Belgiast on võistlema tulemas Pieter-Jan-Michiel Cracco, kes eelmisel aastal osales koos Tristan Viidasega Formula BMW Talent Cup sarjas. Suvel 18-aastaseks saav noormees keskendub nüüd rallile. Kaardilugejana istub võistlusautos tema mentor Freddy Loix, kes ise võistelnud 1990-ndate lõpul MM-sarjas ja kolmel MM-etapil ka poodiumile jõudnud. Külalisvõistlejad asuvad starti esirattaveolisel autol Peugeot 206.
Võrumaa talveralli sõidetakse laupäeval, 16. veebruaril. Rallile antakse start Võru kesklinnast, Vabaduse väljakult kell 9. Samas kohas on samal päeval kell 17.30 ka Võrumaa talveralli finišipoodium. Kokku sõidetakse Haanja, Vastseliina, Misso ja Võru valla teedel seitse kiiruskatset, millest korduvkatseid on kolm. Katsete kogupikkus on 94,77 kilomeetrit.
Publikule on kiiruskatsete jälgimine tasuline. Raja äärde pääsemiseks tuleb huvilistel soetada 5 eurot maksev Võru talveralli pass, mis tagab pääsu kõigile katsetele. Rallipäeval saab seda osta kiiruskatsete äärest ning alates 12. veebruarist Võru Olerexi teenindusjaamast. Pääs ralli hooldusparki Võrus AS Vaiest territooriumil on tasuta.
Pealtvaatajate kava ilmub ajakirjas Autoleht. Võrumaa talveralli ralliraadio on Raadio Marta.
|
|
|
|