Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Saaremaa rallile registreerus kokku 153 meeskonda
|
Loe lisaks |
|
|
12.-13. oktoobril Saaremaal sõidetavale Eesti autoralli meistri- ja karikavõistluste viimasele etapile registreerus kokku 153 meeskonda. Esindatud on kaheksa riigi autosportlased.
Lisaks eestlastele on 45. Silveston Saaremaa ralli osavõtjate nimekirjas Venemaa, Ukraina, Kasahstani, Leedu, Läti, Soome ja Valgevene võistlejaid.
Klassis N4 selgub Saaremaal Eesti meister ja sellega seonduvalt on kohal kõik, kes selles konkurentsis kaasa soovivad rääkida. Sarja liidritena lähevad viimasele etapile vastu Rainer Aus ja Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9). Neist kahe ja poole punkti kaugusel asuvad lätlased Jānis Vorobjovs ja Guntars Zicāns (Mitsubishi Lancer Evo 10). Kolmandal kohal on Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes jäävad liidritest viie punkti kaugusele. Tiitlikonkurentsis püsivad ka Timmu Kõrge ja Erki Pints (Mitsubishi Lancer Evo 9), keda lahutab liidritest 13 punkti. Meistrivõistluste absoluutarvestuses on Kõrge ja Pints aga liidrid.
N4 klassis stardivad ka tänavused Läti meistrid Kaspar Koitla ja Andres Ots (Mitsubishi Lancer Evo 9), kes kindlasti mõjutavad punktide jagunemist N4 klassis. Samuti on nad tugevad pretendendid Saaremaa ralli üldvõidule.
Võidusoosikute hulka saab kindlasti lugeda Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Škoda Fabia S2000), kes on tänavu näidanud head kiirust nii kodustel teedel kui ka piiritagustel rallidel.
Klassis A6/N3 on tänavune meister selge. Selle tiitli said enda valdusesse Markus Abram - Jarmo Võsa (Honda Civic Type-R), kuid poodiumi madalamad kohad on veel lahtised. Teisel kohal on Tõnu Sepp ja Raiko Ausmees (Honda Civic Type-R), kellest vaid poole punkti kaugusel Kristo Subi ja Teele Sepp (Honda Civic Type-R).
Rahvuslikus E-rühmas tulevad Saaremaal klassiliidritena starti Ago Ahu - Kalle Ahu (BMW M3). Vendade edu Viljar Ventseli ja Kristjan Värvi (BMW M3) ees on 11,5 punkti. Matemaatiline võimalus tiitli nimel kaasa rääkida on veel ka Lembit Soel ja Ahto Pihlasel, kes on klassiliidritest 27 puntki kaugusel.
E-rühmas ilmestavad võidusõidu külalisvõistlejad Soomest. Nii on Toyota Starletil startimas mõned aastad tagasi Eesti rallidel publikulemmiku rollis olnud Kimmo Jalava ja Mikko Lukka. Soomest tuleb võistlema ka 1981. aasta autoralli maailmameistri Ari Vataneni 21-aastane poeg Max Vatanen, kelle sõiduvahendiks on Renault Clio.
Tänavuse ralli pikkuseks on 445,85 kilomeetrit, millest 10 kiiruskatset moodustavad 111,10 kilomeetrit. Silveston Saaremaa ralli start ja finiš asuvad traditsiooniliselt Kuressaare kesklinnas. Ralli hoolduspark paikneb Orikülas.
Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a. reede õhtul Kuressaare linnas sõidetav publikukatse. Kahepäevase rallipassi (käepaela), mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele, saab soetada 10 euro eest alates 10. oktoobrist Saare Selveriga samas majas (Tallinna maantee 77) asuvast rallipoest. Reede õhtul on käepaelad müügil ka kiiruskatsetel. Pileti katsele saab osta kohapeal 3 euro ja korduvkatsele 4 euro eest. Alla 14-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta.
|
|
|
|