Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokamehed ühinesid GAZ ralliklubi alla
Sel kuul asutati GAZ Ralliklubi. Klubi juhib 3-liikmeline juhatus, kuhu kuuluvad kogemustega rallisõitja Aare Müil, tänavune debütant veoka roolis Kaido Vilu ja kaardilugejana aastaid rallidel osalenud Heiti Mering.
Heiti Mering ütleb, et vastloodud GAZ Ralliklubi eesmärgiks on hoida ja arendada seda sädet, mis hoiab töös veoautode mootorid Eesti rallidel. "Ühiselt on lihtsam leida sõitjatele toetajaid, aga samuti pakkuda sponsoritele vastu reklaami ja tähelepanu. Ühiselt saame pakkuda rallikorraldajatele suurema hulga masinaid stardis."
"Tegemist on ikkagi väga unikaalse alaga, mis oma atraktiivsusega köidab suurt tähelepanu," jätkab Mering. "Nii mõnedki rallifännid on raja ääres ootamas sõitjaterivi lõpus tulevaid veokaid, isegi kui neid on seal veel järel vaid 1-2. Ikka loodetakse näha mõnd hullumeelset lõikamist läbi kraavi või pikaksläinud kurvi, millest tankina välja tullakse kasvõi läbi lepavõsa."
Sel aastal tegid ralliveokatel kihutanud mehed kaasa paljudel sõitudel nii kodumaal kui ka piiri taga. Nii osaleti Moskvas "Rally Masters Show" nime kandval üritusel, kus Starti said vaid kutsutud. "Nende väheste valitute hulgas on enamasti Venemaa ja Skandinaavia rallitähed," lausub Mering.
Teine suurem sõit oli Leedus "300 järve rallil", mis meenutab raja ja meediatähelepanu poolest suuresti rallit Lõuna-Eestis.
"Mida toob endaga kaasa 2013 aasta, see alles selgub, kuid igatahes on huvi üles näidanud nii Moskva kui Leedu võistluste korraldajad ja ehk õnnestub seda ringi veel laiendada, sest nende autodega sõidetakse võidu veel vaid Eestis ja nostalgiahõngulise GAZ 51 kiirus on ju arendatud samaväärseks väikeautoga."
Veokameestele oli lõppev ralliaasta Meringu sõnul hea: "Tundub, et vahepealsest mõõnast hakkame üle saama. Juba sel aastal lisandus uusi sõitjaid ja ka järgmisel hooajal on oodata uusi tulemisi nii autode kui ka sõitjate osas. Kui edukaks see aga kujuneb, eks seda näeme umbes aasta pärast. Suureks tõukeks siin on kindlasti jõudude ühendamine, GAZ Ralliklubi loomine, aga ka võimalus osaleda rallidel väljaspool Eestit. Tegemist on unikaalse harrastusega, mis ainsana maailmas on Eestis suutnud elus püsida. Täna võiksime sellest rääkida juba kui osakesest meie kultuurist, ajaloost ja üsna olulisest Eesti tutvustajast rallimaailmas."
Tänavu osales erinevatel rallidel veokate arvestuses 11 meeskonda, kes kindlasti ka tuleval aastal sõidavad. Kuuldavasti peaks neile lisa tulema seniste krossisõitjate hulgast, mis tähendab, et ka veokate arvestuses läheb võistlus põnevamaks.
Heiti Mering avaldab lootust, et ehk selgitatakse tulevikus taas Eesti rallimeister veoautode masinaklassis.
|
|
|
|