Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti ralli > Missuguse taktika valib Estonia rallil E-rühma liider? |
|
Missuguse taktika valib Estonia rallil E-rühma liider?
Sel nädalavahetusel sõidetaval Eesti autoralli meistri- ja karikavõistluste etapil lähevad E-rühma liidritena rajale teist aastat autol BMW M3 võistlevad Ago Ahu ja Kalle Ahu.
Kaherattaveoliste autodega võistlevaist meeskondadest alustavad rahvusvahelist Estonia rallit reedel esimesena Ago Ahu ja Kalle Ahu. Esialgsetel andmetel stardivad kümneid kordi Lõuna-Eesti kruusateedel võidu sõitnud vennad kolmekümne teisena, minut pärast poolakate duot Maciej Rzeźnik - Przemysław Mazur.
Ago Ahu sõnul see stardipositsioon konkurentidega võrreldes talle mingeid eeliseid ei anna, pigem vastupidi. "Oleks lihtsam, kui ees oleks mõni esiveoline. Neljarattaveoliste rööpas tagarattaveolisega kerge sõita ei ole," nendib ta.
Otepää ümbruse teedel Ahudele aga võidu sõita meeldib: "Lõuna-Eestis meile meeldib. Oleme seal ka üsna häid kohti saavutanud. Eriti Otepää kant on selline, kus on kiiremaid teid, Võru pool on juba natuke aeglasem. Ralliks on see regioon kahtlemata üks huvitavamaid piirkondi." Ta lausub, et kui kiiruslegend klappima saab, võib mägisematel ja kurvilistel teedel kindla peale sõita. "Kaks korda tutvumist jääb muidugi kripeldama. Harrastajatel oleks kindlam sõita, kui saaks rajaga eelnevalt kolmel korral tutvuda. Profisportlastele ilmselt on kaks korda piisav."
Kolmanda etapi eel asuvad vennad punktitabelis väga heal kohal. EMV5 arvestuses (kaherattaveolised E-rühma autod) paiknevad nad liidrikohal, nagu ka Eesti karikasarjas klassis E11. Meistrivõistluste absoluutarvestuses hoiavad Ahud kahe etapi järel kaheksandat kohta, seejuures neljarattaveolisel N-rühma autol võistlevast liiderpaarist Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns lahutab neid 42 punkti. Ago Ahu sõnab, et tabeliseis on hea: "Hea tunne on selle tõttu! Ütleme nii, et Eesti meistri- ja karikavõistlused on meile hästi alanud. Auto on vastu pidanud ja ise ei ole ka suuri vigu teinud."
Sel nädalavahetusel saavad vanad rivaalid taas rajal kokku. Ago Ahu sõnul saab kõige kõvemaks vastaseks olema taaskord Einar Laipaik. Ka olnuks Ahu hinnangul arvestatav vastane soomlane Toni Gardemeister, kuid tema tervislikel põhjustel ei stardi. "Võrdlusmoment saab meil olema historic-sarja sõitjatega. Mitte konkurentsi, vaid just kiiruse mõttes," jätkab Ahu. "Seda põhjusel, et näiteks Jari-Matti Latvala võistleb kaherattaveolise, seejuures tagaveolise autoga. Seeläbi saame endale teadvustada, kus me täpselt rallimaastikul oma oskustega asume. Selles mõttes saab võrdlus maailma tippsõitjaga olema ülipõnev."
Ago Ahu sõnul tõotab võidusõit kujuneda pingeliseks, vaatamata asjaolule, et kahes võistlussarjas on tal rivaalide ees mõningane edu. "Einar on ikka väga kiire. Rõõm on muidugi temaga võidu sõita, aga meil tuleb valida taktika. Esimene võimalik variant on, et läheme kindlasti võidu peale välja. Siis peame liikuma võimalikult kiiresti. Teine alternatiiv on, et arvestades tabeliseisu, peame selles suhtes konkurente jälgima. Paistab võistlemise käigus, kumma taktika valime. Või siis saab olema nii, et meisterdame kahest variandist kokku ühe. Seda näeme. Ralli ei ole enne läbi, kui finišilipp nähtud."
Ta lisab: "Eelmine aasta oli meile uue autoga õppimise periood, aga nüüd on see rohkem käpas. Oleme kuulnud, et pidi äge vaadata olema, kui tagaveolised tulevad. Nii et silmailu tahame ka pakkuda!"
|
|
|
|