Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Toomas Vabamäe ja Heiti Laast tõid Leedu pressirallilt klassivõidu |
|
Toomas Vabamäe ja Heiti Laast tõid Leedu pressirallilt klassivõidu
Eesti Ekspressi toimetaja Toomas Vabamäe ja kaardilugeja Heiti Laast võitsid Leedu ajakirjanike rallil esikoha ECO-klassis ning lõpetasid absoluutarvestuses 36 startija hulgas 11. kohaga.
Samuti tõid Toomas Vabamäe - Heiti Laast lõviosa punkte meeskondade arvestuses teise koha saavutanud Nissan Pressformance võistkonnale. Meeste sõiduriistaks oli 1,2-liitrise mootoriga Nissan Micra. ECO-klassis võisid startida autod, mille CO2 pääst oli 120 g/km või vähem.
Tänavune Leedu pressiralli oli järjekorras juba seitsmeteisktümnes, kuid simest korda anti start Läti pealinnast Riiast. Kahe päevaga läbiti 24 lisakatset ning Vabamäe - Laast edestasid omas klassis lähimat konkurenti, ralli kolmekordset üldvõitjat Linas Butkust lõpuks 36,5 sekundiga. Erinevalt varasematest aastatest olid lisakatsed tänavu kiiremad ja pikemad, niinimetatud kurikakatseid oli vaid kaks. Ralli raskemaks katsumuseks kujunes 7,2-kilomeetrine täpsuslõik, mis tuli läbida kiirusega 64 km/h. Paduvihm muutis savise pinnaga kitsad ja käänulised külateed pööraselt libedaks ning ajalimiiti mahtumine nõudis täie jõuga pingutamist.
Vabamäe: "Lisakatsete valik oli meile soodne. Teadsin varasematest aastatest, et slaalomitel ma Butkusele vastu ei saa, aga kiiremal sõidul peaksin veidi parem olema. Kõige tähtsam oli vigu vältida ning sellega saime ka hakkama. Koostöö Heitiga klappis suurepäraselt ning kompressormootoriga Nissan Micra osutus selle klassi jaoks ideaalseks sõiduriistaks."
Üks võidu pante oli samuti tõhus kodutöö. "Teadsime, et sõita tuleb ka Bikernieki motoringil. Seetõttu uurisime enne põhjalikult läbi kõik kättesaadavad pardavideod ja konsulteerisme ringrajaäss Raimo Kulliga. See tasus ära, kahe ringi peale edestasime Butkust 12 sekundiga."
Foto: Irmantas Gelūnas
|
|
|
|