Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kehala paarisrajal käis jaht kahe võistlussarja punktidele |
|
Kehala paarisrajal käis jaht kahe võistlussarja punktidele
|
Loe lisaks |
|
|
13. mail peeti Lääne-Virumaal Kehala paarisrajal Hepa karikavõistluste ning Virumaa karikasarja järjekordne etapp. Kõige osavõtjaterohkem masinaklass oli 2WD-B/2WD-S ja kõige vähem oli osalejaid naisteklassis.
Kokku osales MTÜ Rallistar korraldatud Kehala rahvasprindil kaheksas masinaklassis üle saja võistleja. "Pärast masuaega on kindlasti tegemist osalejate rekordiga," rõõmustas võistluse direktor Imre Saks. "Viimati oli vist rohkem võistlejaid 2008. aastal Võrus, kui stardis oli üle 150 rahvaralli auto."
Kehala kompleksi omanik Oleg Gross märkis ajalehele Kuulutaja antud usutluses, et võistluse korraldajad eesotsas Imre Saksaga on ära teinud suure töö. "Rohkem kui sada võistlejat see ei ole naljaasi. Minu mäletamist mööda polegi Kehalas ühel võistlusel nii palju osalejaid olnud," lausus Gross.
Kõige enam oli võistlejaid üle 1,6-liitrise mootorimahuga kaherattaveoliste autode klassis, kokku 21. Esikoha saavutas seal Hondaga sõitnud Enn Sups, kes alistas rivaalid nii esimeses kui ka teises sõiduvoorus. Kolmandas voorus oli kiireim Marko Kukuškin, kellele kuulus kokkuvõttes teine koht kolmandaks platseerunud Andrek Põllumäe ees.
Nn väikeste masinaklassis käis duell võidule kahe võistleja vahel. Avavoorus alistas rivaalid Karel Tölp, teises sõidus sai temast jagu Meelis Marmor. Tölp kommenteeris: "Põhikonkurent Meelis startis minut enne mind. Aga samal ajal kui tema oli sisemisel ringil ja mina väljas, tolmutas ta mind nii ära. Sellest ajakadu." Siiski oli teise vooru aegade vahe meestel väga väike, vaid 0,2 sekundit. "Ma tegelikult lootsin, et saan võidu vormistada kahe vooruga, aga läks nii, et pidin kolmandas sõidus pingutama. Paras adrenaliini laks oli! Ei ütleks, et ma seal riske võtsin, aga ütleme nii, et kompasin piire." Otsustava sõidu Tölp võitis ning kindlustas endale kummaski karikasarjas sellelt etapilt maksimumpunktid Meelis Marmori ja kolmanda tulemuse kirja saanud Argo Kästiku ees.
"Väga huvitav sõit oli," ütles Tölp. "Eelmisel aastal Kehala rahvasprindi ajal olin tööl, ega saanud osa võtta. Küll öeldi mulle, et oli olnud põnev võistlus. Sel aastal õnnestus nüüd osaleda ja võita. Edu pandiks ehk oli sobilik vedrustus - Sellholmi amordid, kõik neli tükki. Nendega kannatab hüpata."
Mis vedrustust puudutab, siis tunnistas naisteklassi võitja Sirje Potisepp, et kui tema eelmisel võistlusautol olid tavalised amordid, siis praegusel autol on reguleeritavad. "See mure nüüd on, et millal tõsta ja millal langetada. Mul on niisugune kogemus puudu," lausus tänavu Hondaga võistlev Potisepp.
"Tundub, et "hakkab tulema"," kommenteeris ta äsjast sõitu, kus tal õnnestus alistada Marin Aarn, Liisi Tiitus, Erika Teffo ja Riin Peddai. "Autol ja autol on muidugi suur vahe. Sina pead autost üle käima, mitte vastupidi. Mulle tundub, et ma hakkan nüüd vähehaaval Honda hingeelu mõistma. See on ikka hoopis teise sõidustiiliga, kui Nissan Sunny oli. Sõiduvõtted on oluliselt erinevad," rääkis Potisepp. Mis aga võitu puudutab, siis sellest kõneldes tunnistas ta, et kergelt see ei tulnud: "Ükski võit ei tule kergelt. Võit tuleb ainult siis, kui kõik klapib."
Kolmandas voorus hoidis kahe vooruga esikoha kindlustanud Sirje Potisepp tagasi, et mitte autot ära lõhkuda. Nii märgiti sellest sõidus tparim aeg Marin Aarnile. "Kolmandas voorus läksin lihtsalt sõitma, polnud põhjust pingutada. Rada oli selleks ajaks päris kamiks läinud ja mina hoidsin autot, sest teisipäeval ja kolmapäeval oli raadiomänguga seoses vaja sõita mööda Tallinnat. Kes mind üles leidis, sai kasti rammusat koorejäätist."
"Vaikselt hakkab tulema," kordas naisteklassi võitjaga sarnaseid sõnu SU klassis esikoha saavutanud Kalle Kruusma, kel oli esmakordselt kruusaetapil roolida VAZ 21073, millega varem on võistelnud Marek Haiba. Kruusma nentis, et seekord läks õnneks, kuna palju ei puudunud, et ta oleks kell 11 pidanud kompsud pakkima ja tagasi kodu poole liikuma: "Prooviringil otsustasin finišikurvis seest lõigata. Kaldusin liiga sisse ja siis tõmbas õõtshoova ühel poldil mutri küljest ära. Õnnestus Ermo Jeedaselt uued mutrid saada, et õõtsa alumine polt kinnitada. Poleks abi saanud, pidanuks muidu kell 11 koju tagasi minema..."
Umbes sarnase trikiga sai hakkama samuti SU klassis võistelnud Rainis Kallas, kes võistluse avavoorus lõikas üht kurvi sedavõrd seest, et amortisaator purunes ja kõveraks väändunud õõtshoob tuli sillatala küljest ära.
Rainer Meusi ja Urmas Roosi ees võidu võtnud Kalle Kruusma tunnistas, et võit oli magus. "Arvestades seda, et selle raja peal sõitsin teistkordselt ja esimest korda Žiguliga," põhjendas ta. "Läksin sõitma, proovides vigu vältida. Väino Haiba andis soovitusi kuidas sõita. Tema teadis, kuidas Marek selle autoga sõitis. Teine voor tuli juba paremini välja." Kolmandas voorus startis Kruusma etapivõitjana treeningeesmärgil. "Tegelikult läksin päeva põhiaega sõitma," naeris ta, "aga see plaan läks untsu. Ees startiv auto tõrkus ja mulle jäi tolmukott ette." Nii oli viimases voorus kiireim Meus, edestades etapivõitjat 5 sajandiksekundiga.
Tõelist draamat sai näha Moskvich Liiga arvestusklassis, kus oli kirjas 9 osavõtjat. Kõik autod pääsesid küll tehnilisest kontrollist läbi, ent tulemuse sai kokkuvõttes kirja vaid neli meest. Tarmo Kikkatalo ja Ahto Moor olid otsustanud sõita sama autoga, kuid et prooviringil purunes sõiduki mootoril plokikaane tihend, kumbki starti ei jõudnud. Martin Seljamäe ja Silver Siivelt jagasid samuti üht sõiduvahendit. Neist jõudis ainsana startida Seljamäe, kes avavoous teelt välja sõitis ja auto ära lõhkus. Hiljem startinud Kevin Volter omakorda riivas seda autot, kuid edasisest võistlusest jäi ta kõrvale sel põhjusel, et väike kivi sattus selle intsidendi käigus käiguhoovastiku vahele. Nii ei lülitunud käigud enam sisse ja probleem osutus kohapeal lahendamatuks.
Vooruvõite noppis neljast tulemuse kirja saanud võistlejast koguni kolm, mis tähendas, et selget ülekaalu seekord ühelgi võistlejaist ei olnud. Oli ju otsustanud varem ML klassis võistelnud favoriit Urmas Roos nüüd kolida SU klassi. Avavooru võitis Ermo Jeedas, teises sõidus osutus parimaks Heigo Tinno ning otsustava vooru võitis Timo Pipar. Lõplik paremusjärjestus kohapunktide alusel näitas, et esikoha saavutas Timo Pipar, Teine oli Ermo Jeedas ja kolmas Heigo Tinno. Vallar Alba teenis neljanda koha punktid.
Kuni 18-aastaste noorte masinaklassis oli võistlejaid 12. Võidurõõmu sai taas maitsta Sander Siniorg, kes kindlustas endale äsjase sõiduga tänavu ka Hepa karikasarja võidu. Teise tulemuse sai kirja Raino Lilleorg ning kolmas oli Karl Martin Volver. Esimesena jäi poodiumilt välja saarlane Karmo Salong, kes kahes sõiduvoorus oli kirja saanud kolmanda aja.
4WD klassis osutus võitjaks Siim Aas, kes napsas konkurentide eest kummagi võistlussarja maksimumpunktid. Kodurajal võistelnud rakverelane tunnistas, et plaane punkte taga ajada pole tal plaani, kuid teistel konkurentidel tegi ta hooaja seisu silmas pidades mõnevõrra keerulisemaks ometi. "Otseselt ma punkte tõesti taga ei aja," sõnas Aas. "Üritan kaasa teha Kehalas toimuvad sõidud, Läänemaa rahvaralli ja Virumaa rahvaralli."
Teise tulemusega lõpetas Kehala rahvasprindi neljarattaveoliste masinaklassis Gert Aasmäe, kolmas oli Rain Rannala. Rannala kommenteeris: "Kehala rada on hetkel üks parimaid Eestis ning seal on alati põnev sõita, eriti nii tihedas konkurentsis nagu praegu meil 4WD klassis on."
Lisaks tänavasõiduautodele lubati seekord rajale ka sportautod. 18 osalejaga masinaklassis 2WD sport saavutas võidu Gert Ilves. Teine oli Timo Heiskonen ja kolmas Ronald Jürgenson.
Virumaa karikavõistluste järgmine etapp peetakse Kehalas 16. juunil, Hepa karikasari jätkub 4. augustil Hiiumaal sõidetava eelviimase etpaiga.
Pühapäeval toimunud Kehala rahvasprinti kajastab ka 18. mail ilmuv ajaleht Kuulutaja.
|
|
|
|