Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
31. detsember 2012 16:28
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Kavandatud MM-rallile on näidatud punast tuld

Veel aasta tagasi pakkus kõneainet võimaliku MM-ralli läbiviimine Poola, Leedu, Läti ja Eesti teedel. Eesti Autospordi Liidu peasekretär Martin Harak tunnistas, et tõenäoliselt sellisel kujul võistlust lähiaastail ei kavandata.

"Pikk MM-ralli on päevakorras nii rahvusvahelisel autoliidul kui ka neljal korraldajamaal. Sedatüüpi ralli nõuab uut reeglistikku, teistmoodi logistikat ja paljude muude asjade muutmist. Selle protsessi taga praegu lõplik otsustamine ka seisab," lausus mullu sügisel tollane Eesti Autospordi Liidu peasekretär Arno Sillat.

Praegu samas ametis olev Martin Harak ütles sel nädalal, et mõte Eesti, Läti, Leedu ja Poola ühise maratonralli realiseerimisest on tänavu üldse kalevi alla pandud. "MM-ralli staatuse saamine on lisaks tohututele läbirääkimistele kinni veel FIA poliitikas, mis püüab maailmameistrivõistluste staatust õigustades laotada etapid võimalikult ühtlaselt üle maailma. Euroopas toimuvate etappide arvul on seega olemas arvuline piirang. FIA kalendrisse kandideerimiseks tuleb esmalt korraldada kandidaatralli, seejärel teha ohtralt lobitööd ning loota, et Eesti peaks FIA-le näima piisavalt atraktiivne koht MM-etapi läbiviimiseks. Soovimata kummardada ühegi meie naabruses toimuva MM-etapi ees, tuleb siiski tõdeda, et need omavad referentsi, mis meil täna puudub. Olgu selleks referentsiks siis näiteks ainuüksi järjestikku korraldatud etappide arv," rääkis Harak.

Põhjuseid, miks olulisi jõupingutusi selle projekti nimel täna ei tehta, on Haraku sõnul mitu: "Esiteks seesama mainitud Euroopa etappide arv. Teiseks kindlasti säärase ralli korraldamise keerukus nn nelja huvitatud osapoolt silmas pidades."

Martin Harak ütles, et kõnealune projekt võiks kindlasti olla põnev, kuid selle teostumata jäämisel ei tasu üleliia nukrutseda, sest Eestile sobilikke valikuid on teisigi. "Näiteks suudame püüelda Euroopa meistrivõistluste suunas, kuid juba siin põrkume mitmete probleemide taha. On selge, et sellise kaliibriga ürituste läbiviimiseks on tarvis avalikku huvi ning toetust. Ja siin ei tule silmas pidada otseselt üksnes raha, vaid riigi valmisolekut suunata ressursse ühte ettevõtmisse. Räägime kasvõi koostööst politsei või päästeametiga. Kui suudame puhuda mulli sama suureks nagu näiteks laulupidu või Otepää MK etapp suusatamises, hakkavad nii mõnedki asjad juhtuma."

"Ega asjad peagi niiviisi käima, et riik muudkui pimesi panustab eri vahendite kaudu kõiksugu ürituste toimumist. Esmalt mõtleme ikka selle peale, kuidas luua väärtus, mida on võimalik riiklikuks prioriteediks paluda seada. Nii mõnigi Eestis toimunud autospordisündmus on suutnud koondada kümneid tuhandeid inimesi. Sinna, kus on inimesed, suunavad riik ja teised toetajad ka omad vahendid."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
30.04.2025 16:53
EMV Rallikrossis 2025 . 1. etapp (1)
19.04.2025 04:40
Kehala Karikas 2. Etapp . Video (0)
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video. (0)
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia