Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
04. juuli 2012 3:05
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Kevin Kuusik seab uueks hooajaks kõrgemaid sihte

Poolteise aasta jagu Dani Sordo kunagise võistlusautoga ralliteedel kihutanud Kevin Kuusik seab tulevaks hooajaks kõrgeid sihte. Nii lubab 2010. aasta sügisel autospordiga tegelema hakanud noormees mahtuda esirattaveoliste autode konkurentsis kolme sekka.

"2013. aastal on eesmärk olla esiveduste TOP 3 hulgas. Plaan on hästi sõitma õppida ja tippu jõuda. Sel hooajal see veel ilmselt ei õnnestu," ütleb Kevin Kuusik, kel ralliteedel juhtida 2004. aastal ehitatud Renault Clio, millega varem on katsekilomeetreid mõõtnud Dani Sordo, Kalle Pinomäki, Ari Saxberg, Ott Tänak ning Arvo Ojaperv ja Oliver Ojaperv. Neist viimased, Ojaperved ongi otsapidi selles "süüdi", et 7 aastat motokrossi harrastanud Kevin Kuusik tsiklid maha müüs ja autospordile pühendus. "Ojaperv pakkus 2010. aastal, et proovi sõita. Ja see asi hakkas mulle kohe meeldima," ütleb Kuusik, kel selleks ajaks oli motospordist ette näidata Eesti meistrivõistluste kolmas ja Eesti karikavõistluste kolmas koht klassis MX2 junior.

"Olen tehtud otsusega väga rahul," ütleb Kevin Kuusik spordiala vahetamise kohta. "Ralli annab palju juurde ja võimaldab ka tänavail liikluses paremini hakkama saada. Kui oleksin tsikliga jätkanud, tulnuks hakata n-ö elukutseliseks. Aga et on kool ja muud toimetamist, ei kannatanud selle alaga enam edasi tegeleda. Ja mind vaimustab adrenaliin ja kiirus. Kihutada on vahva. Eesmärk on tegelikult autoga kiiresti sõitmise juures samasugune, areneda ja õppida sellega osavalt sõitma." Siinkohal märgib Kuusik, et varasemast puudus tal autodega igasugune otsene kokkupuude.

"Edasi läks nii, et ostsime Ojapervelt selle Clio ära. 2010. aastal sõitsin kaks noorterallit ja siis sai suures rallis kätt proovitud. Debüüdiks sportrallis oli 2011. aasta jaanuaris peetud Võrumaa taliralli."

Mullune aasta oligi Kuusikule puhtalt õppimise periood. Lisaks rallidele võistles ta noortesprintidel tänavasõiduautol Honda Civic Type-R. "Seda selleks, et kätt pidevalt soojas hoida," selgitab ta. "Viis etappi sõitsin, neist kolm võitsin." Sportlikest autorallidest jäi tal eelmisel hooajal vahele vaid Mulgi ralli.

Kuusikul on seni olnud kolm kaardilugejat. 5. juunil 19-aastaseks saanud noor rallimees tunnistab, et kogenud ja osavast kaardilugejast on puudus: "Kaardilugejaid on vähe!" Kuusik möönab, selle tõttu jääb mõnigi soovitud võistlus sõitmata. "Praeguseks on olnud kolm kaardilugejat. Esimene "anti" Ojaperve poolt. Teine sai valitud, kuna Ojaperv võttis vana ära. Kolmanda kaardilugeja otsisime, et koolitada oma käe järgi..."

Nüüdseks on Kevin Kuusik võidu sõitnud ligemale kümnel sportrallil. Tänavuse hooaja parima tulemusena nimetab ta kolmandat kohta Võru talverallilt klassis N3. "Tahan sel hooajal Estonia ralli ja Saaremaa ralli veel kindlasti ära sõita." Miks? Kuusik ütleb, et pikkadel ja keerulistel rallidel osalemine on vaimselt ja füüsiliselt raske, kuid põnev väljakutse.

Autost noormehe oskused tõenäoliselt veel päris üle ei käi. Ta rõhutab, et põhiline ongi praegu kogemusi omandada, sealhulgas EAL akadeemiast. Kuigi Tallinna rallil purunes tema Renault Cliol käigukast, märgib Kuusik, et see on üldiselt tugev auto: "Cliol väga vigu ei ole olnud. Aga ma ise olen trenni saanud vähe teha. 2-3 testi oli eelmisel aastal. Seekord õnnestus harjutada vaid enne talverallit."

Et autot paremini tundma õppida, selleks otsustas Kevin Kuusik suveperioodil abis olla ühes võistlusmasinaid hooldavas ettevõttes - samas, kus tehakse hooldust ka tema ralliautole. "Olin sealse hooldusega väga rahul, mõistlikud mehed teevad asju. Ega ma muidu ka ise sinna läinud poleks," räägib ta. "Ise ma enda autole otseselt remonti ei tee, aga väikeseid töid küll, olgu selleks siis vajalikud toimingud nagu autopesu seest ja väljast või piduriklotside vahetus."


Foto: Kaido Saul
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia